Gå til innhold

Svar på celleprøve - hvor lang tid tok det, for dere som evt fikk svar?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg i utgangspunktet før ferieavviklinger / fellesferier osv. :)

 

Er det standardprosedyrer på slikt? Vet man normalt sett ikke får svar om det er intet funn på prøvene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tar max 14 dager før man får svar. Du kan jo ringe legekontoret å spørre etter svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok....kanskje det er litt forskjellig prosedyrer. Var på gu 3. juni nemlig...

 

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har svaret kommet nå, og med mindre det var noen spesiell grunn til at du tok prøven, er den nok i orden siden du ikke har hørt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den er ok. Det hadde gått ca. 4 mnd siden fødsel da jeg tok den nå i juni, så håper det er et reelt svar uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var hos gynekolog var ventetiden 4-5 uker på celleprøve. 5-6 på vevsprøve fra livmor.

 

Hos legen er det noe kortere (hvorfor vet jeg ikke) og legen sender ikke svar om det ikke er noe avvik. Men tror de gynekologer jeg var til sendte svar uansett..

 

Fikk svar på celleprøve tatt på Aleris akkurat 4uker etter (alt var normalt), men venterpå svar på vevsprøve jeg tok hos annen gynekolog...Det er i dag 7 uker siden..Og er blitt usikker på om det vare er bra, eller om tvert i mot..Så flaut og ringe og "mase" på noe sånt, for det har visst ikke skjedd før i dette land/verden at kvinner under 50 (aller helst ikke under 60) har fått påvist celledeling/kreft INNI livmoren...Det er generelt en nesten "ikke-eksisterende kreftform" (300 tilfeller i året?) og da alltid hos kvinenr godt over overgangsalderen :o)

 

 

Ja,ja..Dette under(lige)livet,.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar:)

Det er godt når resultatene er fine:)

 

Jeg var hos fastlegen og tok prøven, så jeg får vel bare vente å se noen dager til da.....

lykke til med vevsprøveresultatet som kommer :)

 

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...