Gå til innhold

?(¯`°?.¸ Skravletråd for termin i uke 8 ¸.?°´¯)?


Fru Tuttemor

Anbefalte innlegg

Huff stakkar deg...du skulle hadd de der armbåndene,da ble vertall jeg kvitt kvalmen og den evige sulten med tilhørende blææh til mat..nå er jeg sånn noenlunde sulten og ikke lyst på så mye.da går det...

 

Dra på et apotek å se om de har,er absolutt verdt å prøve :) reisesykearmbånd,og følg bruksanvisningen.:)

 

Men du er da heldig som er i syden da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jeg melder meg på her jeg og. Har termin 22 februar (er litt usikkert pga litt uregelmessig syklus etter en SA i februar). Er fra nordland, men bor sørpå.

 

Mine symptomer så langt er; ekstremt vonde pupper, fryyyyyyser, Kvalm (men uten oppkast), murringer om kveldene og oppblåst (noe jeg syns er ganske kjipt).

 

Er også veldig redd for å miste eller at noe skal være galt, men har ikke blødd noe enda (bank i bordet). Skal på på privat UL 19 juli og håper det blir gode nyheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi termin samtidig vi da :) vertfall foreløpig,er usikker på min termin også pga litt forskyvning på syklusen siste mens..skal i UL iløpet av neste uke håper jeg så da får vi se om den blir forskyvet noen vei...

Er selv livredd for at noe skal gå galt,får fnatt kver gang noen skriver at de må forlate ..huff...krysser fingrene for oss alle jeg ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du er sykemeldt Fru Tutta med spire. Hva jobber du med? Er det kvalmen som er så intens? Jeg har litt kvalme, men det kommer seg utover dagen. Har ikke lyst at noen på jobben skal finne det ut enda... Klarer bare å få i meg frukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt for blødninger..har blødd litt men er over nå,venter på uL iløpet av uken som kommer for å sjekke at alt er iorden..

PÅ jobben så tror de at jeg har vondt i ryggen da:) vil heller ikke at de skal vite det riktig enda,er bare 8 uekr på vei så jeg venter til over tolv jeg..tryggest det..

Har du prøvd reisesykearmbåndene? jeg greier meg ikke uten,jeg må ha dem på nesten hele tiden for og stagge kvalmen..de er et must..prøv dem så kanskje du bedrer kvalmen litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia!! hiver meg inn her jeg og ;) har termin 20 feb.... mine symptomer er OPPBLÅST, ømme bryster, føler meg litt småuggen og småkvalm, har også menssmerter til tider.... +++ ;) har hatt noen blødninger og den siste ukå, var på UL på onsdag og så hjertet så slo, og fikk roet meg litt ;) likevel gruer jeg meg til å gå på do, for jeg er redd for hva som vil møte meg... litt stress d dr.... spesielt siden eg må på do hver halvtime!!!! ;) blør litt igjen idag, men ikke noe mer ubehag enn vanlig så satser på at det er ufarlig!!

 

lurer på hvorfor du er blitt sykemeldt pga blødninger? hvor lenge isåfall? hvilken oppfølgning får du? min fastlege er på ferie, og har bare en jypling på sikkert 20 år som er vikar så var ikke så mye svar å få der.... har ferie nå, men skal tilbake i jobb om en uke, og legen min kommer ikke hjem før om 2 uker.... har ikke lyst å gjøre noe feil liksom....

 

klemz ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fkk beskjed om å ta det med ro hos legen da jeg var der pga blødningen og jobben min er tung fysisk så derfor sykemeldte hun meg,regner med det var noe i det..

I og med at jeg har en slik jobb jeg må ta sv.skapsperminsjon fra pga diverse farer jeg utsettes for som ikke er bra for gravide så sykemeldte hun meg til jeg har vert i UL,og hvis det er alt bra i UL så er det rett ut i sv.skapspermisjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm der er utfloden rosa igjen..håper det har med sexn vi hadde inatt...og ikke noe annet..ANGST!!!!!:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;) slenger meg på denne tråden jeg også:) Litt usikker på termin, i følge 1 dag i siste mens så har jeg termin 24 februar, men var på tidlig ultralyd i går pga brun utflod og panikk fra min side, de mente jeg var 7+6. Fikk forresten se et lite bankende hjerte da i går på ultralyd og ble da litt beroliget;) Selv om man sef ikke har noen garanti. Uansett så har i alle fall utfloden blitt mindre. Ellers er jeg utrolig kvalm og kaster opp mye. Går med seaband, men må innimellom dessverre ty til postafen de dagene det har stått på som værst. Null energi og veldig sliten. Dette er forøvrig mitt 3 svangerskap, har to barn fra før av. Nå er det jo noen år siden sist svangerskap da dattern min er 6 år, men kan ikke huske at jeg var så tappet for energi da. Er sykmeldt fra jobb og måtte jo derfor fortelle om graviditeten litt før en planlagt. Ønsker alle her lykke til med spiren og svangerskapet;))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.

var på ul i dag,dær så jeg et lite bankende hjerte :)

legen sa jeg var 6+4 i dag,så da regnet jeg ut at termin er 26 feb.

er så lykkelig,håper bare det går bra i 7 mnd til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo ! :)

Slenger meg på jeg OG!

Har perm 23 feb 10, men er litt usikker pga uregelmessig mens..

Men etter beregning skal jeg være 7+2 nå.. :)

Var gjennom en SA i feb, som jeg tok veldig tungt. Er redd det samme skal skje igjen. Men prøver å være positiv å ikke tenke på det !

Er fryktelig kvalm om dagen, både morgen og kveld. Se flere skriver at de bruker sånn seaband, så tror jeg skal kjøpe meg det. Faktisk ikke tenkt på at det kan hjelpe ! Har enda ikke fått vært hos legen min siden hun selvfølgelig har 4 ukers ferie. 6aug gleder jeg meg til, for da har jeg fått time.. Håper bare alt går bra denne gangen.. ! :D

 

Lykke til med graviditeten , alle sammen ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn på tråden heg jeg også=) Er litt usikker på termin - 20 eller 22 febr. Kommer ann på hvordan en regner dette... Har hatt IVF/ICSI, hvis en regner fra uttaksdato får jeg 20 febr mens regner en fra innsett dato får jeg 22 febr... På UL kunne de ikke si noe sikkert om det var den ene eller andre dagen, til det er "skilpadda" vår for liten ennå - men de så jeg var et sted i uke 7, men har sett hjerteslag og har nå endelig begynt å tro på at det er sant - er 7+5 /7+3 idag=)

Har symptomer som kommer og går - kvalme, sure oppstøt, trøtthet og ømme bryst, men heldigvis sjelden til samme tid=) Jeg gleder meg over hver minste bivirkning for det er "bevis" for meg på at det fortsatt går bra der inne i magen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEEEEEEEEEI:):):):)var påUL idag og fikk se spiren.. hjertet banket og alt så flott ut :) jett om jeg er lykkelig :):):):):) termindatoen ble ikke flyttet heller :) fikk med meg bildet hjem...<3weeeeeeeeeeeeeeeeeee

han var 13,8mm lang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk fint på UL,Fru Tutta:)

Jeg skal på Ul imorgen og grue-gleder meg;)

Sliter fremdeles med kvalmen og har fått masse småkviser på hals,nakke og bryst.Herlig:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere det må være deiligt å endelig vite at alt er bra fru tutta. Da kan du slappe av og kanskje nyte tiden framover. Jeg skal på ultralyd om 1 uke og grugleder meg. Jobber med røntgen og midler som kan gi skader på fosteret. Har vært superforsiktig og tatt mine forholdsregler, men likevel har jeg en ekkel følelse. Lurer bare på hva du såg på ultralyden? Kunne du se at det var en baby? eller såg det ut som en ostepop ol?

 

I dag har jeg vært enormt trøtt. Sov til elve, men gikk å la meg igjen klokken ett og sov til fire. Samboer hadde prøvd å vekke med 3 ganger uten hell. Var helt borte. I tillegg klarer jeg ikke å spise noe annet enn frukt og grønnsaker pga kvalme. Men går jeg meg en times tur så går det vekk. Håper kvalmen ikke går over til oppkast. Skal ha ferie om 2 uker og har overhode ikke lyst å avsløre meg for mine kollegaer enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du oppdaterer oss når du har vært i UL:) Lykke til og gled deg :) det er fantastisk:)Småkviser ? huff det hørtes ikke bra ut..jeg fikk noe utbrudd i mai som enda varer,på skuldrene,aner ikke hva det kommer av og hvorfor det kom..er blitt mindre med utbrudd men jeg ser ikke ut,tart sol i håp om at det slutter men funker ikke så bra virker det som.. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var herlig å se den lille og det lille hjertet som slo :):)

Det så ikke ut som en baby,så mer ut som en klump,da jeg kom hjem så jeg på det bildet som er på babyverden av 8 uker gammel spire og den så likens ut i omfang,man ser jo ikke detaljer på UL så jeg greide å se at den lå opp ned og hvilken vei den lå:) var så morro :) gla jeg fikk med meg bildet hjem :)

Jeg er også så trøtt men hvis jeg sover det jeg vil på dagen så får jeg ikke sove på kvelden :-/ vurdere å gå turer men har ikke kommet så langt enda:)har du prøvd seaband? nei fint med ferie i denne tiden vi er nygravide :) litt enklere å skjule det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ul over og alt var bra:)

Den lille var 2,2cm og hjertet slo 174 slag pr min:)

Så glad for at alt er bra så langt og gleder meg til neste UL når det ligner litt mer på en baby:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så morsomt. Gleder meg til ultralyd! Jeg har ikke prøvd sea band. Jobben min (helsetjenesten) gjør at de er litt vanskelig å skjule + at det går utover hygienen. Men kvalmen har gitt seg litt nå. Går mye tur (prøvde å jogge litt i går og det var ubehagelig) og spiser mye frukt og yoghurt (det eneste jeg har lyst på) og det hjelper på. Er litt bekymret for vekten da. Er 170 cm høy og veier 51 kg så det er vel ikke så lurt å gå ned noe mer (selv om jeg heller ikke har så veldig lyst å gå opp i vekt). Får se hva jordmor sier på mandag (skal gå privat).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.

Er det mulig å være så dårlig...kasta opp alt jeg putta i munnen tor,fre og lørdag.klarer å spise litt nå men det er ikke mye.sover og sover,kan sove til kl 14 på ettermiddagen og sovne igjen på sofan kl 16,sove noen timer og gå å legge meg igjen kl 23.har ingen energi,får ikke gjort noen ting om dagene bare ligge på sofan,får liggesår snart.....flere som har det sånn.har sånne seaband men det hjelper lite.i dag er jeg 7+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Skjer det noe her da?

Selv er jeg så kveldskvalm at det er ikke håp...ligger flat ut å puster med vidåpen munn og kaldsvetter...huff det er ikke noe gøy...men føler at det er bedre å være så kvalm enn å være så sulten som jeg har vært på kveldene,våknet til og med midt på natta at jeg var så sulten at jeg mått spise,hvis ikke så fikk jeg ikke sove igjen..

Er skikkeli oppblåst i magen..magen er stor og rund,men buksene passer enda da...har lurt på om det er magen som er begynt og vokse men er jo bare 11 uker på vei så det kan vel ikke være det..

noen fler som har symptomer?

Selv er puppen store og avogtil harde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er 27 år, gift, bor i Akershus, har en sønn på 2,5 år.

Termin 22.februar. Var på UL forrige uke og så et bankende hjerte :-)

Symptomene har heldigvis begynt å avta litt. Var konstant kvalm, trøtt, null energi, grinete osv fra uke 4 til uke 8-9. Grunnen til at jeg var grinete kommer sikkert av at jeg røyka, og sluttet den dagen jeg så på testen at jeg var gravid. Hehe, heller litt håpløs noen uker og røykfri enn et svangerskap med røyk.

 

Har hatt ferie i 2 uker nå, og gleder meg egentlig ikke til jobb igjen på mandag..:-( Liker forøvrig jobben min supergodt, men kjenner at dagene blir litt for mye, og samme hvor dårlig jeg har vært, ville ikke legen sykemelde meg litt (jeg kan jo tross alt jobbe, men en noe redusert stilling hadde gitt meg en bedre hverdag akkuratt nå).

 

Gikk det forresten ikke bra med "Vår Lille Planlagte Baby" tro? Leste over her at hun skulle på UL rundt 18.juli eller noe og hadde vært litt bekymret, men siden har hun ikke skrevet på tråden her? Håper alt har gått bra.

 

Happy lørdag preggiser! ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...