Gå til innhold

Noen som har fått beskjed om de bærer på en stor baby?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 35+3 dager i dag. Tok en ultralyd for å sjekke om babyen var stor.

Jeg fikk vite at den allerede lå på 3150 gram. De kommer til å sette meg i gang om jeg ikke føder før termin. Har hatt mye vonde sammentrekkninger de siste dagene og livmorhalsen er moden. Så jeg håper det skjer av seg selv.

 

Har noen opplevd og bli satt i gang på grunn av dette? Fortell gjerne om hvordan det foregår. Blir litt nervøs av tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fikk beskjed av jm for en del uker siden at det var en stor baby.. men både lege og en annen jm har etter det sagt at de ikke kan skjønne hvorfor hun sa det.. så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått beskjed, men føler på meg at også dette er en stor baby. Fødte ei jente på neste 4,7 kg sist, men ingen oppdaget det før hun var ute. Så jeg gikk 13 dager over termin.

Jeg ønsker ikke å bli satt igang, for jeg vil at fødselen skal starte mest mulig naturlig. Hadde gode naturlige rier sist og det tror jeg hjalp meg sånn at jeg klarte å få ut jenta uten hjelp fra vakum eller tang.

Snakker mye med jordmor om dette og hun skal muligens bruke noen triks for å få fortgang i modningen når terminen nærmer seg, men hun sier at det foreløpig er en normalt stor baby der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første veide 4,4 kg utrolig at det var mulig å få ut en på 4,7 kg.

 

Var på føden med kjempe vonde mase rier i dag og de drev og kranglet om jeg var i uke 37 eller 35+4

Hadde så vondt den første timen da de tok ctg og jeg kunne nærmest tenk og bli kjørt til keisersnitt. Så gikk smertene over etter fire timer.

Så en kan jo begynne og lure på når det skal skje. Begynner og bli av og ha mye vondt uten at det er effektivt nok.

Har heller ikke noe sterkt ønske om å bli satt i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har også en stor baby,skal tilbake i uke36 å se hvor stor hun er blitt da,var i uke 33 når de såg at hun var 2600g.jeg har fått store jenter før,ei på 4210g og ei på 4630g.ble satt i gang begge gangene,første pga svangerskapskløe,da tok fødselen 8,5 timer,med nr.2.ble jeg satt i gang 14 dager over termin,det tok 2 timer.jeg vil ikke ha en 5kg unge så håper de kan sette meg også igang før termin.å bli satt i gang er ikke så galt,ivertfall synes ikke jeg det...det er riktignok ikke så mye pause mellom riene men det går unna:)

hvor lenge før skulle de sette deg igang da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke enda. Skal på ny ultralyd til mandag og ber om at fødselen setter i gang av seg selv. Hvor lenge kan de vente? Føler jeg selv skulle vært i uke 37 nå og de er ikke helt sikre selv. Vil uansett ikke føde en unge over fire kg igjen.

Merker angsten begynner og komme tilbake da forrige fødsel endte med rift i lvmorhalsen og et tap på to liter blod.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har fått beskjed om at Dennis er stor, og magen ligger over normalkurven. Så jeg er kjempespent på fødselen. Min førstefødte var også stor og var 39 cm rundt hodet. Hun kom ut naturlig, men jeg måtte settes igang med hormoner og selve fødselen tok en time. Hormonene gjorde at riene ble sterkere, men det var ikke så ille som jeg hadde blitt fortalt. Masse lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...