Gå til innhold

Flere her som har vært på ul vekstkontroll i uke 32? Hvor store var babyene?


=Lillemora= Fødeklar<3

Anbefalte innlegg

Jeg var denne uken, fantastisk å få se prinsen en gang til....;) Han lå rett under gjennomsnittet, veide ca 1950 g nå og hun regnet med han ville bli ca 3500 g til termin. Ganske gjennomsnittig med andre ord:)

Flere som har fått målt babyen i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvordan ligger du på symfyse målet? j håper j får en sjekk til, er i uke 32 nå, skal til ny kontroll hos jordmor neste fredag, siden j nå ligger på d hvite feltet på symfyse målet. Er litt bekymra kjenner j...ekkelt å ikke vite om han vokser som han skal eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ul i dag, 32+2, og lille jenta mi veier ca 2200 g, litt over gjennomsnittet, men innenfor normalen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symfysemålet mitt har ligget ganske på midtstreken hele tiden, sist var det litt over, men innenfor det grønne feltet.....har du hatt lave symfysemål? Er ikke altid det har noe å si for størrelsen på baby, kommer an på mengde vann og sånt også. Jeg har ganske godt med fostervann, så mulig derfor målet var litt over midten sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja j har lave symfysemål...ligger nå på d hvite feltet..under normalt. j har ligget lavt hele veien, og forsåvidt fulgt min linje...men nå var d enda litt lavere. Blir fulgt opp, og skal tilbake til jordmor neste fredag...blir da sendt til ahus om han ikke vokser tilfredsstillende. j håper forsåvidt j får en sjekk uansett, er litt leit å gå og gruble på om d er noe galt.. : / spurte dere om å få en sjekk, eller ble dere henvist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her som jeg bor er det rutine med en ultralyd for vekstkontroll i uke 32. Alle får tilbud om det. Om det ikke er det der du bor burde det ikke være noe problem å bli henvist til en ekstra kontroll, når målene har vært litt lave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei, d er ingen rutine her d..dessverre. Men er heller ikke noe problem å få d om man gjerne ønsker d. så j kommer nok til å be om en ekstra ja. syns d egentlig er litt rart j ikke fikk d forrige gang...ingen grunn til å vente, mener j vel. Forsåvidt bare positivt også, for da var d vel ikke så galt som j tenker ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her lå på ca 2446g. Legen har skrevet at det er 5 dager over gjennomsnittskurven,men helt innenfor normale variasjon. Men han sa ingenting om hvor mye han kom til å veie ved termin. Glemte helt å spørre også, blir jo helt å tåka når jeg ser babyen. :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var i uke 31. og da var lillegutt 1500 gram. blir sikkert ikke store tassen, da pappaen bare var 2800 gram ved fødsel og jeg var 3500. men det er jo bare greit;) for han skal jo ut å....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i uke 32+2, og da var lille snuppa 2223 gr. Blir spennende å se hvor stor ho er blitt når ho kommer ut :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å få ul i uke 32? Jeg bor i Trondheim og har forstått at man bare får kontroll i uke 18 med mindre det er noe spesielt som skulle tilsi at man trenger ekstra kontroll.

Kunne gjerne tenkt meg å sett baby'n igjen, så en ul nå hadde vært topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært i uke 32 i mine 2 første svangerskap.

 

Nr 1.: estimert til 2300g i uke 32. Fødselsvekt ved termin 4260g

Nr 2: estimert til 2300g i uke 32. Fødselsvekt en uke før termin 3920g

 

Nr 3: estimert til 1500g i uke 31. Gjenstår å se fødselsvekt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Var på ultralyd på onsdag,var da 31+5.Gutten min var 18% under gjennomsnittet.Han veide 1600-1700gr..Alt så bra ut,skal tilbake om 2 uker bare for å se at han legger på seg:)Han kommer til å veie ca 3kg vist jeg går til termin...Har ei jenta fra før som var født 14 dager før termin,ho var å lita veide 2490 og var 42cm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært på vekstkontroll med to av barna mine.

 

nr 1. uke 32=2200 gr, han var 4140 gr og 53 til termin

nr 2. uke 33=2200 gr så gjenstår å se hva vekten blir til termin:)

 

tror det er ganske vanskelig å tippe riktig f.vekt. på nr 1 fikk jeg tippet både 3500 gr og det som var ganske riktig, mellom 4100-4200 gr. Det siste ble tippet av en professor i ultralydiagnostikk på Ullevåll,så all ære til han:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på vekstkontroll igår, uke 32 .. Da veide lillejenta 1800 ca, jeg har ligget under gjennomsnittet på symfysemålene men innenfor normalen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte lillegutten min i uke 32, da var han 1880g og 42cm. Han var litt lenger enn dette berømte gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll for morkake i uke 32 +2 og lillegutt var 1790g, helt på gjennomsnittet, litt lengre, tror det var 42 cm men ikke helt sikker. Snudd seg på hode hadde han og lå fint ned mot fødselsåpningen. Flinke gutten:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i dag.er 32+1 uker i dag.Det viser seg at vi får en liten jente.Hun var ved dagens ultralyd 2450gram,dette tilsvarer uke 33+1( men allikevel innenfor normalen). Har ei jente fra før,vi er veldig glade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nylig på vekstkontroll, og da fikk jeg bare beskjed om at alt så normalt ut - og at det verken ville bli en miniputt eller en kjempebaby! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...