Gå til innhold

Skal operere vekk en svær cyste på mandag... Har noen spm..! Hjelp!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

 

Skal innlegges på mandag for å fjerne en cyste på 9x15 cm..:(( Gruer meg veldig.. Men er glad for at den ble oppdaget..

 

Men jeg lurer på kossen formen e etter operasjonen?? Er det noen som har vært igjennom dette? Hvordan foregår det? Det er ikke kukkhulls operasjon siden cysten er så svææær..:/

 

Er takknemlig for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

søstra mi har gjort det, fikk fjernet en stor cyste og hun var i grei form, klart man hopper ikke rundt de første dagene, men hun var iallefall raskt på beina igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe, det hadde nok gjort operasjonen 10 ganger mer spennende i hvertfall:-D

 

Spørs sikkert litt hvor cysten er. Jeg hadde en på halsen, var helt meg selv igjen og i god form dagen etter. (men ble sykemeldt og hadde trimforbud litt over ei uke for å være sikker på at det grodde skikkelig)

 

Lykke til. Det går sikkert kjempefint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bir lagt i narkose og får et lite keisersnitt. Formen blir der etter. Du vil selvsagt ha smerter, men får nok morfin - gjerne morfinpumpe, så du vil nok få slappet av like etterpå. De vil tvinge deg opp av senga - du må sitte, og gjøre noen øvelser, feks lungøvelser. Dette for å forhindre blodpropp. Du skal følge de vanlige retningslinjene med keisersnitt, du skrives ut etter et par dager, og må til lege for å få stelt såret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at det er på høyre eggstokk cysten ligger og at jeg sannsynligvis må fjerne eggstokken også..:((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette om det er vanncyste etc på eggstokk ol. da.. Nå kan det være at cysten din er helt andre stedet. Synd du ikke får kukkhullsopersjon da.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde cyste og fjernet ene eggstokken.. (13:14). Venter baby nå så det går bra :-) Kroppen ordner seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiii.. Nu ble jeg litt glad her..:) Vi er jo prøvere, har prøvd i 1,5år.. Men så ble denne cysta oppdaget for 2 uker siden..:(

 

Hvor lenge etter ble du gravid, etter at du fjernet cysten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble operert høsten -06. Men vi begynte ikke å prøve (Les sluttet med prevensjon) i januar 08 tror jeg.

 

Ble gravid i oktober 09. Så ca 1.5 år. Nå må jeg si at jeg har gått på pillen siden jeg var 16, og at det heller er det som har gjort at det har tatt litt tid. Vi har heller ikke vært aktive prøvere med sex hver dag med temp. måling og eggløsningstester osv. Samtidig jobber mannen min på sjøen i 4 uker, så den aktive prøvetiden vil jo være halvert, hehe....

 

Du må nok ta prøvingen på vent en stund, men dette kan du høre med gynekologen om. Viktig at ting får gro skikkelig først.

 

Men den ene eggstokken du har igjen tar over oppgavene til den andre. Du vil kanskje merke det at den du har igjen blir superaktiv.

 

Jeg var som du bekymret for dette med barn og at jeg bare hadde en eggstokk, men det går så bra, kroppen tilpasser seg :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjihi, denne tastefeilen her havner nok på "husker du"-listene, slik som med sametrusa. Takk for å ha tilført noe nytt i hvertfall.

Og lykke til med operasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Vi skal gifte oss neste høst og hadde planlagt å få en til før det.. Men akkurat nu så ser det ikke veldig lyst ut der nei.. Vi har en på snart 4 år, og den gangen tok det 3 pillefrie mnd å bli gravid..:)

 

Tusen takk for at dere er så hjelpsomme her inne! =) Dere svikter aldri!!!

 

Det ble jo litt humor i innleggan her også, men det e jo bra det å..;)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster fjernet en cyste som var 10*13 cm på ene eggstokken- dvs eggstokken ble tatt i samme slengen. Det var en grei operasjon og hun kom seg relativt raskt. Høres ut som om din ble oppdaget før den ble for "ille" og det er jo bra. Hun måtte hasteopereres etter å ha ligget med voldsomme magesmerter i et par døgn, skjønte ikke alvoret selv før hun begynte å blø. Da hadde cysten på en måte tvinnet seg rundt eggstokken og "strøpt" denne og sin egen blodtilførsel, så den var helt blåsvart.. Huff. Som sagt, du ble fanget opp før og er i de beste hender. Har også hørt prognosen er bra for å bli gravid med en eggstokk selv om det kan ta litt tid!

 

Kan jo fortelle en ordentlig gladhistorie om min venninne som har fjernet først en eggstokk (tror det var cyste men er ikke sikker), så 3/4 av den andre-husker ikke hvorfor .. Dvs hun hadde en kvart eggstokk igjen og fikk beskjed om at hun sannsynligvis ikke ville kunne få barn. Nå har hun to!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii tusen takk! :) Det er jo helt utrolig. :) Jeg går og tenker på den operasjonen hele tia..:/ Gruer meg veeeldig!! E litt redd for sykehus.. hehe..

 

Ha en fortsatt fin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du gruer deg, naturlig det. Men det går så bra så, vekk må den i allefall!

Du får masse dop på sykehuset, og så er sykepleierne så koselige og omsorgsfulle og passer på deg, så det går så bra!!

Tenk om du levde for 100 år siden, da hadde det vært ille stelt med deg da! Så bra vi har muligheten til å bli operert :-)

 

Lykke til :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nu helt sant som du sier.. :)) Men fikk nesten ikke sove inatt..:/

 

Takk takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...