mammatil2:) Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Synes dere det ok å bruke en kort, off-white kjole når jeg skal i bryllup, hvis jeg har sorte sko og sort sjal ved siden av? Er vanskelig å finne kjoler som passer, særlig når man bor på et lite sted hvor det ikke finnes mamma-klær! Synes jeg har hørt noen regler om sånt, og at det ikke er lov med hvite kjoler... Eller er dette bare gammeldagse regler?
Frk Marge Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Det er strengt tatt bare bruden som skal ha hvit kjole i bryllupet..... Det er IKKE en avleggs regel! Det er mange nettbutikker som selger mammakjoler... har du sjekket det? Et alternativ er såklart å ringe bruden og høre med henne om det er greitt at du har hvit kjole, eller farge den du har i en annen farge...?
doble<3<3 Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Da jeg gifta meg sa jeg ifra om at jeg ikke ønsket at folk skulle gå me hvite kjoler, det ser heller ikke så bra ut på bilder.. Men hvis du selvfølgelig ikke har annet ville jeg spurt bruden, men vil tro hun har vanskelig må å gi deg et ærlig svar.. www.asos.com har flere fine gravidkjoler til en billig penge, og ser ut til å ha en ganske grei leveringstid.. Det er ikke mulighet for å heller spille på den sikre siden og kjøpe en derfra? Hvis jeg absolutt hadde gått i hvit kjole hadde jeg vaffal hatt en farge på sjalet, for svart er det alle mennene som regel går med og da forsvinner det litt i mengden ved eventuelle bilder.. Dessuten er det gjerne varmt på bryllupsdagen og sjalet blir kastet av og da er du jo bare hvit igjen..
sprellemor Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 Det viktigste poenget så vidt jeg har skjønt ang "forbud" mot hvit kjole i bryllup er at man ikke skal kunne forveksles med bruden. Det var en som hadde hvit kjole i mitt bryllup, men den var veldig sommerkjole-aktig, så kunne ikke forveksles med brudekjole. Rød kjole skal man ikke ha for rød kjole tar lett oppmerksomheten vekk fra bruden (lady in red). Bare tips, hvis du bestemmer deg for å kjøpe ny. Svart kjole er også litt på kanten (var strengt med dette før, pga er sørgefarge). Men det tror jeg ikke det er så mange som bryr seg om lengre.
mammatil2:) Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2010 Okei, da skjønner jeg at jeg må finne på noe fort! Kjøpte kjolen på salg, så får ikke byttet den. Og den passet så fint at jeg vil ha den! Så nå kommer min kjære mor med klesfarge og redder meg ut av knipa:) He he.. Takk for ærlige svar!
blebla Skrevet 15. juni 2010 #6 Skrevet 15. juni 2010 Nei jeg også må skrive under på at det egentlig ikke går. Det var en i mitt bryllup som hadde hvit kjole. Jeg tenkte faktisk ikke på det da, jeg var jo i min egen lille boble, men når jeg ser bilder etterpå så ser det veldig dumt ut. Jeg skulle ønske at hun spurte meg .. Jeg var i et annet bryllup for et par uker siden, og da var det en venninne som ringte bruden å spurte bruden hva hun syns og bruden sa nei. Noe jeg syns var helt fair. Men du kan ikke farge den da? men da må den jo være silke eller annet naturstoff.....
blebla Skrevet 15. juni 2010 #7 Skrevet 15. juni 2010 ja nå så jeg at du hadde skrevet at klesfarge var på vei. KUlt. Det er alltid gøy. lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå