Gå til innhold

Når kan barn begynne å sove med pute?


juli3

Anbefalte innlegg

Lillemann får av og til komme inn i sengen vår på lørdags- og søndagsmorgen, når vi ikke orker å stå opp. Og da er han VELDIG glad i å kose med puta mi. Og ofte sovner han litt igjen også!! Så tenkte jeg at jeg måtte høre med dere, når kan de begynne å ha en egen liten pute i sengen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er noen fasit på det. Noen er anbefalt å ha pute til babyen allerede som nyfødt for å hindre skjevt bakhode.

 

Jeg har prøvd med pute til lillebror nå, men han kasta den bare, så vi venter litt til. Tror ikke det er noe i veien for å prøve med pute til lillemann nå - enten vil han ha det eller ikke. Ikke noe farlig i å prøve hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille fikk den minste puta for flere måneder siden, i mai tror jeg det var. Noen ganger ligger han på den, andre ganger ved siden av. Men det virker som han stort sett koser seg med puta. Vi har begynt å tenke på å gå over til 100x140 dyna, og da også den 'store' puta (tror den er 40x60) eller noe sånt. Husker ikke helt. Jeg tenker som så at nå er de såpass store at om de liker å ha en pute under hodet så gjør ikke det noe. Når han ligger i senga vår ligger han jo stort sett enten på puta mi eller armen min likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...