Gå til innhold

babyen min sover bare 5-30 min alene,så våkner han å skriker_blir lagt til puppen så sovner han igjen.sånn holder vi på nesten hele dagen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen råd dessverre, men kjenner meg igjen. Vi har det helt likt - og jeg er DESPERAT!

Skrevet

Hei!

Det hørtes slitsomt ut, ja.

Min erfaring - spesielt med nr 1 - var at sovning ved puppen gjorde henne veldig vár / sensitiv mht videre søvn. Har lest det samme i ettertid, dvs at når de sovner ved puppen har de lett for å våkne når puppen forsvinner.

Forsøk å sørge for at babyen ikke sovner helt når han/hun ammer, evt vekke litt før babyen legges. Vet at det er vanskelig, da babyer ofte nærmest "svimer av" når magen er full :-)

Hyppige måltider fører ofte også til mageknip og luft, og dette er noe babyen kan mistolke som sult og lager dermed sultenlyder/bevegelser med munnen. Så gir man dem en runde til med puppen, når sult egentlig ikke er det egentlige behovet.

Hvis jeg ikke misforstår det du skriver, blir det mange små og hyppige måltider på babyen din - kanskje færre, men større måltider kan være lurt?

Bare noen innspill basert på egen erfaring - vet at det ikke er enkelt det der med søvn alltid!!

Lykke til :-)

Skrevet

Hvor gammel er han, da? Vår var sånn på dagtid fram til ca 3 mnd, og så begynte han å sove lengre strekk alene i dagsenga si på stua. Sikkert noe i det hun over sier, altså, men er han veldig liten skal du være forsiktig med å regulere måltidsrytmen for mye da dette kan gå utover melkeproduksjonen.

Vi la inn en trilletur midt på dagen helt fra starten, og da sov han i 1-3 timer. Kunne f. eks trille en time, og parkere han i hagen, og så sov han der en stund til.

Skrevet

Et godt råd- bæresjal!!

Bæresjal/ sele er genialt, for da kan babyen sove oppi der, mens du får armene fri og kan gjøre andre ting. Han savner nok nærheten til mamman sin, og det får han oppi sjalet- kanskje han klarer seg uten puppen litt lenger da?

Skrevet

han er 1 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...