Gå til innhold

Mannen på guttetur 5 uker før termin (sist kom barnet vårt 4 uker før termin)!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er igrunn litt trist og lei meg... Gubben har bestemt seg for å dra på utenlands guttetur 5 uker før vi venter barn nr. 2 !!!

 

Han har spurt meg hva jeg mener og jeg svarte med at jeg ville ikke være den sure trege kjerringa til en i guttegjengen som ber han være hjemme. Jeg tenkte han kunne klare å bruke nøtta si til å bestemme seg selv for å bli hjemme. Men jeg skulle tydeligvis sagt at "du blir hjemme"!!! Så jeg har kanskje bare meg selv å takke???

 

Og når han da forteller at han har spurt sin mor om hva hun syns og hun svarer : "jeg syns du skal dra jeg". . . så har han jo ikke klart å bestemme seg selv?!?!

 

*ARG* uansett... får bare krysse d som krysses kan for at barnet holder seg innafor til far kommer hjem!

 

Jordmor har dog sagt at når barn nr. 1 kommer før termin er det en forhøyet sjanse for at nr. 2 også kommer før.... ???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg aldri kommet til og godtatt nei... Jeg fødte 6 uker før termin sist og nå har jeg gitt klar beskjed om at etter uke 30 så skal han være tilgjengelig. Kanskje er jeg den sure kjerringa, men vil ikke risikere å føde uten han.

Håper for din del at han ombestemmer seg. Ikke nå bra å gå hjem og engste seg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har litt av samme problemet, men samboeren min har ikke helt bestemt seg enda da...

De er en guttegjeng på 10 stk som drar på jakt sammen hvert år på høsten og jeg syns det er en fantastisk mulighet for både han og meg og kjenne litt på følelsene våre for hverandre.

Men i år blir det jo litt trangt om tid siden han vil dra bare 4 uker før termin som er i november... Han vil gjerne dra, men vil selvfølgelig være med på fødselen.

Jeg har ikke sagt at han ikke får lov til å dra, men jeg har sagt at hvis det viser seg at fødselen begynner mens han er på tur så vil jeg ikke høre et kløyva ord om at han ikke fikk vært med, etterpå. Jeg er ikke redd for å føde alene (dette er andre mann) men jeg vet at hans støtte og nærver vil være utrolig hjelpsom under fødselen. Han prøver å få til turen, men han prøver å overtale resten av guttene til å ta turen mye tidligere enn de pleier... Så jeg får vel bare vente å se hva det blir til...

 

Håper det ordner seg for deg og at han er hjemme når ting begynner å skje...

Lykke til til deg og nurket ditt:)

 

Trøsteklem fra ei som forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Skjønner hvordan du har det. Her skal mannen også på guttetur 6 uker før termin. Dette er vårt første barn, så det er ikke godt å vite om hun velger å kommer før tida eller ikke. Jeg bare håper hun venter til pappa er tilbake igjen. Det blir nemlig vanskelig å komme hjem fra London sånn over natta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la ham dra! No way! Du er i din fulle rett til å si nei. Nå må han først og fremst tenke på deg og ungen. Ett sted MÅ grensen gå og du er ikke urimelig. Synes forresten at vi kommende mødre ikke skal tillate de kommende fedrene å gå ut på byen og drikke rett før termin heller. Skal de liksom komme fulle på fødestua? Nei, sett ned foten knallhardt medsøstre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dilemmaet ditt, man vil jo gjerne ha mannen med på fødestua! Min mann skal på 10 dagers jobb utenlands 5 uker før termin, men jeg har sagt jeg syns det er greit. Jeg fødte på termin sist, så regner med at frøkna i magen ikke kommer før termin hun heller. Men man vet jo aldri så jeg kommer til å alliere meg med venner og familie slik at noen kan kjøre meg og bli med på fødestua hvis noe mot formodning skulle skje mens mannen er borte.

 

Men jeg syns man er i sin fulle rett til å "nekte" mannen å dra utenlands eller andre steder hvor man er mindre tilgjengelig når det begynner å nærme seg termin, det er jo bare rett og rimelig spør du meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg syns du skal nekte han!! Er han ikke også 50% ansvarlig for den lille som skal komme? Jeg synes faktisk det er ille nok at gutta gjør som de vil gjennom 9 lange måneder der vi lever etter alle slags regler og regimer som de støtter fullt ut at vi skal følge til punkt og prikke!

 

Min mann hadde tenkt seg utenlands 3 uker før termin, men da måtte jeg sette foten ned. Han dro i steden nå mens jeg er i uke 30-32. Jeg kjenner sinne vokser bare med hver minste tanke på at han bare forlot meg her, med gravidmage og hormonell.. Holdt på å grine meg i senk kvelden han dro (antakelig pga hormoner), men føler at han burde være sammen med meg og støtte meg gjennom dette.. føler liksom at han er også gravid liksom.. men det synes ikke han!! Men å ha fulle rettigheter på barnet når det er født, ja det er en selvfølge for disse mennene våre! Så isteden får han stille-behandling fra meg i ukene han er borte.. Ja, barnslig, men han må skjønne at dette ikke er greit! Jeg er så utrolig lite langsint, og dette er et STORT problem når jeg liksom skal oppdra han til å bli en snill ektemann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min skal også på jakt.og kommer hjem til jeg går ut i permisjon. Han er ca 5 timer unna og det er dårlig mobilforhold der,men vi satser på at det går bra:-) Men det blir spent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...