Gå til innhold

Skal dere ha egen vogn i barnehagen eller ta med vogn frem og tilbake mellom barnehagen?


knerten09+ knerteline11

Anbefalte innlegg

Hadde jeg kunnet gå til barnehagen hadde jeg ikke vært i tvil, men når jeg må inn og ut av bilen med vogna så blir det litt annerledes. Har Simo kombi som jo er ganske tung. Har og en lettere vogn, men den er ikke like bra som sovevogn og begynner egentlig å bli litt kort til knerten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg også tenkt litt på. Om alt går etter planen blir det en søskenvogn. Så da må jeg ha en stående der, om det er mulig. har ikke snakket med dem i barnehagen ennå. Noen har jo senger eller vogner i barnehagen, Og noen steder kan man ha en vogn andre steder ikke.

 

Men har to vogner, så blir nok til å ha en der tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har en gammel simo vogn som står i barnehagen med unntak av ferier o.l. Veldig greit! Har en lettere vogn som vi har hjemme, og tar heller simoen med hjem hvis vi har behov for den..

 

Kan være lurt å sjekke med barnehagen om hva som er deres praksis ift soving (hvis ikke du allerede har gjort det). En del barnehager har nemlig egne sovevogner til ungene, og vil ikke ha andre vogner stående der. Andre sover inne på madrass, mens andre vil at man skal ha med egen vogn til barnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår bhg er det litt trangt, så spørs om jeg ikke må ta med vognen frem og tilbake hver dag.. må nesten se det litt ann. Det jeg er sikker på er at jeg vil at hun skal sove i vonen sin i begynnelsen for der er det trygt og godt og bare kjente lukter. HUn er også vant til å alltid sove i vognen sin på dagtid.. Så får det heller bare bli litt styr om jeg må ta den frem og tilbake ;) På avdelingen sover de fleste inne på madrasser, noen få i vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi kommer til å sette vogna der selv om vi bor i gangavstand til bhg. Har to store gode sovevogner, så det er enklest for oss.

 

Men som sagt over her er det lurt å høre om praksis i bhg. Da storesøster begynte i bhg lå de fleste barna på madrass på soverom. Noen få som ikke klarte venne seg til madrassen fikk ha vogn. Gikk på plassmangel det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har arvet en gammel vogn som vi skal ha stående i barnehagen. Men vi må ta den med hjem på fredagene, for at de skal få vasket ordentlig der. Så da kommer den bare til å stå i garasjen eller ute eller noe. Vil noen stjele den, så får de bare gjøre det. Har ikke plass til den oppe i leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. har ikke tenkt på at det kan være et spørsmål om plass jeg... Har nå kjøpt en billig sovevogn og dobbelt opp av soveskinn, myggnett og regntrekk, så håper barnhagen vår er en med god plass :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...