Gå til innhold

Jeg ble så skuffa og lei meg over samboeren min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var mitt første innlegg.

Jeg er ikke hun du diskuterte med lengre oppe.

Jeg tror ingenting bastant, men syntes det er rart at jeg har røyket hasj nesten hver dag i 20 år, uten å få en eneste halusinasjon.

Og aldri hørt noen av mine venner få det heller.

Setter spørsmålstegn til det bare. Men er ingen forsker og ingen fysiker, så grublingen overlater jeg til dere.

Natta

og

Takk for gratulasjonen :)

01:46

Skrevet

En rask google på et forum om hasj:

De fleste var enige om at man ikke får "ordentlige" hallusinasjoner av hasj eller marihuana, men det er vanlig å få noe de kaller "visuals". Det varierer fra person til person hvordan det gir utslag, men det har gjerne med farger og mønstre å gjøre, og noen tar feil av en ting og tror det er noe annet enn det det er.

Skrevet

Signerer den. Vil du ha en dopet mann? Spiller ingen rolle hvortid og hvor ofte. En mann som hallusinerer og røyker joint ? NEI TAKK!

Hadde nok ingenting med eksen hans å gjøre. Han var jo helt ute, TYDELIGVIS!

Skrevet

Og du er en naiv hasj røyker? Får ikke halliser av hasj? Så kul du er da. På tide du kommer deg rundt og ser virkeligheten. Man KAN VIRKELIG få halliser med hasj røyking.

Skrevet

Virker som om du har røkt litt for mye. Snakk om fornektelse og uvitenhet!

Jaja. Godt de fleste barn har foreldre med klare tanker.

Skrevet

Litt utenom tema,- men siden du sier hasjrøykinga ikke har noe betydning i dette tilfelle,- SAMTIDIG som du "Må" nevne at han var ute og røyka........

All form for rus,- særlig "nedsløvende" som cannabis er VELDIG skadelig før hjernen er ferdig utviklet. Noe som ikke skjer før man er halveis inn i 20 årene.:Da først kobles de siste nerveendene i venstre og høyre hjernehalvdel sammen. Hasj og maria er spesielt skumle da de "lammer" nervenendene under rus og bruk gjentatte ganger fører til at de ikke "finner sammen" når tiden er inne.

Det ble vel sagt direkte at å begynne med hasj i 30 årene var mye mindre farlig enn og begynne før 20. Man ser på unge folk osm har ruset seg, men ikke "mistet kontroll", at de mangler blant annet evner som å se konsekvens av handling ord før det skjer. ALtså evne til å ressonere frem hva som KAN skje om man gjør/sier ditt og datt..Dette er den MINST viktige evneen som forsvinner....Ellers så forsvinner fort evne til å lese andre menneskers følelser (ansikts og kroppsutrykk).

Paranoia og "illusjoner" er en vanlig bieffekt av alle rusmidler. Og har selv opplevd det. Har prøvd hasj 3 ganger, og alle gang ble jeg skikkelig dårlig....OG det var flere som røyka samme "rullen";- og ble ikke dårlige. Så var ikke "dårlig stoff" heller..Men det verste var ikke "syner" og paranoia under rusen, men at jeg fikk "flashbacks" en 3-4 ganger i løpet av de 2 årene etter siste gang jeg prøvde. DET var "creepy"....Så og si at hasj/maria IKKE er skadelig, tror jeg IKKE på...Vet ikke av noen som har blitt alkoholikere etter og ha smakt alkhol tre gang..Ingen som har fårr paranoia etter å ha drukket tre gang. ALkohol er kanskje mer skadelig fysisk, men psyikisk er jeg blitt MEGET redd for cannabis.... Dropp den mannen. Han er trolig mer ødelagt av røykinga enn du tror..Han har kommet langt når han ser syner...Særlig om han er så "gammel" som du sier, og har brukt det så lenge....

Skrevet

En mann som bøtter innpå med alkohol og som attpåtil røyker hasj kan fint få slike synsforstyrrelser.

Skrevet

Han gikk ut og tok seg en joint og ser deretter "syner" men det har ingenting med saken å gjøre.... neivel....

Skrevet

Det du trenger er ikke noen trøstens ord, det er forståelse av hvordan noe så "uskyldig" (HAH!) som hasj virker på folk.

Hans oppførsel/hallusinasjon/hjernesmelt er et perfekt argument MOT alle ulovlige stoffer.

Skrevet

Veldig mye mulig den jointen har noe med saken å gjøre...

Skrevet

Han er kort og greit sur på deg på grunn av hallusinasjonene sine? Jaja, godt at hasjen ikke har påvirket hodet ihvertfall!

Skrevet

Hallusinasjon eller ikke....

Blir helt skremt av hvor vanlig og naturlig det er i dag med narkotika.

Og med BARN i inni bilde, og mora syns det er OKEI????????????????

Fy søren.....

Skrevet

Så mye rart som kommer frem her, for meg er dette så fjernt fra min hverdag. Enig med ovenfor her at det er rart at du synes det er ok at mannen din doper seg, og at dere har barn oppi det livet. Du kan kanskje innbille deg at det er ok, og bagatellisere det, men fytti rakkern, ville du at barna dine skulle visst at dere røyker joint? Gode forbilder eller?

At mannen din hallusinerer over en eks etter å ha røyka en "joint" er vel kanskje ikke så rart, man har jo ofte litt følelser for tidligere eks-er, uansett hvordan man vrir og vender på det (hva med deg selv?), og slikt vil vel komme frem i en sånn setting. Men, du overreagerte, det er tross alt deg han er sammen med.

Bare hold dere langt vekk fra ungene deres hvis han røyker igjen, dere.

Skrevet

Synes det er interessant at de med minst peiling har de sterkeste meningene! Jeg har en samboer som av og til røyker hasj og det har han tenkt å fortsette ned selv om vi nå har fått barn. Vel å merke ikke hjemme og selvfølgelig ikke i nærheten av barnet ( det hadde også gjaldt alkohol). Har aldri opplevd samboeren min "overstadig" ruset på hverken alkohol eller hasj. Han virker alltid adekvat samme hva han har gjort. Jeg har derimot en far som har alkoholproblemer og alltid drikker seg så full at personligheten blir helt forandret og han greier ikke følge med på en enkel samtale. Andre som jeg vært sammen med som "bare" har drukket alkohol har vært mye verre i forhold drita full på sprit og mongo oppførsel. Så kanskje samboeren din var for full??:) Jeg tror ikke han savner denne x`en, men er vel kanskje lett "å miste fokus" samme hva man er ruset på. Jeg tror du skal prøve å kaste dette over skulderen og tenke at han var full, fjern og teit denne kvelden. Han hadde kanskje heller ikke ment at du overreagerte sånn om det lå noe i det? Du må prøve å ha tro på deg selv og huske det er DEG han har valgt:)

Skrevet

Å ta avstand fra narkotika mener du å si er å ikke ha peiling 12:54??

Jeg mener du ikke har peiling og svært lite mellom ørene når du forsvarer bruk av narkotika.

Spesielt ille syns jeg det er når som sagt barn er innblandet!

Er det rart verden blir verre og verre kanskje?

Skrevet

Vel, jeg har opplevd og få hallusinasjoner og paranoia alle tre ganger jeg prøvde (ung og dum), men ikke de 5 andre som røyka samme stoffet, hvorav 2 var like ferske som meg. JEg fikk også en 3-4 tilfeller av "flashback" i løpet av de 2 påfølgende år etter siste gang jeg røyka.(jeg har svart lenger oppi tråden her også),- og det var skummelt...Helt uten forvarsel. Skikkelig paranoia og følelse av og bli forfulgt og nistirret på og så skygger og mye rart og ble helt nerve"vrak" mens det varte....SÅ og si at cannabis er så ufarlig, DET vil jeg ikke tro om du så truer meg på livet. Heller ei kule i panna enn å røyke den dritten en gang til!!!!

Også sammenligner du det med alkohol..VEl, det er også ille, men det er lovlig..Om du og mannen synes det er greit og røyke det, så vil det si at dere skal lære barna deres at de lover som ikke passer seg der og da, de driter vi i..Fartsgrenser er bare tull, i 40 grensa peiser vi på 80, for veien er bred, flat og uten svinger,- så det er fysisk mulig......Cannabis, det digger vi, det mener vi ikke er farlig, det røyker vi..Bilseler på barna, det er bare for pingler, vi brukte ikke det da vi var barn, vi overlevde også..Det driter vi i...Promillegrense på 0? Tøv, er bedre skjerpet med en øl, og man har lov å kjøre selv om mn er trett, selv om DET er bevist og være verre enn ltit promille, så promillegrensa driter vi..Seksuell lavalder er 16, vel kjæresten til vår 18 årige sønn er bare 13, men hun SER så gammel ut og oppfører seg voksent så det er helt greit at de har sex...HVOR skal man sette grense for hvilket lvoer man"Kan bryte" og hvlke man "Ikke kan bryte"?+FOrtell meg det du???

HVordan skal dere forklare for deres barn at regler i hjemmet er til for og holdes, at lover i landet er til for å holdes, nåe dere selv bryter de som ikke passer dere? Hva slags moral er det egentlig? Om det så er UFARLIG med cannabis, så er det ulovil,- så hvorfor skal dere røyke det? Hva er vitsen,- siden det er så ufarlig og lite vanedannende? Det er ULOVLIG; men alikvel "Må han " søyke det? Hvor ufarlig er det om han føler han "må" fortsette etter det blir barn? Igjen, det er ulovlig, hvem skal bestemme hvilket lover DERES barn skal kunne bryte? Dere? Eller kansekj de selv??????

Skrevet

seriøst? tror du virkelig at jointen ikke har noe med saken å gjøre?!?! da er dere vel omtrent like dumme da....

Skrevet

Svar til 12:54:

Jepp, jeg har lite peiling på narkotika, og det er jeg jammen stolt av. Det betyr vel ikke at jeg ikke kan ha en sterk mening om dette temaet? Det er vel nettopp derfor jeg aldri har rørt stoff kanskje?

Merkelig hvordan dette alminneliggjøres, bare fordi man er i et miljø hvor dette skjer. Jeg hadde fått ordentlig bakoversveis hvis noen i min vennegjeng fant på å røyke en "joint", det er rett og slett trashy ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...