Gå til innhold

Kan man få dekket øyelokkoperasjon pga psykisk belastning?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har et øyelokk som henger, dvs det dekker en del av øyet helt ned til pupillen, mens det andre øyet ser normalt ut. Dette gjør at jeg føler jeg ser rar ut og hater å se meg på bilder. Da ser jeg tydelig at jeg har et stort og et lite øye. Når jeg har sovet lite og er veldig sliten så kjenner jeg at det er veldig mye hud på det øyelokket og det irriterer når jeg blunker. Nå har jeg ikke lyst til å plages med dette lenger. Er det noen som vet/tror man kan få dekket en korreksjon hvis man søker via fastlegen sin? Har ny lege og gruer meg litt til å spørre. Men må jo bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med fastlegen din, men ikke begrunn det som psykisk belastning. Da blir det en helt annen type vurdering av søknaden.

 

Lavt hengende øyelokk/overskuddshud dekkes av det offentlige.

Svigerfar gikk igjennom en slik operasjon for kort tid siden og venter nå på å få tatt det andre øyet. Begge blir dekket.

 

Se på www.frittsykehusvalg.no

 

Under velg sykdom/behandling velger du:

Fysisk helse

Øyensykdommer

Lavt hengende øyelokk

Den region du bor i.

 

Da får du oversikt over vente tid på både første konsultasjon event operasjon.

 

Legen din sender henvisning til sykehuset. Dersom sykehuset godkjenner operasjonen men har veldig lang tid kan du gå til et av de private sykehusene som har avtale.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bestefar fikk også gjort det, grunnet at det kom i veien for synet. Det er ganske vanlig, tror jeg. Sikkert mulig å få gjort det før problemet blir så stort at det ødelegger synet helt. Forebyggende opperasjon, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be fastlegen din sende en henvisning, høres ut som du kan få dekket det.

Har selv nettopp operert begge øynene (betalte selv), var ikke så ille som hos deg. Jeg er kjempefornøyd, veldig lite smerter etterpå.

Lykke til.

Ps finn ut om det er noen private klinikker i nærheten som får refusjon fra staten, ta en ringerunde. De har mye kortere ventetid enn det offentlige.

Jeg betalte 10.000 for begge øynene, fikk litt rabatt siden jeg skulle gjøre noe annet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tenker jeg også. Jeg er bare 33 år og må garantert fikse på øyelokkene minst en gang i dette livet. Skal høre med fastlegen min hva han sier.

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det henger så det går helt ned til pupillen er det stor sannsynlighet for at det hemmer synsfeltet ditt oppover og ut mot siden, så da er det stor sannsynlighet for at du får det dekket pga synsproblemer. Jeg er ikke helt sikker, men tror du må få en henvisning av fastlegen til en øyelege for å få det vurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...