Gå til innhold

Når man søker jobb, og skal legge ved vitnemål og attester..


Mammaen til 2007jenta

Anbefalte innlegg

Må jeg legge ved alt da?

Jeg hadde veldig gode karakterer på ungdomskolen (4,8i snitt).

På vgs derimot, knapt en 3'er i snitt. Har så lite lyst å vise frem det vitnemålet:/

Har 3årig studie etter det, veldig gode karakterer.

Og gode jobb attester:)

Meeeen, jeg har så lite lyst å legge ved vitnemålet fra vgs.

Men regner vel med at de vil ha inn ALT jeg har av papirer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk aldri blitt spurt om annet enn referanser og jobbattester.

 

Legger heller ikke noe ved om det ikke bes om det. Skriver alltid i søknaden at jeg ser frem til en samtale hvor jeg kan utdype cv, vitnemål og attester.

 

Men et vitnemål fravgs med 3 i snitt tenker man jo ikkepå da. Men skjønner du kvier deg. Om de spør etter det ville jeg sendt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri blitt spurt om det jeg heller.

Har så klart alltid vist cv, men aldri vitnemål og attester.

Jeg har vært ansatt som vikar i dette firmaet i 1år, og har nå søkt fast jobb, kjenner han som har lyst ut stillingen veldig godt.

Men himla pinlig å vise at man har 2i gym, bare fordi man var 19år og ikke "orket" å levere inn den teoretiske oppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det at du skal sende med? Om det ikke står det, så tar du bare med CV.

 

Men på intervju må jo eller bør jo alle vitnemål være med. De fleste ser vel på fraværet på vgs, ikke karakterene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MItt fysiske fravær var det ingenting å si på, verre med det psykiske;)

De tingte idag, og lurte på om jeg kunne ettersende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare send det. Om det blir spørsmål om toeren fra gymmen så sier du medetsmil:jeg vet og jeg skjemmes over det men for tiden trener jeg til maraton! eller noe i den duren.... noe som stemmer for deg da ;)

 

Dette går bra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri tatt med vitnemål fra annet enn høyere utdanning, og ikke fått dem etterspurt heller. Jeg sender altså inn attesterte kopier av vitnemål fra Høgskole og Universitet, autorisasjon, tjenestebevis og attester fra tidligere arbeidsgivere som er relevante for stillingen jeg søker.

 

Lykke til med jobbsøkingen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel ikke vanlig å sende vitnemål fra videregående? Er vel kun høyere utdanning man sender vitnemål fra - altså selve utdanningen som er relevant for jobben man søker. Jeg hgar aldri sendt annet enn vitnemålet fra universitetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge det står at det skal sendes med skal du sende ALT!!! Men ikke send den fra ungdomskolen!!!! Det er ikke den som er viktig. Det er alt du har gjort etterpå som er viktig!!! =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...