Gå til innhold

UL i dag. Nå begynner tvillingene å bli store


allegodetinger 3 (ops...4)

Anbefalte innlegg

Er i uke 33 nå, og har følt meg høygravid i to-tre uker nå. Kan vel egentlig ikke klage på formen, men det kjennes, at det er ganske fullt nå. Ryggverk og halsbrann er vel en liten pris å betale!!!

Tvilling 1, som er en gutt veide i dag 1960gr. (stor og fin) mens jenta har sakket litt bak, og veide 1630 gr. Ikke alarmerende, men siden forskjellen mellom de øker, følger de godt med. Nå har begge lagt seg med hodet ned, så de har hørt på formaningene mine, og det lover jo godt;-)

Begynner å bli utolmodig etter å treffe de, men innser at de har det best der de er, i noen uker til. Så jeg krysser beina og smører meg med tolmodighet. (og antistrekkrem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke godt å vite at tvillingene blir fulgt opp? Det er jo nesten typisk at det er jenta som sakker etter i vekt, men trøst deg med at jentebarna som oftest tåler mye mer enn guttebarn ved tidlig fødsel:)

Selv kan jeg ikke forestille meg hvordan det er å gå gravid med tvillinger, to stykker å tenke på, bekymre seg over etc.

Er selv 33+ idag, og syns jeg er tung nok, med bare ei inni der. Evig trykk i øvre brystregion siden hun ligger høyt opp (med stumpen i været som JM sa*hihi*) og presser opp mot mellomgulvet *puh* Er jeg litt for glupsk på enten mat eller drikke, så kommer det opp igjen før det har kommet ned i magen.

Begynner å kjenne utålmodigheten ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen det med tungt, ja..hehe.. Har også følt meg høygravid i noen uker, men vet jo at de bør være der noen uker til (33+2 dager).

 

På mandag var begge mine like store 1860 gram, så spent på om de fortsetter slik :)

 

Bra du blir godt fulgt opp, satser på er ca like store når de blir født, er jo vanlig at ene er litt større enn den andre :)

 

Har du fått noe dato for fødsel? Jeg blir satt i gang i uke 37 om ikke noe skjer til da, så blir i uke 41 på kalenderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen annen dato enn termindato å forholde meg til (10. nov)

Satser på vaginal fødsel, hvis alt går som det skal. Legen på ultralyden i går presiserte flere ganger at jeg ikke måtte gå hjemme å kjenne på mulige symtomer på fødsel, men komme meg fort av gårde til sykehuset. Han regnet med at det ville gå fort. De forventer vist at jeg setter i gang før termin, men det beste er jo at de blir hvor de er litt til. Er så forberedt på at ting skjer før tiden, at jeg kommer til å bli som en mannevond tiger i bur, hvis det drøyer til uke 38-39 ;.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...