Gå til innhold

Blir så utrolig irritert, har en sønn med navnet LUCAS

Anbefalte innlegg

Skrevet

HI, altså Hege, synes det er stygt av deg å snakke nedsettende om navnet Emil, det er slettes ingen "venninne" av deg som har et barn med det navnet, men din egen SØSTER!!!

Fy fader du er teit altså, tenk å synke så lavt!!!!! Men man kan jo ikke vente mer av deg, du har jo god tid til slikt oppgulp.

Skrevet

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva et 80-tallsnavn er!

Skrevet

De store 80-tallsnavnene var feks. Monika/Monica, Linda osv. Guttenavn var feks Ronny.

Skrevet

Ronny ? trodde ikke det var spes mye brukt på 80-tallet ?

Skrevet

Hæ?? Tror du jeg heter Hege, anonym 17.57?? Hehe, tror du tar feil nå..... Synd du snakker så stygt til din egen søster. Skjønner ikke hva du mener med å synke lavt med at jeg spør hvorfor mange har så i mot Lucas navnet. Det at jeg trakk frem navnet Emil er fordi en venninne av meg har fått så mange positive tilbakemeldinger på det navnet (som også er på navntopp, men navnet Lucas får gjennomgå.

Jeg kommer nok til å beholde navnet :) Takker igjen dere som har mye positivt å si om navnet! :)

Skrevet

Galt igjen. Når under 2 prosent i 2009 valgte Lucas, så blir det ikke 2-3 med det navnet i hver klasse. Da måtte jo andelen vært på 10 prosent.

Skrevet

Hvordan uttaler man Lukas? Luukas eller Lukkas?

Skrevet

Jeg syntes Lucas er kjempe fint!

Jeg selv vet kun om 1 som heter det.. Og får å si det sånn, så skal min sønn hete William, noen som vil si at jeg også har dårlig fantasi, bare fordi jeg liker navnet?

Skrevet

Emil bor i campingvogn?? haha

Den Emil jeg kjenner tjener 4 millioner i året og har egen bedrift men men:)

Jeg synes Emil navnet er stygt da, men det er en annen ting

Lucas er pent det, ingen i barnehagen her som heter det iallefall!!

Skrevet

Fordi det er et kjedelig navn uten sjel kanskje? Spesielt når det skrives med c og ikke k som kunne gjort det litt finere på trykk i alle fall.

Skrevet

Husker jeg sa at jeg skulle ha en sønn som het Lukas. Jeg forgudet det navnet! ( Dette er riktignok 10 år siden)

For nå venter jeg min første , en gutt, og han kommer så absolutt ikke til å hete Lukas.

Kjenner 6 stk som har valgt navnet, og nå er jeg så drittlei Lukas at jeg ikke kan beskrive det. Jeg kjenner jeg blir bare irritert når folk kaller barnet Lukas.. " Akkurat, det var jo nytt og spennende" liksom..

Det er brukt, blitt kjedelig og vi trenger en pause! La oss komme på et nytt navn!

Skrevet

Skjønner meg ikke på folk som ikke liker navn, bare for at det er så mange andre som heter det, eller at det bare tilfeldigvis er populært rundt den tiden man får barn som selv.

Du får slenge tilbake, at Lukas faktisk betyr noe. Det er bibelsk, Lucasevangeliet - Lucas var en lege. Det er et latinsk navn som betyr lysende. Jeg har en nevø som heter Lukas (født i år), storebroren heter Gabriel. Foreldrene ville ha et navn i samme stil - bibelsk, kan liksom ikke ha en som heter Gabriel og en som heter Frank.

Poenget er om navnet er fint, hadde vært hundre ganger verre om du hadde valgt et "poppisnavn" som var dritstygt, bare for at det er populært akkurat nå.

Skrevet

Jeg syntes Lucas\Lukas er ett nydelig navn.

Har en nevø som heter Lucas og vet om ett par Lukas\Lucas er til, men de har dobbeltnavn :o)

Har selv en sønn som har "poppis" navn, men så lenge man liker navnet selv, så drit i hva andre mener.

Skrevet

Er ikke navnet Lucas brukt i forbinnelse med djevelen også a? Er ganske sikker på at jeg har hørt dette?

Skrevet

Kanskje folk generelt begynner å bli lei bibelske/jødiske navn?

Like lei som de ble av Ronny, Tommy, Lars, Pål, Espen og Petter som "alle" gutter ble døpt på 70-tallet?

Skrevet

Lucas er ikke navnet på djevelen, Lucas var jo en dissipel.. Men Lucifer derimot, det var djevelen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...