Gå til innhold

Smerter nederst i magen på venstre side. Hva kan det være ?


Simply

Anbefalte innlegg

Legekontoret er selvfølgelig stengt i dag.

 

Har hatt sterke smerter nederst i magen på venstre side i 3 dager nå. Smertene er der konstant og noen ganger kommer det "tak" som jeg må puste meg igjennom. Om natten våkner jeg mange ganger fordi jeg får smerter når jeg snur meg. Om morgenen kommer jeg meg nesten ikke opp av sengen fordi det er så vondt. Gikk en tur på 20 min i stad og jeg trodde jeg skulle besvime.

 

Smertene ligger på en måte ved siden av hoftekammen. Tenker at det er eggstokken, fordi det er der jeg har fått vondt når jeg har hatt eggløsning. Nå går jeg på p-piller, så har ikke eggløsningssmerter lenger. Kan det være cyster kanskje ?

 

Er det noen som kjenner seg igjen i smertene og som kanskje vet hva det kan være ? Skal ringe legen med en gang de åpner i morgen da jeg ikke orker flere timer på legevakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du tror du har egglederbetennelse, bør du kontakte legevakta med en gang, så du får behandling (antibiotika). Det kjipe med egglederbetennelse, er at man kan få senskader som sterilitet eller få økt fare for svangerskap utenfor livmora senere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener ikke at jeg har noe betennelse. Tenker på en vanncyste eller noe. Jeg er ferdig med å få barn, så akkurat den biten plager meg ikke. Saken er at jeg tok 2 pinex forte i går kveld og enda så hadde jeg så vondt at jeg våknet mange ganger i løpet av natten. Men, likevel føler jeg at jeg er hysterisk. Tenk hvis det bare er luft, liksom......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Evt kan det være Uvi, jeg hadde smerter du beskriver da jeg fikk nyrebekkenbetennelse. Smertene forplantet seg da til nyrene. Fryktelig vondt! Håper du får hjelp snart samme hva det er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker : ) Har ikke hatt UVI (har hatt det mange ganger men ikke siden min siste fødsel for 2 år siden).

Når jeg tenker meg om har jeg hatt en litt brunlig utflod, men det har vært der i noen uker.

 

Får ringe legen i morgen tidlig for en hastetime. Takk for svar : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde brunlig utflod i ett par uker fra slutten av mai til den 8 juni i år. Plutselig fikk jeg skikkelige smerter ved venstre eggstokk. Det var så vondt at jeg at jeg ikke klarte å sitte engang. Dro til legen og ble sendt direkte på gyn på sykehuset. Fant ut at jeg var gravid utenfor livmoren og hadde blødd inn i buken. Ble operert ett par timer senere og da måtte de fjerne den venste eggstokken.

 

Veldig lurt å dra til legen og eventuelt komme seg på sykehuset for ultralyd hvis det ikke er uvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hstt slike smerter du beskriver. Hadde da cyste, men smerten var faktisk værst i korsrygg-området.

 

Ei venninne hadde sv.skap utenfor livmora. Hun hadde da skikkelige smerter i rompa, og dro til legen fordi hun trodde det var hemmoroider...

 

Hvis du ikke får feber og blir værre så kan du vurdere å vente m å kontakte lege til i morgen.

 

Selv ville jeg nok ha ringt legevakten.

 

God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...