Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere som har samme problemet ? Jeg mister så mye hår - hver dag !! Har begynt med B vitamin men ser ingen effekt hittil. Fødte ei jente for et halvt år siden, kan det være en sammenheng ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt klart en sammenheng, jeg kjenner mange som har det på samme måte... meg selv inkludert.

Men blir håret tynnere enn før, eller er det bare det at du ikke har mistet hår på en stund, og nå legger ekstra godt merke til det når du mister alt på en gang?

Skrevet

Samme her!! Min er snart 6 mnd, å jeg røyter som aldri før..Store "klaser" ramler av når jeg dusjer. Begynte når lille var ca 4 mnd. Hmm....Kanskje jeg ikke røyta når jeg var gravid?

Når stopper det?

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg mistet noe helt syyyyykt mye hår fra gutten var 3 mnd til han var 6 mnd. Det var helt vilt! Men det gikk over av seg selv, og nå har jeg massemasse korte små hår over hele hodet, hehe :-)

Skrevet

Det er visst helt vanlig ja! Å, jeg gruer meg.. Har ikke begynt å miste noe ennå, men det kommer vel...

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg leste i en av de bøkene man får gratis av jordmor at det er vanlig å få litt tykkere hår når man går gravid, men dette forsvinner når man ammer... Det skal visst stabilisere seg tilslutt.

Skrevet

Samme her også, og det begynte vel rundt 4 mnd ca. Nå er det 9 mnd siden fødsel, og det har begynt å gi seg litt. Jeg har en ekstra 3 cm lang pannelugg under den gamle.. hehe.. vakkert

Skrevet

babyen min er straks 5mnd og jeg har også begynt å miste store klaser med hår hver gang jeg dusjer eller børster håret, blir jo skallet hvis dette fortsetter.....

Skrevet

Hos meg ble det bedring med sanasol og b-vitaminer

Skrevet

jeg spurte frisøren min om dette. Hun sa at når man er gravid så mister man ikke det håret man vanligvis mister ved hårvask, børsting etc..altså det naturlige håravfallet.,. når man har født barnet så vil man etterhvert miste det håret man ikke har mistet på 9 mnd pluss det daglige,naturlige håravfallet..derfor virker det så voldsomt.. jeg merket selv jeg fikk tykkere hår under svangerkskapet..hadde hårspenner jeg ikke fikk rundt hestehalen for håret var for tykt,.. for ei som har hatt tynt, fint hår hele livet var jo dette rene lykka.. enn dog kortvarig;)

Skrevet

Ja, det stemmer det MaiJente sier. Hos meg holdt røytinga på når Vesla var 4-7 mnd. Nå er det overstått og jeg har mitt vanlige, tynne hår igjen :-/

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg mistet veldig mye hår mens jeg ammet sist gang, det ga seg som sagt etter at jeg sluttet å amme.

Nå ser jeg at jeg røyter like ille igjen.... Men jeg vet at det går over når jeg er ferdig med å amme igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...