Gå til innhold

Hva slags bolig dere alenemødre bor i ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er snart alenemor, har 2 små barn , har rettigheter til å få OS, og har vurdert å leie en hybel føreløpig , pga at jeg skylder penger og kan ikke betale mye . spørsmålet .: er det lov å bo med 2 barn i en liten bolig ? vet at det er trangt men har ingen løsning,,,

Skrevet

Vet om 2 voksne med 2 barn, som bodde i en leilighet på 45-50 kvm..

Skrevet

Når vi flyttet fra bf flyttet vi til en leilighet på knapt 60 m2, men det gikk helt greit. Barna trivdes godt!

Nå bor vi i en kjellerleilighet på godt 100m2.

Hvem skal si at det ikke er lov?

Man har råd til det man har råd til =)

Som du ser av nicket mitt er vi 3 stk =)

Skrevet

Vi bor i rekkehus med tre soverom, ca 100 kvm boa. Har to små.

Gjest marie-s
Skrevet

Jeg synes nå det hørtes veldig fornuftig ut og nei vi har ingen lov i norge som sier at man ikke kan bo på hybel med barn.

Det som kan være vanskelig er nå det å få leie en hybel med to barn, så husk og pek på fordelene: Dere er rolige, ingen festing, sikker betaler osv. Selv har jeg aldri hatt problemer med å leie som enslig mor.

Bo litt trangt en stund, sett deg opp en plan på å få betalt ned det du skylder fortest mulig og kanskje t.o.m. kunne spare litt. si for eksempel til deg selv, her skal vi bo i ett år og bruke den tiden til å spare opp litt penger og å betale ned gjeld.

De fleste kommuner har nok også noen trygdeboliger, men jeg tror ikke jeg ville anbefalt de i de store byene hvertfall p.g.a. det gjerne er et ganske så belastet miljø rundt de.

Skrevet

Jeg eier leilighet, 2 soverom og 68kvm.

Jeg er 23år og lille er 2år, så foreløbig holder det til oss:)

Skrevet

Synes du tar et smart valg når du velger en mindre bolig slik at du kan spare penger:) Det er nok neppe noen som sier noe på at du har to barn der:)

Selv har tuppelina og jeg et stort hus, som jeg fikk da jeg ble 18. Men boligens størrelse har vel egentlig ikke så mye å si, så lenge man skaper et hjem for seg og sine:)

Skrevet

Lurt å bo på liten plass å betale gjeld/spare penger en stund ja.

Du finner sikkert ei grei hybelleilighet. Ei venninne av meg leide med 1 soverom og 2 barn. Hun sov på sofaen,mens barna delte soverommet.

Vi bor i ei borettslag leilighet på 63 kvm,2 soverom (eier)

Akkurat passe for meg,kjæresten & junior på 2.

Skrevet

bor i en ny leilighet på 77 kvadrat. baby har eget soverom.. jeg er veldig heldig.

kjøpte leiligheten selv. fikk lån på nesten 2 mill faktisk.. og mamma tok resten av lånet.. leiligheten kostet nemlig 2.8 mill. så betaler jeg mamma det hun må betale i renter på lånet frem til jeg eventuelt en dag får ført over resten av lånet på meg.

jeg er veldig økonomisk.. så å betale 7600 på mitt eget lån og 2000 på mamma sitt lån, går HELT fint.. :)

Skrevet

Du er heldig som har en mamma som kan hjelpe deg... jeg hadde aldri tatt meg opp et så høyt lån som alenemor.. rentene kan komme til å stige og etterhvert som barnet blir større går det mere penger.

Skrevet

har bodd i en kjellerleilighet i 2 år og det var ikke noe annet å oppdrive når jeg skulle bli alenemor. Det har gått helt fint.

Hybel og to små barn var nå litt smått da, men ingen kan vel hindre deg så sant dere har det bra likevel alle 3.

Skrevet

Vi er tre stykker. Jeg leier en tre-roms på 60 kvm. Det går bare fint, men jeg må innrømme at jeg gleder meg til å bli ferdig med utdannelsen slik at jeg kan kjøpe noe større og eget:)

Skrevet

Jeg er alenemor paa 26 aar. Har to barn. De er 1 og 7 aar.

Bor i enebolig paa 180 kvadrat, og leier ut et tilbygg paa 100 kvm. Husleia jeg faar inn paa utleiedelen dekker det jeg betaler i laan pr mnd. Kjempegreit! Angrer ikke paa at jeg kjoepte hus med utleie.

Bodde tidligere i leid leilighet paa 60 kvm og to soverom med begge barna. Gikk fint det ogsaa. Men naa kjenner jeg at det er godt aa ha egne soverom!

Det gaar fint aa bo med to barn i en hybel. Det er din innstilling som avgjoer hvordan dette gaar. Fornftig valg hvis du kan bli kvitt laan paa den maaten. Lykke til!

Skrevet

Jeg er 34 år og ble separert i jan i år, etter mannen min (gift i 13år) var utro ifjor sommer. Jeg hadde ikke planlagt at jeg skulle være alene med barna mine (12 og 9år) men slik ble det. Jeg har vært husmor i flere år pga eksen min jobbet på sjøen. Jeg var ganske fortvilet og usikkert på om hva jeg skulle gjøre. Jeg har ingen formell utdanning eller jobb kompentanse. MEN Jeg fikk god hjelp av NAV ang rettighetene jeg hadde, snakket med kommune om å søke Statlig lån og i feb kjøpte jeg egen leilighet.

Leiligheten jeg kjøpte er på 80kvm med 2 soverom. (Andelsleil i Borettslag) Kjempe fornøyd og leil er stor nok til meg og mine to barn. Vi bor 5min fra sentrum, barneskole og 15min til nærmeste ungdomsskole der en av barna mine skal begynne til høsten. Neste år skal jeg begynne å studere. "My children and I have a future now".

Skrevet

Tåpelig svar. Du aner da ikke hvor mye hun tjener. Banken hadde neppe gitt henne lån i disse tider, hvis de ikke trodde hun kunne betjene det.

Skrevet

Hehe...hun fikk da ikke lån på det leiligheten kostet...ergo...banken ville ikke gi så mye lån som hun ville ha.

Jeg sa bare min menig,så får du ha din ;)

Skrevet

26 år og vært alenemor til ei jente på nå 2,8 år.

Leid leilighet på ca 70kvm av mine foreldre.

Fin leilighet, men hadde nok ikke hatt råd til en så ny og fin en hvis jeg skulle leie vanlig.

Men nå blir jeg samboer igjen, og flytter inn i en enebolig på 200 kvm og svær hage! Luksus! :)

Skrevet

kjøpte meg leilighet på 64kvm, har to gutter på 2 og 5 år. Hadde vært kjekt med litt større plass, men blir jo vant til det også.

Skrevet

Jeg bor på 37 m2 sammen med mitt lille barn og selv om det har en veldig bra planløsning og har en "stor" (11 m2) veranda i tillegg, er det alt for lite. Jeg skal selge den snart og kjøpe noe større til oss.

En hybel går nok for en liten periode slik du kommer deg i bedre stand økonomisk, men vær flink å spare slik du klarer å flytte snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...