Gå til innhold

Hvordan syns dere det egentlig er å være gravid?


Scarlette

Anbefalte innlegg

Jeg er 1.gangs. Og har jo alltid sett for meg hvordan det ville bli når jeg skulle være gravid.

 

Egentlig syns jeg det er litt kjedelig. Men elsker det jo, når meg og samboer ligger å kjenner på lillegutt. Men ellers går jo tiden, og før jeg vet ordet av det så er han kommet.

 

Hva syns dere? Elsker å være gravid? Hater?

Alle må få ha sine meninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes igrunn det er helt greit.. er ikke i noe spesielt dårlig form eller noe, men er heller ikke superlykkelig hele tiden..he he:) Livet er liksom ikke så annerledes som jeg kanskje hadde forventet at det skulle bli, alt fortsetter jo som før igrunn. Synes det er spennende å kjenne beveglesene til lillejenta, og gleder meg masse til å hilse på henne. Det er som du sier, tiden går, og etterhvert vil hun jo komme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å kjenne sparkene til lille gutten min. Elsker tanken på at han er min lille gutt <3

 

Hater å vite at jeg blir alenemor. Hater at jeg sliter med angst og depresjon, og ikke klarer å vise glede. Hater å ikke få sove om nettene. Hater å ikke bli tatt på alvor av helsepersonellet i Tromsø, osv... Hatlisten er lang, noe jeg for øvrig også hater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det kjempegodt!

 

I begynnelsen med kvalmen og alt det der,slet jeg litt med motivasjonen skal innrømmes..men nå,nå har jeg det supert.Litt bekkenløsning og nedpressfølelse gjør bare at det kjennes mer virkelig. ;)

 

Synest det er sååå fasinerende å titte på sin egen mage i speilet,kjenne bevegelsene til avlegger'n og ikke minst SE hvordan magen beveger seg når hun sparker. <3

 

Det som er negativt for meg er at det er så lenge igjen å vente! Nå føler jeg på en måte at "man har oppnådd alt" man kan i en graviditet,nå gjenstår bare venting i flere mnder og eventuelle smerter og ubehag.

 

Men jeg gleder emg til fødselen da. :) det blir spennende.

 

Alt i alt- trivest med baby i magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første trimester var ikke så gøy. Jeg var konstant engstelig for at noe skulle gå galt, og synes det var rart å gå rundt og holde dette for meg selv. Dette overskygget nesten (men bare nesten) gleden over å være gravid.

Nå derimot, synes jeg det er bare stas!:) Skal sies at jeg er i fin form og at jeg føler meg stort sett som "vanlig". Utrolig gøy å kjenne/se at babyen rører på seg, og veldig merkelig at magen vokser. Må se og kjenne på den hele tiden, hehe. Synes tiden går passe fort. Greit at det er noen mnd igjen, for jeg har fortsatt mye å foreberde. Både praktiske ting, samt at det er greit å venne seg til tanken enda mer før jenta kommer.

Negative ting er at jeg ikke sover like godt og våkner om natta (like greit å venne seg til kanskje), og er sjenerelt litt mer sliten og trøtt. Ja, og så er det litt kjedelig med de få tingene man ikke kan spise, men det er aboslutt ikke noe offer.

 

Alt i alt en fantastisk opplevelse!:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket det første gangen. Likte det andre gangen. Kvalm, sliten og utålmodig etter å bli ferdig denne gangen. Men hyggelig å tenke på barnet som kommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater det, heldivis er det bare 13 uker igjen!

Det er koselig å kjenne spark, men det er også det eneste som er positivt. Eller jeg har jo fått større pupper da, men hva hjelper det når de bare lekker?

Jeg er svær, jeg tisser hele tiden, føttene og bena blir fulle av vann. Tisser 3-4 ganger hver natt, sover dårlig om natten, kastet opp de første tre mnd. og var kvalm i fire mnd. Bekkenløsning, vondt i lysken, kramper i bena og kynnere hele døgnet.

 

Nei, heldigvis er dette min siste graviditet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig opp og ned egentlig :) Helt fantastisk til å begynne med.. så masse bekymringer ut 1.tr.. så begynte jeg å glede meg og se frem til ul og det å kjenne liv.. Så var ul overstått og jeg er vant med å kjenne liv hver dag.. Disse stundene om morgenen/kvelden hvor jeg/vi ligger å snakker med vesla og kommuniserer med magen som spretter til alle kanter er helt fantastiske.. Alt ellers i hverdagen syns jeg egentlig er ganske kjedelig.. og så har jeg en del vondt nedi magen i forskjellige situasjoner.. dette er veldig ubehagelig. Og de gangene det virkelig går opp for meg at vi skal ha et barn.. sukk.. sitter å ser på de små plaggene jeg har kjøpt.. Men oppsummering? Alt i alt er det ganske kjedelig for tiden, siden jeg er blitt så "vant" med det å gå gravid + en del stoore oppturer.. Nå ser jeg frem til sommeren og ferie med kjæresten.. så når ferien er slutt, er det 3.trimester og kun 2 mnd igjen! Hyyyl! Da tipper jeg ting tar seg opp igjen og jeg kan glede meg over det å glede meg og innkjøp at diverse og finish av barnerom :) Jeg gleder meg såklart villt allerede.. det er bare så leeeeenge igjen.. og det er kjedlig.. Men 100 dager i morgen daa! Milepæææl! :) <3

 

 

nå kjente jeg forresten at jeg er ekstremt lykkelig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyton....... Ikke hele tiden, men mye; sliter med at jeg er fryktelig sliten, en del kvalm og vondt i ryggen. Jeg er 100 % sm, så det gjør sitt til at jeg kjeder meg en del, samtidig som jeg jo ikke orker gjøre stort. Også er det så mye som skal gjøres........ :-/ Som å pusse opp et rom til babyrom... Det er jo egentlig så morro å tenke på, men så tungt å komme igang siden rommet må tømmes for ræl først... Også er alt ting så dyrt - har lyst til å handle, handle, handle, men lommeboka sier stopp. Og ellers er jeg misfornøyd med mannen, egenetlig helt uten grunn... Æsj - jeg sliter med hormoner og humør, blæh :-/ :)

Men; så var vi på 3D ul og det var helt fantastisk; to små jenter som spretter rundt nedi der <3 Også er det alle sparkene som er gode å kjenne på <3 Og gleeeeder meg masse til de kommer, det blir jeg glad av å tenke på, så prøver å tenke så mye som mulig på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i storform og synes det er utrolig gøy å se på magen som hopper når hun sparker! Men jeg HATER å ikke kunne drikke vin, og at det er så ekstremt mye god mat man ikke kan spise, turen til Granada ble rett og slett ødelagt!

 

Men det er en fNtastisk følelse å ha et menneske i magen, synes litt synd på mannen min som ikke får oppleve det. Og bare tanken på å slippe stressende jobb i ett år er herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg elsker det! Gruer meg litt til magen er borte, men da får jeg jo gullet og ordne med, men like vel:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke livet er noen dans på roser for tiden. Uten at jeg helt kan forklare hvorfor..Det verste er vel at kroppen føles tung, uformslig og ekkel.. Elsker å kjenne spark og mye bevegelse i magen, men det er også det eneste jeg liker med det å være gravid.. Men jeg gleder meg STORT til den lille kommer og prøver å tenke på at veien til målet er tung, men verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...