Gå til innhold

Må bare få lufta noen tanker i natta

Anbefalte innlegg

I dag (går) var vi med jenta på kontroll på helsestasjonen igjen. 4-mnd-kontroll. Helsesøstra ville jo som vanlig ha henne ned på matta og se hvordan hun reagerer, beveger seg osv. Hun sier hele tida at hun synes det er flott framgang osv. At hun følger "kurva si" på vekt og lengde... Alt tilsier jo at jeg bør smile, være kjempeglad og nyte smilene, bablingen og alle de gode stundene vi har hver dag.

MEN, det greier jeg da altså ikke. Ikke hele tida. Ikke dagen og natta etter forrige måneds kontroll og ikke i dag og natt. Dattera til ei venninne som er noen få dager yngre enn jenta mi og sønnen til ei anna venninne som er en måned yngre enn jenta mi har begge kommet så mye lengre når det gjelder bevegelser, kontakt og lek. Jeg VET det og blir selvfølgelig også fortalt det, at dette vil jevne seg ut etterhvert. I hvertfall når hun blir rundt året. Men likevel... Jeg greier ikke å legge disse såre tankene mine helt bort i kveld heller.

Tenker at folk sikkert tenker sitt når jeg forteller hvor gammel ho er og at de har litt vanskelig for å tro det. Teite tanker som jeg håper er borte i morra når jeg står opp og møter en ny dag igjen.

Fortsetter under...

Det er lov å tenke hva man vil. Fint at du sier at du vet at det vil gjevne seg ut etterhvert. Har selv en for tidligfødt gutt, så vet hva du snakker om. Noe jeg også har lært, er at man må aldri sammenligne sine egne barn med andres. Da begynner man bare å tvile og tenke unødvendig negative tanker. Sånt gjør ingen nytte. Barn er mennesker de også og da også selvfølgelig forskjellige fra hverandre. Så lenge det går framover og jeg kan se en positiv utvikling er jeg fornøyd med lillegutten min. Jeg ville elsket han like mye om han var funksjonshemmet og utviklet seg ekstremt sakte i forhold til de andre på hans alder óg.

Håper det går bedre med deg og at de dumme tankene er vekk. Gled deg over det lille nurket ditt. Hun er spesiell!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...