Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #1 Del Skrevet 28. juni 2010 Etter 3 runder på sjukehuset med riehemmede drypp kommer de ikke til å stoppe fødselen flere ganger om det starter på nytt... Har mellom 3 og 4 cm åpning har gått med det i en uke snart.. Har du opplevd noe lignende og hvor lenge klarte du å gå med åpning før det ga slipp?? Hater uvissheten...( er 31 uker i morgen så er veeeldig glad for at jeg er kommet så langt ( trodde babyen skulle komme allerede i uke 26) og har følelsen av en sterk baby så er optimistisk ) vekten er visst over gjennomsnittet så føler meg trygg på at det skal gå bra, men hater denne uvissheten... Håper der er noen som kan skrive om sin erfaring ) Mvh ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142035008-har-3-4cm-%C3%A5pning-er-i-uke-30-andre-som-har-opplevd-det-samme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2010 #2 Del Skrevet 28. juni 2010 Ville bare ønske deg lykke til De aller fleste babyer født etter uke 28 får ingen mén av å være født fortidlig så dette går nok veldig bra Men håper selvsagt at den lille holder seg inne litt til. De kan ikke gi deg mer enn tre runder med riedempende drypp. Det er maks dose. Stikkpillebehandling kan du heller ikke få ettersom du har passert uke 28. Dette er grunnen til at de ikke gjør noe mer for å stoppe fødselen. Barn født før uke 34 må innom nyfødtposten for å bli passet litt på. Pustsenteret i hjernen er fortsatt umodent så babyen kan glemme å puste av og til. Dette er noe du ikke trenger å bekymre deg for for babyen blir overvåket og passet godt på Det kan nok også ta litt tid for den lille å lære seg å spise. Lykke til og håper den lille holder seg inne en stund til. Hvis det roer seg, er det mulig å gå lenge selv med åpning. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142035008-har-3-4cm-%C3%A5pning-er-i-uke-30-andre-som-har-opplevd-det-samme/#findComment-142035561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #3 Del Skrevet 29. juni 2010 Tusen takk for svaret ) Jeg føler meg veldig trygg på barnelegene og er med godt mot:))) Men på den andre siden er jeg sliten etter mange uker med fysisk og psykisk tortur som jeg har følt alt dette har vært.. Håper selfølgelig at babyen holder seg inni magen lengst mulig men er forferdelig sliten:(( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142035008-har-3-4cm-%C3%A5pning-er-i-uke-30-andre-som-har-opplevd-det-samme/#findComment-142035587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvn Skrevet 29. juni 2010 #4 Del Skrevet 29. juni 2010 Hei. Jeg har nesten samme opplevelse som deg for tiden. Jeg er i uke 32+1 nå og ble lagt inn på sykehuset i uke 30+3 med at slimproppen var gått, rier med 5 min mellomrom. Livmorhalsen var også gått ned til ca 3 ml, så det så ut som det skulle starte da. Jeg fikk lungemodningsprøyte og riestoppende drypp. Heldigvis så stoppet det opp, men det startet igjen i helgen.. Men de gjorde ikke noe for å stoppe det. Det stoppet av seg selv igjen (heldigvis).. Jeg kjenner meg veldig igjen i situasjonen din.. Er slitsomt å ikke vite hva som kommer til å skje. Holder meg helt i ro nå slik at det ikke skal starte opp igjen, men det er ikke så lett alltid. Vi fikk dra ned på prematuravdelingen på SUS og fikk se hvordan det er der. Det hjalp veldig på bekymringene våre.. Det er godt å vite at hvis han kommer nå så går det bra.. Men såvidt jeg har forstått så kan en faktisk gå en stund med kort livmorhals/åpning uten at det er farlig og uten at babyen kommer. Legen min sa at de har ingen bevis for at det ikke kan gå bra.. De vet egentlig ikke hvor lang livmorhalsen til hver enekelt er, så de kan ikke si hvor lenge det skal holde. Hun mente at for alt de viste så kunne jeg nå gå frem til termin.. Det er jo litt godt å vite.. Lykke til.. Håper det går bra med dere.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142035008-har-3-4cm-%C3%A5pning-er-i-uke-30-andre-som-har-opplevd-det-samme/#findComment-142035932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #5 Del Skrevet 29. juni 2010 Hei ) Siden det startet tidlig med meg har de målt livmorhalsen min MANGE ganger..hehe Alle har forskjellig lengde på den mente du at din er 3mm eller 3 cm? Min har gått ned til 8mm og er avflatet... om din er 3cm kan jeg betrygge deg med at det har jeg hatt siden de sjekket første gang..altså minimum 9 uker... Slimproppen min gikk for et par uker siden..eller det vil si legene sier den har gått mens jeg føler kun deler av den har gått siden det var mye mer med forrige fødsel.. Men selfølgelig legene veit jo best...hehe ) Jordmoren på sjukehuset sa til meg siste gangen at når de føler babyen er stor og sterk nok vil de følge kroppens ønske og late fødselen forløpe av seg selv.. kanskje det er derfor de ikke vil stoppe deg flere ganger )Kjempe flott at det ikke har startet å åpne seg for deg da:)) Babyenshode har lagt seg helt ned i bekkene hos meg så etter tyngre babyen min blir etter lettere blir det at det åpner seg mer hos meg...Så legene sier at de kan garantere at jeg ikke klarer å gå til termin... Fødte forrige gang i uke 35 en frisk og rask baby som kunne reise heim kun 2 dager etter ) Så håper virkelig du klarer å holde noen uker til ) For jeg må si at det er det jeg er mest redd for.. At jeg ikke holde babyen og ta den med hjem..Første uken med forrige fikk jeg nesten vondt i magen om noen andre holdt for lenge.. skjønner ikke hvordan jeg skal klare "seperasjonen" hørest kanskje helt idiotisk og egoistisk ut men er redd for den tiden.( Masse lykke til og tror at du klarer å holde en go stund til ) Jeg har vert i full gang med rier ivertfall 7-8 ganger så er utrolig hva den kan tåle før den gir etter ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142035008-har-3-4cm-%C3%A5pning-er-i-uke-30-andre-som-har-opplevd-det-samme/#findComment-142036777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvn Skrevet 29. juni 2010 #6 Del Skrevet 29. juni 2010 Hei.. Mente 3 mm ja.. På det minste.. Ja, de mener han er frisk å rask og derfor de ikke vil stoppe det flere ganger.. Min ligger også nede i bekkenet, godt festet.. Han festet seg for lenge siden faktisk.. Så nå krysser vi fingrene og saster på at han blir på plass inntil videre.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142035008-har-3-4cm-%C3%A5pning-er-i-uke-30-andre-som-har-opplevd-det-samme/#findComment-142037269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå