Gå til innhold

Hvordan oppfører kjæresten seg?


Ceccilie88

Anbefalte innlegg

Hei jenter. :-) Håper alle sammen har det bra.

 

Mitt spørsmål er, hvordan oppfører kjærestene deres seg rundt dere for tiden når det gjelder og kjøpe ting og planlegging? Jeg gleder meg kjempe mye, har begynnt og se på vogn og planlegger alt jeg skal ha og hvordan barnerommet skal se ut, ALT. Jeg føler ikke at jeg overdriver på noen som helst måte. Det er ikke mange månende igjen til det lille skjønne kommer. Men kjæristen min forstår ikke dette. Han er spennt på det som skal skje, koser med magen min hele tiden. Men akkurat det med og gjøre ting klart gjør meg litt sint.

 

Han sier at han vil se ting før jeg kjøper, har funnet meg den perfekte vogna og tok meg litt tid for og vise denne og forklare. Men han ville ikke se en gang i og me at det var så lenge til. Kjenner jeg blir litt oppgitt og vil grine. Men det nytter ikke si noe om det. Farene er vell ikke så engasjerte i shopping og slikt som vi er, men jeg må si jeg misunner dem som er det!

 

Er det noen som kjenner seg igjen? Skal jeg bare la være og si noe til ham og heller bare tenke posetivt på at jeg gjør det selv?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Desverre så reagerer de gjerne på en annen måte en oss.

Det eneste han har sett på når det gjelder planlegging er bil. Det var det første han gjorde etter jeg hadde hadde fortalt at vi ventet en liten baby..

 

Ellers har det liksom ikke gått helt opp for han enda. Så det er jeg som driver planlegging av shopping og fiksing av rom. Men det blir nok ikke før uti juni.

 

Så jeg regner med at da skal jeg klare å dra han med meg ut. Men jeg er egentlig fornøyd med det han gir meg. Ingen ting er jo mer herlig en ett kyss på magen :)

 

Du kan jo jeg ta han med deg på shopping, si at du ønsker det uten å gjøre så stor sak utav det..

De har gjerne ikke det "bygge rede" instinktet...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kanskje ikke så rart at dem ikke reagerer på samme måte som oss.. Når du nevner det med bil, kjæresten min er bilmekanikker så det med at de planlegger bilen kommer ikke som en bombe.

 

Jeg gleder meg så utrolig mye, og som du sier her med at du e fornøy bare han koser med magen. Det er det som er det viktigste, enig med deg der. Så kanskje det ikke var noe å syte over. Føler meg så svak og akkurat i den perioden jeg er kommet inni nå, er liksom ikke redd for oog si ifra hva jeg mener. :-) hehehe..

 

Han spurte hvorfor jeg var så negativ til hans hobby (han har studio som han leier og tar barnebilder og slikt). Jeg sa at hvis han ikke var negativ til min hobby om planlegging og ting til babyen så kom dette til og gå helt toppers.

 

Jeg spurte faktisk i går om han kunne være med meg til Ikea til helgen fordi jeg hadde sett meg ut ett fint stellebord jeg har så lyst på. Fikk et ja. Så kanskje han har skjønnt at det bare e 5 måneder igjen :)

 

Når venter du din lille søte da Scarlette? :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 oktober.. :)

Så sommeren blir det planlegging og fiksing..

Samboeren min har faktisk gitt beskjed til meg at han syns det er litt tidlig for han å tenke på babyen nå.. Han gleder seg kjempe, men samtidig er jo han nervøs, derfor tror jeg han holder litt av med kjøpe gleden, for da blir det jo mer virkelig..

 

Men jeg skal hvertfall ha alt klart til august tenker jeg, så om det skulle skje noe litt tidlig så er jeg klar..

 

Så dere må kose dere på Ikea, også et lite tips: la han få bestemme litt av hva dere skal velge å kjøpe også, viktig å la de få føle seg inkludert:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) Første gang vi var gravide startet vi vel planleggingen omkring på dette tidspunktet. Barnevogner kan ha en lang bestillingstid, omkring 6 uker på det lengste. Så 3 mnd før fødsel så bør dere være ganske enige om hvilken type dere vil ha. Å kjøpe barnevogn kan faktisk sidestilles med å kjøpe bil :-D Man bør jo tenke på vekt, plass inni, om den skal brukes i by eller landlige omgivelser, komfort og trygghet for baby, om den har adaptere til bilsete, kjøreegenskaper og ikke minst utseende :-) Kombi, sporty, klassisk. osv. Masse å velge mellom!

 

Vi var egentlig ganske enige om det meste, mannen min og jeg er vel egentlig det sånn jevnt over når jeg tenker meg om. Jeg gjorde det sånn at jeg tok meg av researchen, surfet nettsidene og sjekket ut produktene, og så la jeg det frem for mannen min. Rett og slett fordi jeg synes det er gøy:-) og så hadde jeg tid der jeg satt med bekkenløsning.. :-) Noen mnd før trålet vi babybutikkene og bestemte oss for de forskjellige tingene. Første gang var mannen min faktisk med på alle ultralyder også da :-) Han fikk se poden vokse og ble veldig klar over at han faktisk skulle ut en dag. Noen kommer jo også ut litt før så da er det greit å være forberedt ;-)

 

Ser også at du er forholdsvis ung, er han også det? Kanskje er han også påvirket av at barneutstyr ikke akkurat er fokus hos hans jevnaldrende. Etter hvert som mannfolk blir eldre, og flere og flere av kompisene kjøper utstyr og duller med babyene sine så blir de påvirket :-D Siden foto er hobbyen hans så kan du jo foreslå at dere drar på en 3D-ultralyd, da får dere et fantastisk bilde av den lille babyen :-) Eller han kan forevige den gravide magen din ved å ta bilde av deg :-) Det hadde jeg likt!!!! Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekkt! :-)

 

Enig. August måned, da skal alt klart :-) Synes bare det er så spennendes og kjøpe ting å se hva som er og kjøpe for det er så utrolig mye fint. <3

 

Jo takk for det! Tipse skal jeg ta med meg videre :-)

 

Lykke til med alt dere også. Koselig at du svarte meg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. :-) Takk for fint svar.

 

Han er så og si enig og sier alt jeg finner er fint og at det ser ok ut. Men det er noe som holder han igjen med og gidde og bry seg. Det med vogn vet jeg at har lang ventetid og ønsker gjerne kjøpe en ny en. Brukt går også fint. Men i og med at en i familie vil kjøpe barnevogn til oss kan den like godt være ny. Emmaljunga, den har jeg falt for. Men den ser ganske stor ut når den legges sammen og vi har nettopp kjøpt ny bil. Det gjorde vi før vi visste dette. Så det ble en golf. heheh :-)

 

Jeg tar også researchen, elsker det, sitter hver eneste dag og bare skikker på alt. Off, jeg har ikke fått bekkenløsning og er faktisk kjempe fin i formen så da blir det ofte til at jeg kjøper litt her og der. Når du sier noen måneder før gikk dere og kjøpte det dere skulle ha, da seg jeg for meg 3 måneder, kanskje 4 også. Tenk om det skulle være en tidlig fødsel f.eks. Det er under 5 måneder til min lille kommer. Så tiden går fort!! :-)

 

Vi er unge ja, han er 23 år så han er bare 1 år eldre enn meg. Stemmer alt det du sier her fordi vi er de første i vår vennekrets som skal ha barn. Kanskje han er flau over og være med meg enda i og med at han synes det er flaut. Tror ikke det har sunket helt inn for han enda, hans kompisser er en del eldre enn han og synes jo dette med at vi skal ha barn er så fantastisk! Men han snakker seg fort vekk fra dette. Det synes jeg er dumt, men får bare vente og se.. På mandag får vi vite hvilke kjønn det er, i og med at jeg var veldig sen med og finne ut av graviditeten så ble alt så veldig forsjøvet.

 

3D ultralyd har jeg hørt om, men er ikke det dyrt om du vil kjøpe bildet? =)

 

Jaa, jeg har sagt at han skal ta masse bilder av magen, driver og lager meg sånn ei slik bok og dagbok. Så da er det jo knallkjekt med bilder.

Jeg er også veldig glad for hobbyen hans sånn egentlig utenom når han er negativ med meg om mine hobbyer, som babyting og dulling. Jeg er jo grafisk designer så gravid bilder i svart hvitt og bilder av den nyfødte i store formater. En drøm å ha hengende på veggen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter nr 33. Mannen min har aldri klart å engasjert seg i hva vi skal kjøpe til barna. Han har vært med og kjøpt bilsete, seng og lekegrind. Ellers har jeg kjøpt alt. Kjøper også alle klær osv til barna som nå er 3 og 5 og kommer til å planlegge alle innkjøp til den lille.

 

Synes det er greit, MEN:

- Jeg forventer full forståelse for at ting til barna koster en del penger. Han har lært at hvis han klager på priser, kan han gjerne få overta jobben som inkjøpssjef. Det vil han ikke... (Så ikke lat som om innkjøp kun er en morsom hobby for deg. Forvent at han ser på det som noe nyttig for hele familien)

- Jeg forventer full forståelse for at jeg av og til gjør "bomkjøp". Jeg har ikke tid til å bruke halve dagen på å gå i butikker/planlegge innkjøp.

- Det tar mye tid å kjøpe inn ting til barna, rydde i klesskap osv. De vokser hele tiden, trenger mye nytt og gammelt må ryddes bort. Se på dette som en del av husarbeidet. Mannen min må gjøre andre ting eks vaske opp, støvsuge, betale regninger osv. Mye kjedeligere, men det snakker jeg ikke så mye om :-) En annen av mine oppgaver er å lage mat, noe jeg også liker å gjøre... Det er en kunst å fordele fellesoppgavene slik at mannen gjør det man selv liker minst å gjøre :-)

 

Jeg gleder meg til å handel inn til den lille :-) Mannen min får være som han er, han har mange andre gode egenskaper.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Det er akkurat derfor jeg blir litt sinna på han fordi jeg ser på det som en kjekk ting, alt er nytt for meg og jeg vil gjøre det veldig koselig. Elsker og styre å stelle me slike ting. Men som du sier er det slett ikke bare en hobby, det er mye som må gjørs. Tror ikke han har satt seg helt på tanken at alt kommer til og bli sykt stress om vi skal fikse dette e siste ukene av svangerskapet mitt. Jeg aner ikke hvordan jeg kommer til og være i formen da, i og med at alt er så nytt. Det er noe av det som er en opplevelse synes jeg da og gjøre ting klart og ikke minst i sammen som vordende mor og far.

 

Men det er ikke lett det der. Jeg har lagt det litt bak meg og ser om han kommer til meg. Har lest så mye og hørt så mye opp igjennom at dette skal være så spesiellt, dette me partneren din og sånn. Men..

 

Jeg tar gjerne innkjøpet så lenge han er med på og betale. Men jeg lurte på en ting her som du skrev. Er det f.eks vanlig at dere som partnere blir enige om at f.eks du sier at mannen din tar regninger og vaskeer og slik så tar du andre oppgaver som matlaging og innkjøp til barna? Det høres ut som en bra ting. Orker ikke tanken på og måtte dele osv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har en snill og god kjæreste, men tror ikke han tenker på at barnet skal ha et sted å sove, spise...vogn, seng, klær....så mens jeg sitter på nettsider og ser etter rimlige, gode barnevogner, lurer på om jeg skal bære barnet i sjal mer denne gangen enn med nr.1, om jeg kanskje skulle kjøpe en henge vogge.....ser på rimlige helseskinn og ullklær (for poden blir jo født på høsten):-) Kanskje jeg bare er mer bevist på hvor fort 4 mnd går siden jeg skal føde for annen gang, mens han skal bli pappa for første gang....

Skulle ønske han tok litt del i planleggingen, kom med ideer og forslag....men men.....jeg vet ikke helt hvordan jeg skal angripe temaet, at mens jeg sitter og setter opp et lite baby utstyr budsjett, tenker han på karrieren min....av alle ting!

Og sin egen karriere, tenker å starte opp egen bedrift på høsten som vil føre til like lange arbeidstider som han allerede har og jeg tenker at jeg kommer til å bli mye alene:-/ Ønsker meg mere tid med mine nære og kjære.....mer enn noe annet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget følte jeg meg truffen i. Min samboer er og utrolig god og snill mot meg. Men som du sier, de tenker ikke at 4 måneder går fort. Nå i det siste føler jeg at tiden løper fra meg, først jobb, hjem og stelle hus og gjøre ting jeg har lyst til. Siden jeg er førstegangs vet ikke jeg hvordan jeg kommer til og være om noen måneder. Har sagt til han at jeg elsker og planlegge, gleder meg ihjel og i tillegg når du vet hvilke kjønn det er så er det jo bare rett og slett vanskelig og ikke klare å gjøre noe med planlegginga. Jeg skulle også ønsket mer planlegging fra hans side. Jeg så på vogner i går (han sier at jeg skal vise tingene til han før jeg kjøper) Heldigvis er han enig i stort sett alt jeg kjøper. :-) Men så får ikke vi ny bil før om 2 uker, han mener at det ikke er noe vitts og se på vogn enda. JOO! selvfølgelig. årh. hehe.

 

Jeg tør ikke angripe temaet lenger for det blir somregel bare sure miner. Det er ikke slik jeg vil ha det så jeg håper han innser at tiden begynner og løpe når magen blir litt større! Når du sier karriere, stemmer. Jeg er lærling, men vet at jeg klarer meg og har sittet å reint sammen med pappa at dette her skal gå som susen det :-) Så det tenker jeg ikke så mye på, men det kommer så mye negativt fra samboeren min om ting som må tenkes på osv. Han skal drive og pusse opp ett fotostudio som de har leid og jeg bare vet at han kommer til og bruke masse tid der nede. Jeg kjenner at under graviditen blir jeg litt sur da han går ut på byen og sånne ting. Jeg synes han bør prioritere oss litt mer. Det er trossalt hans barn, men det har jeg sagt til han, og det ser ut til og bry han.

 

Men jeg blir så sinna! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvert veldig tålmodig. Og positiv til alt egentlig. Men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli lei. Kan godt være det er hormonene, men jeg føler meg veldig avvist. Ikke bare med shopping av baby ting, det er flere ting som han bare er for negativ på..

 

Så surmumler litt, men tror han tar hintet. Om ikke han tar hintet så blir det vel en diskusjon snart.

 

Han har lovet at vi skal begynne å pusse opp rommet neste uke, men jeg har sagt til meg selv at jeg ikke må ha for store forventninger til han..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Samme har jeg. Latt han holde på med sitt og se om han tar hinte etter alle gangene jeg har prøvd og si det på en fin måte. Men det ser dårlig ut. Nå som vi har fått vite hvilke kjønn det er, er jeg veldig gira på og finne navn. Men han sier bare at det ikke er noe hastverk. ÅH! Gidd å ta så lett på alt.

 

Som de andre har sagt her i innlegget, at man skal ikke la han tro at det er en hobby, det er dyrt, det er mye man må gjøre. Alt koster penger. Svangerskap skal være en fin ting, der du og partner skal planlegge i sammen, jeg skjønner ikke at han kan si at det er lenge til. 4 måneder igjen. Nå har vi ferie om 3 uker, håper vi får gjort masse da om ikke han har planlagt at vi skal reise. Når jeg er ferdig med ferie er det kun 28 dager til permisjonen min. Da nermer alt seg.. :-)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...