Gå til innhold

Hjelp meg med å finne en god løsning på dette...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger tips til hvordan jeg og sambo kan løse dette "problemet":

Vi er bedt i bryllup til et av våre nærmeste vennepar i august, det er et ganske stort bryllup (90 gjester). Jeg er gravid, og vil ha to mnd igjen av svsk. når vi skal i dette bryllupet.

Problemet her er samboeren min sin jobb. Han jobber som pilot og har blitt satt opp på en tur denne helgen, som han gjerne vil fly (og som han vil få 5000 kroner for..) Han synes det er dumt å be om fri når turen allerede er satt opp, og vi trenger jo pengene. Han har heller aldri bedt om fri før, og han har en veldig ugunstig arbeidstid, kan få tur og måtte reise med en gang osv.. Jeg har absolutt ikke lyst til å gå i et bryllup alene når jeg er gravid! Alle kommer til å mase om hvor han er hen, og jeg har virkelig nok med meg selv og det at jeg må være edru i et festlig bryllup med mange som liker å ta seg en fest.

 

Hva burde vi gjøre? Jeg har ingen god grunn til å ikke komme, og har lyst til å gå, og synes vel vi burde prioritere dette begge to siden det er et nært vennepar.. Det kommer jo tydelig fram her hva jeg mener, men kanskje noen kan hjelpe meg med å se saken fra sambo sin side? Evt overbevise meg om at det er kjempefestlig og være 7mnd på vei og alene i et bryllup? (vi har mange andre venner der også, men blir jo ikke det samme!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe... Luksus problem :)

 

Vil han virkelig i det der bryllupet da? Viss han virkelig vil det å du vil, så er det vel ikke så mye å tenke på? Men jeg personlig ville ha valgt å blitt hjemme begge to faktisk, ettersom du er så "nærme" termin og dere tjener penger på å bli hjemme, i stedet for å "bruke" penger.. Viss det er såpass nære venner av dere så tror jeg nok de vil forstå om du forteller dem situasjonen helt. Men på den andre siden, så tror jeg også dere ville ha kalrt dere fint økonmisk om dere dro :) Det løser seg alltid for snille jenter ( og gutter) vet du :) Men snakk med sambo'n din å hør med han hva han vil og hva han mener om saken :)

 

Det vet jeg av egen erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også bare fare i kirken og eventuelt bli til middag og dessert. Du trenger jo ikke å vær der hele kvelden når festlighetene begynner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt dratt. Det er jo en stor dag! Er jo ikke noe problem å være på fest alene så lenge man er frisk, gravid eller ikke. Jeg satt i alle fall stor pris på hver og en av de som var med å delte dagen med oss da vi giftet oss. Og er vel ingen som reagerer om du drar etter middagen, før festen starter for fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg ville og ha reist... hadde syns det var fryktelig trist og sitte heime og sture aleine når eg egentlig kunne ha vært i bryllaup. Trur og at det betyr mykje for brudeparet at du kjem...

 

Var på mange festligheter under forrige svangerskap, og det var ikkje noko problem i det heile tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om samboeren din er angrepet av mannesykdommen "Min jobb er så mye viktigere enn alle andres".

Det er jo 2 måneder til! Han må vel for svingende kunne bytte denne helgen eller ordne seg på en eller annen måte??? Hvis han aldri har bedt om fri før heller, burde jo dette være en smal sak - det er vel ikke sånn at han drifter dette flyselskapet alene...?

 

Jeg skjønner at mannen i ditt liv tjener godt og har en veeeldig viktig jobb...men får si som Shanaia Twain "That don't impress me much!" Her er det et av deres nærmeste vennepar som skal gifte seg. Dette betyr mye både for dem - og ikke minst for deg. Jeg hadde blitt dritsur hvis det var mitt bryllup og noen av mine nærmeste venner hadde slike prioriteringer. Arbeidslister som er satt opp i juni for august måned kan endres på - uansett hvilken flygning han skal ut på. Jeg antar det ikke er NASA som skal ha ham ut i verdensrommet! Og - som andre har nevnt her - dere klarer dere nok utmerket også uten inntektene fra akkurat denne turen på akkurat denne viktige helgen.

 

Beklager at jeg ikke klarer å hjelpe deg med å se saken fra samboerens side her - men jeg synes virkelig denne mannen må ta vekk skylappene og heller se saken fra DIN - og deres venners side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var alene i bryllup for en mnd siden fordi min mann var på jobb. det var da ikkeno problem :) selvf hadde det vært super koselig å ha han der, men det gikk bare ikke. Det er faktisk ikke alle som kan avspasere jobb pga viktige begivenheter som bryllup. Selv om det var fri bar så stor-koste jeg meg med mitt mineralvann! og hvis du kjenner mange som skal dit så vil det jo bare være hyggelig da :) alle vennene dine MÅ vel ikke drikke seg snydens bare fordi de ser alkohol??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, er flere gravide der, så blir nok ikke noe problem å være alene der. Er jo som du sier, bare hyggelig å ha han med:) Han skulle spørre på jobb i dag da, finnes en der han kan bytte med, så hvis det ordner seg er jo det fint, men hvis ikke så går nok det bra også... Jeg var litt hormonell når sambo og jeg diskuterte dette, og da ble alt litt krise for min del... Men kommer til og gå og fortsatt ha det hyggelig selv om han på jobbe:) Takk for gode svar og tilbakemeldinger:)

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...