Gå til innhold

Problemer med å få sove...


Nr 1 :)

Anbefalte innlegg

Jeg har 10 dager igjen til termin og har seriøse problemer med å få sove om natten. Gruer ikke til fødselen, men får bare rett og slett ikke sove. Og når jeg endelig sovner (tidligs i to-tre tiden på natten) så våkner jeg gjerne ett par ganger i løpet av resten av natta for å gå på do. Sliiitsomt!

 

Er det flere en meg som har det samme problemet? Evt har noen gode råd for å få nattesøvnen tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du er så absolutt ikke alene..

 

Jeg har alltid vært sånn at hvis jeg f.eks sover lenge om morgenen, så får jeg ikke sove før sent kvelden etter.. Og det blir det fort en ond sirkel av..

 

og dette er enda verre nå som jeg er gravid (termin 11.10).. får ikke sove tidlig, og "må" derfor sove litt utover morgenen (sto opp ca 10.30 i dag), men da får jeg ikke sove igjen på kvelden.. prøver hver dag å stå opp tidlig, men da blir jeg bare så vanvittig trøtt på ettermiddagen at jeg ikke klarer å holde meg våken..

 

Fortsetter det sånn så snur jeg døgnet helt snart.. og det nytter jo ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke er alene om dette.

 

Jeg har prøvd å snu døgnet tilbake igjen ett par ganger også ved å stå opp tidlig, men det hjelper ikke. Når natta kommer får jeg overhode ikke sove igjen.

 

Har fått beskjed av jordmor om at jeg må prøve å sove på formiddagen eller midt på dagen, for hvis jeg går i fødsel om kvelden så er det ikke bra å gjøre det på søvnmangel. Men det blir som du sier ikke lettere å sove neste kveld igjen.

 

Vi får håpe det blir fødsel snart og at det blir lettere å sove da. Og må man være våken på natten, så er vi godt forberedt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som akkurat det samme problemet.. :)

Og jeg vet ikke om jeg "tør" å tvinge meg selv til å stå opp tidlig f.eks. i morgen etter kun 3 timers søvn, sånn tilfelle fødselen starter i morgen kveld. Og hvis jeg sover på formiddagen, får jeg i hvert fall ikke sove.. så jeg må vel bare leve med at døgnet er litt oppned nå de siste dagene (forhåpentligvis blir det fødsel snart og ikke 14 dager på overtid..)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sliter og med søvvnen. Men det er for jeg ikke finner en god liggestilling. Har masse puter og dyner, og bein og armer flyger. Også er det for varmt. Og for kaldt. Så må man på do.

 

Men det værste er å snu seg. Er jo vondt å snu seg fra den ene siden til den andre..

Så nå gleder jeg meg til knøtten er ute..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjent det du forteller, og dere andre... Jeg unner meg litt søvn på formiddagene jeg nå når jeg har fri. 8 dager til termin, men studerer så det er ikke alltid jeg har mulighet. Tror jeg kommer til å fortsette med formiddagssoving når vesla her kommer, regner med det blir en del nattevåk så man får bare passe på når man har mulighet ;o)

 

Lykke til alle sammen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det 18 dager igjen og jeg sliter helt enormt med nattesøvnen. Jeg husker at det var slik forrige gang også. Det er fryktelig slitsomt! Jeg bare trøster meg med at når lillegull kommer så blir ikke søvnproblemer noe issue lengre. Forrige gang sovnet jeg til alle døgnets tider og hvor som helst så lenge jeg ammet:) Håper de siste dagene flyr avgårde nå. Lykke til til dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...