Gå til innhold

har hodet festet seg og når gjorde det det?


celinesbaby

Anbefalte innlegg

kontroll idag, fullgåtte 37 uker, hodet er nede,men bevegelig fortsatt, altså ikke festet, hva med dere?betyr det at det er lenge igjen eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 38 og hodet er ikke festet, hodet er nede, men bevegelig. Hodet var ikke festet ved fødselen forrige gang, og jordmoren mente det sikkert ikke ville feste seg denne gangen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk ikke det har så mye å si om hodet har festet seg eller ikke. Noen går med hodet festet i flere uker, mens hos andre fester det seg aldri. Her holder hodet på å gå ned i bekkenet, noe som forøvrig, og bokstavelig talt, er en PAIN in the ASS. Er nå i uke 38, og småen har holdt på med dette siden uke 35. Kanskje han fester seg, kanskje jeg må leve med headbanging mot urinblæra fram til fødsel ;) Jordmoren min en flink til å berolige meg i allefall, hun mener det meste er normalt :D

 

Men om hodet fester seg, slipper du den eventuelle fossen av fostervann om du opplever at vannet går. Da vil det bare sildre sakte men sikkert i steden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var hodet festet da jeg var på kontroll i uke 37:) Merket absolutt ingenting til det at han gikk nedi bekkenet eller festet seg. Og glad er jeg for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mindre enn to uker igjen til termin, og hodet har ikke festet seg enda, men det ligger godt plassert langt nede i bekkenet. Mener å a lest at det er relativt vanlig at barn nr to ikke nødvendigvis fester seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har hodet mest sannsynlig festet seg.. (ifølge legen, som jeg egentlig mener er helt på tur når det gjelder svangerskapsomsorg da..)

Er i uke 38 nå, og merket en del "smerter" forgje helg. Tenkte da at hvis hun NÅ ikke er festet.. så vet ikke jeg...

 

SÅ satser på at legen har rett i sine antagelser om at hun nå er festet...

Greit å slippe å bekymre seg for om man skal legge seg ned eller ei, hvis vannet pluttselig går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hadde hode festa seg når jeg var på kontroll på tirsdag... Da var jeg 37+5. Han lå også i perfekt stilling i følge jordmor, så jeg er superfornøyd me denne karen her. :D hehe... Ville ikke ha noe setefødsel nei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har rumpa festa seg i bekkenet. var inne på sykehuset til vending når jeg var 36+6, men ingen mulighet for å rikke rumpa opp av bekkenet, så ble festet fort til at dette er 2.gang. Blir nok en setefødsel her i gården, men denne gang vet jeg hvertfall om det :) Har visst bekken og livmorform som gjør at mine spirer liker å sitte på rumpa si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjente jeg at hodet var i ferd med å feste seg i uke 36.. på kontroll i dag sa jordmor at det hadde festet seg skikkelig. Uke 37 nå..

Er 4 gangs og hun har ligget med hodet ned i mange uker allerede. Alle mine har funnet denne stillinge tidlig og festet hodet et par uker før termin. Tror dette varierer veeeeldig fra mor til mor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...hodet ligger ned i hvertfall, vet ikke om det har festa seg. Hvordan sjekker de det? Finner de det ut bare ved å undersøke utenpå magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, de kjenner på hodet, hvis hodet kan beveges er det ikke festet, hvis det sitter fast, eller de ike kjenner det i det hele tatt er det festet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1. gangsfødende fester hodet seg tidligere enn hvis du skal føde nr. 2. Da fødselen begynte hos meg nå med nr 2, var hodet enda lengt oppe i bekkenet og bevegelig. På nr 1 festet hodet seg ganske sent, men jeg ble satt i gang.

 

Du har enda noen uker igjen til termin og siden du nå har begynt å modnes litt, er det vel ikke lenge til hodet fester seg tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Her festet ikke hodet seg første gang, og det har det ikke gjort nå heller. Er 39 +6, så fødselen kan starte når som helst.. Hun har nettopp snudd seg fra seteleie, så jeg er glad for at hodet peker nedover om det er festet eller ikke ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...