Gå til innhold

når kan man egentlig sette seg ned å tenke på seg selv??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

føler eg har ett lite dillemma her...

jeg er i uke 31 nå... og plaget med vondter i ryggen, bekken, knær og i tillegg har eg legg kramper hver natt omtrent...

og at på til er eg konstant svimmel...

 

har vert til lege med svimmelheten målt bt, hb, og jernlager...

fått med meg jerntabeletter som eg no tygger på...

 

jobber i barnehage på en unge... så om eg blir sykemeldt er det den ungen det går utover...

synest dette er vanvitti vanskelig når eg føler meg så uggen(pga svimlingen)

 

har jo to små hjemme og som trenger meg...

 

når er det egentlig greit å tenke på seg selv?? uten å ha dårlig samvittighet over for jobben....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå som du er gravid er det i alle fall viktig at du tar hensyn til egne behov først, kjære du! Jeg skjønner godt at du føler deg skyldig i forhold til jobben, men de må jo uansett finne en vikar til du går ut i fødselspermisjon. Kanskje du kunne be om en gradert sykemelding så du fremdeles er delvis tilstede, mens barnet du jobber med får tid til å venne seg til en ny person i jobben din?

 

Men du må huske på at hvis du ikke tar vare på deg selv nå går det også ut over babyen i magen, og hun/han er vel viktigere enn jobben, sånn når alt kommer til alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det.

problemet er at eg har bare 3.5 timer på jobb hver dag så er litt vanskelig å få den gradert... på en måte... men tanken var god.

har fått snakka med lege i dag... ble nesten litt i sjokk... hvor mye sm vil du ha...? 100% ?

må si den var ny...

men det skal bli deilig å kunne tenke å ta vare på seg selv en stund... så får vi håpe det snart går over og at eg kan jobbe litt til før eg skal ut i perm.

 

takk for svar forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kjenner meg igjen i det du skriver angående jobb. Jobber selv med de minste i bhg og med to små hjemme så valgte jeg å trappe ned til 50 % for noen uker siden (er 33 uker). Det er ingen som får blomster fordi at en står på så lenge som mulig selv om samvittigheten sier det. Tenk på deg selv først og fremst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...