Gå til innhold

Tror dere at det kan være farlig å klemme ut innholdet i en talgkjertel som er betent???


Gjest Hønemor til 4♥

Anbefalte innlegg

Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥

Jeg ringte legevakten nå ang en talgkjertel som jeg er sikker på at kan være betent.Jeg har hatt den i et par år eller noe,og da var den bare ertestor.Men plutselig bare vokste den nå en dag,til 3 cm.Jeg klemte på den første gangen jeg oppdaget den og det kom ut masse hvitt tykt kremaktig gush som luktet talg.Hørte at det kunne være en talgkjertel.

 

Har ikke tenkt så mye på den før nå en dag.Da jeg plutselig fikk litt småvondt så klemte jeg på den igjen,syntes den var blitt så stor.Da kom det ut bare bittelitt hvitt.Senere på kvelden eller på natten da når jeg skulle legge meg så stod jeg på badet fremfor speilet og så trykte jeg bare litt på den og matterien hadde blitt tynnflytende,brunrød og det SPRUTET helt bort på speilet.Og det luktet ikke talg mer,men helt jævlig lukt!!Etterpå målte jeg og det var 50 cm avstand!!

 

Mandag begynte jeg å rense den med pyrisept for å kverke noen bakterier til jeg skulle til legen.Hadde på sånn lapp utenpå med tape rundt for å beskytte.

I går morres da jeg stod opp fikk jeg store smerter i klumpen,dritvondt.Den var hard før men ikke så hard som nå,den er STEIN HARD! Og så har den vokste enda en cm på bare et par dager! Nå er den 4 cm! Har lest på nettet at den kunne bli 5 cm stor.

 

Har nå etter i går morres tatt 1 paracett og 1 ibux på en gang 2 ganger daglig! De virker i en halv dag.

 

Jeg tok og ringte legevakten nå i sted,og fikk time halv 7.og legen er DANSK! Forstår ikke dansk,og akurat denne legen snakker ikke greit dansk.Uff! Jeg sa på tlf at jeg må vel ha pencellin vis den virkelig er betent.Han sykepleieren som snakket sa at "ja,vis han ikke heller klemmer ut innholdet så"."Men kan ikke det være farlig da vis den er betent?" Det er vel best å få ut betennelsen først vel! Han visste ikke,LEGEN måtte avgjøre det,sa han! Uff er redd jeg..Vet ikke om jeg stoler på han..

 

Har vært med han før med min yngste datter en gang hun hadde en skikkelig ekkel hoste med piping og dårlig pust.Var der for å få hostesaft."Hva gjør hun her? Hun er jo ikke syk"var det eneste jeg forstod! Heldigvis var han som var samboeren min før med meg,han forstod litt mer enn jeg...Han lyttet på henne og hørte ingen piping,og fikk IKKE hostesaft! Vi ga oss ikke med dette,dro til en annen legevakt 2 dager etter,og det var heldigvis fastlegen! Han hørte MASSE piping og vi FIKK hostesaft til henne!

 

Så er skikkelig redd for at han kan gjøre noe feil..Tenk om det ikke er bra og han klemmer likevel da??? Innbiller meg å ha lest på nettet at det kan gjøre vondt verre..Og om han må gjøre det så håper jeg virkelig at jeg får bedøvelse,har veldig lav smerteterskel! Og den er jo så hard og VOND!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke farlig i det hele tatt! Tipper de lager et lite snitt og får ut alt gørret! kan kanskje gjøre litt vondt der og da, men blir da bra til slutt! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne advart om litt ekle detaljer da, og målene :P *usj*

Huff, høres ikke godt ut! Det er nok ganske ufarlig, men de må få bort den klumpen, så får du nok vondt der og da.

Heller det enn vondt i flere dager til, lykke til HI!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den jeg tror det er, så skal jeg ikke trykke på linken, haha. Brekker meg bare jeg tenker på den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...