Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Helst på telefon da, men ellers også, som har noen gode historier? Er ufattelig mye idioter der ute, og tråden om hotellrommene innspirerte meg litt.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Jobber i nav, og kunne fortalt mange saftige historier. Men har vett til å la være ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Så kjedelig med prinsippfaste folk, som faktisk egentlig ikke bryter taushetsplikten engang heller... Ikke noen?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Du får synes det er så kjedelig du bare vil, men her støtter jeg NAV-dama over. Jeg jobber i helsevesenet som sekretær og mottar dermed maaange interessante telefoner som sikkert ville ha underholdt dere alle, men jeg gidder ikke å risikere jobben min for at du skal få deg en god latter. Liker jobben min nemlig.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 Man bryter da ikke taushetsplikten om man forteller en anonymisert historie som ikke på noen måte er unik. Jeg jobber på Nav sin kundetelefon, og her er en klassiker: Kunde: Du, jeg skulle ha endret skattetrekket mitt Jeg: Da må du ta kontakt med ligningskontoret Kunde: Nei, jeg vet at dere kan fikse det Jeg: Det kan vi dessverre ikke, vi får det automatisk fra ligningskontoret når du endrer det der. Kunde: faens jæla drittsystem/ er det mulig å være så vanskelig/ dette skal jeg faen meg rapportere videre osv,osv,osv. Mange ulike versjoner av drittslenging ved minste motstand. Jeg er blitt immun.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 Jeg har en jeg tør fortelle; Jeg jobbet på opplysninga og da ringte det en fyr og ville ha nr til legevakta. Jada, null problem. Legevakta hvor da? lurte jeg på.. (hjelper jo ikke med nr til bergen om han trenger hjelp i trondheim...) Da skjelte han meg huden full, kalte meg det ene og det andre og skulle klage på servicen. Fikk en følelse av at det hasta da, så jeg beholdt servicetrynet og sa at til ambulanse er det 113 over hele landet. Og han ble ENDA sintere. Han skulle faen ikke ha noe ambulanse, men skulle snakke med legevakta. Hvor dum var jeg liksom...? Så ga jeg han nr til legevakta i oslo, og han nærmest skrek at han skulle ikke ha nr til oslo men jeg hadde jo ikke noe med hvor han var. Fy flate, det var helt absurd...Han fikk ikke noe tlf nr og jeg fikk heller ikke noen tilbakemelding på at det var kommet klage, men skulle gjerne likt å visst hva i alle dager han egentlig skulle ha...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #7 Skrevet 24. mai 2010 Jeg jobber i en middels stor leverandør av telefoni o.l og har mange gode historier på lager hehe... En er jo han som ble spurt om hvilke lys som lyste på ruteren sin, hvorpå han lener seg fram, pruster og peser, og faller bak i sofaen igjen, og sier "Nei nå lyser jo ingenting her, det var jo noen lys i sta, før jeg henta den hit i sofaen"... han hadde tatt ut ledningen for å sette seg og se på ruteren...
Gjest Skrevet 24. mai 2010 #9 Skrevet 24. mai 2010 Jeg jobbet en gang på et reisebyråd. Var alene på jobb da det kom en mann inn døra. Han ville jeg skulle ringe for å bestille rom på et spesifikt hotell for han. Jeg opplyste han om at dette hotellet var nedlagt for fire år siden. Han ble rasende og skjelte meg ut etter noter. Som om jeg personlig hadde lagt ned dette hotellet... Har ofte ønsket meg en jobb der kunden aldri har rett, men har ikke funnet en slik jobb enda. Tips noen?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #10 Skrevet 24. mai 2010 I min jobb som servicekonsulent kan jeg faktisk si at jeg VET at kunden har feks koblet til ip-telefoni fra en annen leverandør selv om kunden sier nei, eller at kunden har en egen, trådløs ruter som vi ikke har support på, og jeg KAN si til kunden at "Unnskyld meg, men er det DU eller JEG som er tekniker" i ett litt penere ordelag hehehe.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #11 Skrevet 25. mai 2010 Ehh, kunden har jo alltid rett, så du må jo gjøre det jævlig pent om du skal si noe sånt, ellers ville jeg rett og slett krevd å si opp om noen sa til meg at indirekte de har rett når jeg som kunde har rett.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #12 Skrevet 25. mai 2010 Eh.... Kunden har ikke alltid rett... Hadde kunden hatt rett og gjort tingene riktig hadde h*n ikke trengt å ringe kundeservice...
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #13 Skrevet 25. mai 2010 Hadde ei dame som skulle ringe en venn i Sverige,og for å ringe dit må man ha rettningsnr +0046,jeg sa hun måtte ringe +0046 og i tillegg taste inn nr. Hun ringte tilbake å var rimelig sur:"nå har jeg ringt +0046 og ingen tar telefonen!!" Måtte forklare at hun måtte bruke taste det andre nr i tillegg til rettn nr. "Hvorfor sa du ikke det første gangen da!???"
Ikkelektuell Skrevet 25. mai 2010 #14 Skrevet 25. mai 2010 "Kunden har alltid rett" er ikke verdt noe som utsagn annet enn å illustrere hvor misoppfattet dette med serviceytelse er. Det å yte god service er ikke det samme som å opptre som dørmatte for kunden, selv om mange ser ut til å tro det.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #15 Skrevet 25. mai 2010 Hehhe, skulle tro hun var svensk hun og :-P
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #16 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har jobbet i Telenor og har mange gode historier, men siden jeg faktisk skrev under taushetserklæring, så holder jeg den. Men jeg kan si at Telenor er et møkkaselskap... Men det jeg KAN fortelle om er alle de hodeløse tuppene som sitter på Canal Digital! For selv om JEG har gjort ting rett, så hjelper ikke det når de ikke gjør jobben sin:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå