Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #26 Skrevet 17. juni 2010 Videregående nivå: At selve utdanningen holder dette nivået. Man kan fint lære om både barn og ungdommer, men nivået på utdanningen er ikke høyere. Det vil du merke om du studerer videre en dag. Og jeg skal love deg at matematikkdidaktikk er et stort emne som du IKKE setter deg inn i på en time. Litt ydmykhet er også bra. Og ja, det er flere ufaglæret lærere i skolen- men "ufaglært" er et vidt begrep. Det gjelder alle med flere års utdanning (høgskolenivå) som ikke er lærere. Jeg arbeidet f.eks som ufaglært lærer med tre års utdanning fra universitet. Du, som ikke har noe utdanning utover videregående, stiller svakt.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #27 Skrevet 17. juni 2010 Så ta deg en dusj:) hehe.. jeg misforsto nok litt hvordan du skreiv, jeg trodde DU mente at barne og ungdomsarbeider faget gikk på lærdom OM videregåendeelever (spesielt for den alderen) jeg vet da og skjønner at jeg ikke har noe høyskole utdanning. det har jeg vel skrevet lenger opp også. jeg bare mener at jeg har et forsprang inn i små klassetrinnet, med den utdanningen jeg har i forhold til en frisør foreksempel:)
Gjest Skrevet 17. juni 2010 #28 Skrevet 17. juni 2010 Dersom det er mangel på arb.kraft er det fullt mulig å få seg lærerjobb for ufaglærte. Du vil da lønnes som lærer uten godkjent utdanning. Lønna tilsvarer ansiennitetsstigen til fagarbeidere, dvs årslønn på minst 272 000 kr (stigen er noe endret fom 1 mai) Har du noen års relevant arbeidserfaring vil du nok få ei årslønn på rundt 300 000 i året i full stilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå