veslemy80 Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 Snuppa er 5 mnd gammel, men vil ikkje legge seg til å sovne i senga si.Vil helst ha puppen til ho sovner.. Sliter også med at ho har både 2 og 3 og 4 raper som må ut etter at ho får pupp. Blir derfor litt vanskelig å vite om det er en rap som plager eller om ho berre ikkje vil legge seg til sjølv. Er det for tidli å la henne skrike en del til ho skjønner at ho berre må legge seg til å sovne der?
bitthen Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 Nå er minien min bare 8 uker, så han skjønner i allefall ikke at han skal sove i senga, eller vogna osv. Uansett, det jeg opplever funker i allefall av og til på minien min er å la han gråte et par min. så tar jeg han opp, gir han trøst og viser jeg er der før jeg prøver å legge han igjen. Gjentar en eller to ganger ved behov, går det ikke så kutter jeg det ut. Tar ingen kamp på det. Som regel roer han seg og sovner, ja om han er trøtt selvsagt. De kan jo gråte litt, men synes ikke man skal la de ligge i det uendelige. Vise at men er der og trøste i allefall om man ikke vil ta de opp. bare et forsøag som funker her
Nikki 75 Skrevet 9. august 2010 #3 Skrevet 9. august 2010 MIn er rett over 4 måneder, og har plutselig fått lakenskrekk. I ca. 1 måned nå har vi bare lagt ham, gitt ham tutten et par ganger og så har han sovnet. Men nå blir han helt stresset når vi legger ham, han kaver og hisser seg opp, og skriker omtrent før vi er ute av døren. Det eneste som har hjulpet er å bysse ham i søvn i armene våre, men vi kan jo ikke holde på sånn, så i dag lot vi ham gråte en stund. Det var helt pyton, men når vi da gikk inn igjen og ga ham tutten så sloknet han omsider. Jeg vet ikke hvorfor han plutselig har begynt sånn, det kan virke som om det kom samtidig som vi begynte med velling om kvelden, men det virker ikke som han har vondt i magen....
stearin Skrevet 9. august 2010 #4 Skrevet 9. august 2010 Så må man ikke glemme at gråt er babyens eneste måte å fortelle når noe er ubehagelig, vondt osv. Ville ikke latt min jente gråte slik fordi hun rett og slett ikke forstår den metoden i det hele tatt. Dessuten kan man aldri skjemme bort et barn på kos, så når hun er urolig prøver jeg så godt jeg kan å hjelpe henne. Vi må huske at babyer ikke gråter for å irritere eller slite deg ut. Min jente liker å ha "vegger" rundt seg, så jeg bruker å lage et rede til henne i senga og legge noe ved føttene så hun har litt støtte. I vogna ligger hun på en thermodyne (til baby så klart!) og hun elsker det.
Formerly known as Tina Skrevet 10. august 2010 #5 Skrevet 10. august 2010 Jeg har det samme her hjemme. Hun er 5 mnd nå og vil aller helst være våken. Jeg gir henne pupp og legger henne i senga halvvåken. Så våkner hun opp. Jeg gir sutten og legger meg i min seng ved siden av og stryker henne på magen. Hvis ikke det virker etter et par minutter gir jeg henne litt mer pupp og begynner forfra. Det pleier nesten alltid å virke etter at jeg har gitt henne pupp en gang. Hun elsker å bli stryk på magen. Det er den eneste måten jeg kan få henne til å sovne på andre steder enn i vogna eller senga. Jeg har ikke spesielt mye tro på skrike-deg-i-søvn metoden fordi barna rett og slett er for smæ til å ikke føle seg forlatt. Jeg hadde selv en mamma som alltid leste eller sang til vi sovnet og jeg vil at jenta mi skal ha den samme trygge opplevelsen av kvelden.-)
veslemy80 Skrevet 10. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2010 Ja, syns ikkje det er noko kjekt å la ho skrike. Bruker å prøve å gå inn til ho og prøve å gi ho smukken (som ho ikkje vil ha...) og roe henne ned, ta ho opp, kanskje få ut en rap, og gi ho meir pupp. Ender som regel opp med at ho omtrent sovner ved puppen... Hadde berre vore litt kjekt å fått litt kveld snart. Og at ho kanskje ikkje var heilt avhengig av mora for å få legge seg. Trur eg skal prøve å gi ho flaske når ho skal legge seg, slik at faren også kan legge ho
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå