Gå til innhold

Noen råd for å unngå å gå på overtid?


amy77

Anbefalte innlegg

Noen som vet gode "kjerringråd" for å slippe å gå over tiden? Sist gikk jeg 12 dager over, og måtte settes igang. Ingen herlig opplevelse! Denne gangen ønsker jeg å gjøre ALT jeg kan for å føde rundt termin. Noen som har gode tips og råd til ting som kan gjøres? Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe vet ikke om man får gjort så mye med dette, men dersom noen har peiling tar jeg også gjerne imot gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo ikke om det var derfor; men sist tok jeg bringebærkapsler (som skal hjelpe på modning) og var mye i aktivitet - og fødte fire dager før termin. Det var egentlig et veldig ok tidspunkt. Var begynt å bli klar, men ikke lei og utålmodig enda. Spent på hvordan det blir denne gangen. Håper å føde ca på termin nå også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok også bringebærbladkapsler sist og fødte så og si til termin. Vet jo ikke om det var derfor, men skal nok ta de denne gangen også. Men de skal vel ikke tas før 3 uker før termin tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du kan prøve modningsakupunktur, jeg skal prøve dette fra uke 35-36. Jeg har ikke født før så vet ikke effekten, men leste et sted at det er bevist at gravide som gjennomgår dette føder tidligere og har kortere fødsler enn de som ikke får akupunktur.. Men koster vel litt.. hørt om priser fra 1000kr eller mindre for første gangen og derretter ca.200-400kr per gang, kommer an på hvor du gjør dette. Hos noen jordmødre kan man faktisk få det gratis..! Du trenger ca.1 gang per uke.. men men.. sikkert vel verdt pengene tenker nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...