Gemini7 Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Jeg må si at nå er forvirringen komplett!! Jeg trodde jeg visste hva parkdress var, nemlig bhg-dress som man bruker på vår/høst, som ikke er for tjukk, men passe vannavstøtende. Såkalt overgangsdress. Men etter noen googlesøk så viser det seg at også vinterdresser defineres som parkdress, og jeg må si jeg virkelig er usikker på hva slags dress man skal bruke på barn nå om dagen. pinlig nok, siden jeg har barn på 2 og 8 år, så jeg burde vel vite dette (det er for ordens skyld 2-åringen vi prater om her) Anyway, jeg har brukt foret regntøy til henne nå (slik jeg gjorde med søstra), og bare litt tykkere klær under om det er veldig kaldt. I de siste dagene har det vært minusgrader om natta og rundt 0 om morgenen så har sendt m henne vinterdressen i bhg, det går greit m lite under. Men jeg innser nå at hun nok trenger en overgangsdress, selv om eldstebarnet mitt alltid har klart seg uten den slags (hadde litt dårligere råd den gangen). men hva er bra/lurt å velge?? En tynn dress med avtagbart for? Eller en uten for? Hva slags merke? Den bør være slitesterk på knær og vannavstøtende, og sikkert puste og. Hvilke dresser fyller disse kriteriene? Noen som vet om best i test på slike vår/-høstdresser. Hva er billig for brukte slike dresser på FINN, f.eks?? Jeg føler meg litt frustrert over mangelen på denne kunskapen så blir meget takknemlig for et lite oppklaringskurs på parkdressfronten og tips til hva som er egnet nå. Hva bruker DITT barn nå for tiden?? Takk for svar:)
It's all about me Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Jeg trodde også at park/vår høst-dress var det samme så da er vi to. Men jeg synes at alle barnehagebarn trenger en vinterdress, et sett regntøy og en overgansdress (park/vår høst-dress). Regntøy puster jo ikke, så å bruke det annet enn når det regner liker jeg ikke. Helly Hansen sine uforede dresser er supre, veldig bra passform og utrolig solide. Her går de i arv og ser enda ut som om de er nye. Kjøpete hel dress tileldste ble 4, da gikk jeg over til todelt for å kunne bruke hver ting hver for seg. I barnehagen nå bruker de ull med denne uforede parkdressen over. Det er altfor tidligt og varmt for vinterdressen. Også fordi vinterdressen er ikke laget for bare bakker og sliten mer på denne tiden.
Mrs. Bouquet Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Parkdress er vel bare en betegnelse på dresser barn bruker, uavhengig om de er beregnet for vinter, vår eller høst. Nå som det ikke er veldig kaldt bør hun ha en som ikke er foret, men vann og vindtett. Til vinteren kjøper du en med tykkere for som også er vind og vanntett. Noen velger også å kjøpe kun 1 dress med løst for som kan brukes hele året. Minuset er at det ofte blir litt trøbblete å ta dressen av og på med løst for. Det finnes mange merker å velge mellom. Det er mye smak og behag.
Gemini7 Skrevet 29. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2010 Takk for svar! Ja, det er det jeg har kommet frem til også. Vinterdressen er en ganske ny Reima tec, så vil jo helst ikke slite ut tøyet på bar bakke nå. Det forede regntøyet har gummi bare på knærne og armene, resten er sånn "dress-stoff", slitesterkt, så er ikke balnt de klammeste utgavene (sånn for the record;)). Men en dress hadde vært mye mer praktisk nå. Helly hansen er notert. Men dn er vel ganske dyr, tenkte å kjøpe en rimeligere en siden den skal brukes så kort periode. Flere?
Mrs. Bouquet Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/3/default.asp?wwwalias=barnihagen2&gid=1 Ta disse testene med en klype salt, ikke alltid det som er vektlagt i testene som er viktigst.
Mrs. Bouquet Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Reflex er rimelig, men klammere enn reimatec. Ellers er det jo mulig å kjøpe en brukt.De har på tilbud på samspon.no både reima og reflex.
It's all about me Skrevet 29. september 2010 #7 Skrevet 29. september 2010 Helly Hansen er ikke den billigste, men har sett den til grei pris på Obs. Det er også en sportsbutikk som har tilbud på den nå, er det G-Sport kanskje??? Ang at den skal brukes så kort så trenger det ikke ende med det. Den er ganske slank i passformen og har bra regulering i livet. Så vi kjøper alltid for stor, men strikken i livet og nederst på beina gjør at den lett tilpasses og virker ikke for stor i det heletatt. Så her brukes hver dress minst to sesonger. Og da er det ikke dyrt, særlig med tanke på at de arves til nestemann også. (den første dressen er nå brukt tilsammen 4 sesonger på 2 barn og er like hel og fin så minstemann kan bruke den 2 sesonger fra neste høst av)
Ksenia & Anjem Skrevet 29. september 2010 #8 Skrevet 29. september 2010 sverger til reimatec høstdress og reimatec vinterdress. minsten min har TO forskjellige dresser fordi jeg synes det er mye bedre enn en klumpete dress med uttagbart for, de er heller ikke noe gode å ta på.. Minsten min er 2,5 år og vil kle på seg selv...han er alltid varm i reima dressen. nå bruker de reima høstdressen hver dag i bhg og etterhvert byttes denne ut med vinterdressen. mange fine å få kjøpt på finn.no f,eks
♥min♥lille♥prinsesse♥ Skrevet 29. september 2010 #9 Skrevet 29. september 2010 Anbefaler Troll på det sterkeste! Den er dyr, da...Jeg betalte 1600,- for årets modell...Men da har du tre dresser i én. Hadde den til jenta mi i fjor også, og var strålende fornøyd! Hører også at når barna er fra 2 år og oppover, passer gjerne dressen i to sesonger! Men det er sikkert individuelt, da:) Det er en kjempebra dress; slitesterk, vanntett, lett å ta av og på osv. De egenskapene har sikkert mange andre dresser også, men med Troll trenger du kun denne ene:)
Gemini7 Skrevet 29. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 29. september 2010 Takk for innspill! Var bra linker til sampson.no, Fandens Olga (og kult nick, btw)- mye aktuelt der. Jeg har nesten ny vinterdress til denne vinteren og en enda større til neste vinter som vi fikk i bursd.gave i april, så alt-i-ett-dressene er ikke aktuelle, selv om det høres praktisk ut. Må ha en mellomdress. Men nå er jeg selvsagt så usikker på str at netthandel ble litt skummelt. Får ta med poden en runde og prøve litt på før vi kjøper. Men mange bra svar i alle fall. Noe klokere nå
SnekkerPelle Skrevet 29. september 2010 #11 Skrevet 29. september 2010 http://shop.hellyhansen.com/NO/item/43433/?partner=6025&t_type=src&t_type=cat Jeg har denne og er veldig fornøyd. Bruker bare en jakke utenpå
tine0810 Skrevet 29. september 2010 #12 Skrevet 29. september 2010 Hei, min pjokk på strax 2 år har Reimatec høstdress/vårdress, og veldig godt fornøyd med den! Har i år kjøpt reima tec vinterdress også. Damen i butikken anbefalte reima framfor Troll (de 2 jeg vurderte) siden jeg har en lang og tynn gutt. I fjor hadde vi Troll vinterdress, og var i grunn veldig fornøyd med den også. Jeg valgte ikke babymodellen, men den andre som man kan snøre inn i livet....tror det er lurt slv om det blir noen hundringser ekstra.
Gjest Skrevet 29. september 2010 #13 Skrevet 29. september 2010 De har jo slike overgangsdresser/høst på salg på barnas hus nå til 399,- Her har vi kjøpt reima tec og så har vi en slik overtrekksbukse fra i fjor, og regntøy. I fjor hadde vi overtrekksdress/parkdress men den ble faktisk nesten ikke brukt. Måtte ut og se på reimatec'en og syns den ser grei ut til å ta i bruk ganske snart jeg da (Oslo), og til kaldere dager så har vi kjøpt reima fleecedress til å ha inni. Nå elsker jeg ull så hadde heller kjøpt en ulldress til å ha inni, men har uansett slike hjemmestrikket monsterbukser i ull som kan brukes inni + trolldress som kanskje er passe til i år også. Jeg syns det blir veldig mye å samle på om vi skal ha alt..! Jeg kommer til å vurdere å kjøpe troll til neste år. Vi arvet ulldress til å ha inni trolldressen og veldig fornøyd med den! Da er det jo som ei sier her, da får du alt i en!
Gjest Skrevet 29. september 2010 #14 Skrevet 29. september 2010 Her er jo testene, ligger jo også link her på siden.. for sånne treiginger som meg som ikke har sett den enda.. http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/testbasen/test-av-vinterdresser-3300260.html Regner med min reimatec er fjorårets siden jeg kjøpte den på januarsalget, noen som vet? Håper det siden denne kom så dårlig ut!
Gemini7 Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #15 Skrevet 1. oktober 2010 Takker igjen, da har det blitt ny Reflex-dress på salg fra Barnas Hus. Dama i butk\ikken fortalte meg at reflex kom bedre ut enn reima i år, så antar det var et bra valg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå