MammanTilEmma❤ Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Kjenner jeg får dårlig samvittighet jeg altså, tok meg et glass brus + litt cheese balls i går, å idag tenkte vi å ha brownies meg lettis.. Går det mye utover slankingen tror dere?? Spiser faste sunne måltid vær dag å litt frukt om jeg har lyst på noe godt til vanlig :-)
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Jeg kan bare svare for meg selv, og jeg slanker meg ikke ordentlig, men har skjerpet meg ganske mye i det siste. Kuttet ut litt karbohydrater og spiser jevnt over ganke sunt. Er ute å går lange turer flere ganger i uka. Det skal også nevnes at jeg ammer, men jeg gikk ikke ned noe særlig av ammingen sist. I det siste har det vært en del bursdager og vi har vært på en del besøk, og da blir det gjerne litt kakespising, og ikke mins is nå som det har vært så varmt. De siste ukene har vektnedangen dermed saknet, men jeg går fortsatt ned, bare mindre. Sist uke gikk jeg ned 200g. Har i løpet av tre måneder gått ned tilsammen 6 kilo. Jeg spiser lørdagsgodt hver lørdag, og dessert hver søndag, det som blir servert når jeg er gjest, og baker gjerne litt når jeg selv har gjester, selv om det er hverdag.
*Rutletutt* Skrevet 22. mai 2010 #3 Skrevet 22. mai 2010 Så lenge det at du koser deg litt i helgene ikke fører til at kosen strekker seg utover uken og gjør at du sprekker fullstendig, kan jeg aldri tenke meg at det skal ha noe å si for slankingen din;-) Er hva du spiser til hverdags som er viktig - så lenge du har en god rutine på hverdagsmaten, kan du unne deg litt kos i helgene. Sikkert lettere å holde seg til opplegget dersom du unner deg litt kos inni mellom, og ikke fullstendig kutter det ut. Er nok lettere å gå på en smell hvis du gjør det. Er jo en langtids greie å skulle slanke seg, en omlegging av kosthold og aktivitetsvaner, og da er det viktig å ha kosen å se frem til av og til, ellers blir det umulig/vanskelig å gjennomføre på lang sikt:-)
OsloMor Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 Om du virkelig er på slankekur, så ville jeg funnet meg andre ting enn cheeseballs og brownies å kose meg med. Det inneholder jo mer kalorier enn en middag f.eks.
*Rutletutt* Skrevet 22. mai 2010 #5 Skrevet 22. mai 2010 Ja, det er jeg enig i;-) Kankje litt popcorn og usaltede nøtter? Det er jo nesten slankekost, he he;-) neida, viktg å kose seg og spise noe man virkelig liker, men alt med måte. Er man veldig glad i brownies for eks, og føler man må ha det for å kose seg, så pass på mengden i det minste. Man kan spise alt, men ikke alltid og enorme mengder;-) Min "svakhet" er sjokolade og usaltede peanøtter (sånne med skall), og jeg koser meg med det i helgene, og ikke ellers. Jeg hadde aldri klart å kutte det helt ut. Passer på hva jeg spiser resten av uken og koser meg i helgene, og jeg holder meg uten problemer på vekta (har ingen planer om å gå ned da, siden jeg er ganske tynn, men hender at det også skjer...)
Supermamm Skrevet 22. mai 2010 #6 Skrevet 22. mai 2010 Det går fint ann å gå ned i vekt selv om man koser seg i helgen. Det viktigste er at du totalt sett feks over en uke går i kcal underskudd. En dag vil ikke være med å ødelegge alt. Men dersom du koser deg så mye i helgen at kcal grensa overstiges vil du jo så stille eller i verste fall gå opp. Kos deg med måte så går det nok bra!
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 22. mai 2010 #7 Skrevet 22. mai 2010 Pass på at du ikke "stekker" helgen slik at du koser deg fra fredag til søndag. Går kanskje an å få til en ekstra aktivitet i helga, svømmehallen med unga/ skogstur/ strandtur o.l. for å veie opp for utskeielsene i matveien?
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 22. mai 2010 #8 Skrevet 22. mai 2010 Det kan faktisk være bra og ha en dag i uken der man spiser det man har lyst på. Trener ikke bli helt vill men litt kos er lov. For det første er det bra for syken å ha noe å se fram til. Dette minsker sjansen for å sprekke ellers i uken. Og så setter det faktisk litt fart på forbrenningen :-) Men husk, alt med måte og hold deg til en dag i uken...
Gjest Skrevet 22. mai 2010 #9 Skrevet 22. mai 2010 Jeg går ikke ned et gram når jeg koser meg i helgen. Mulig jeg har en ekstremt lav forbrenning. Men er veldig flink i ukedagene, spise rsung og lite, trener 3 ganger i uken. Men i helgen blir det lite trening og litt kos om kvelden, selv om det ikke tar helt av, legger jeg på meg de grammene jeg har gått ned i uken. Helt håpløst. To skritt frem og et tilbake. Så får at jeg skal gå ned i vekt må jeg tydeligvis kutte ALL kos.. noe jeg ikke klarer..
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 22. mai 2010 #10 Skrevet 22. mai 2010 Når du sier helgen, hvor mange kvelder snakker vi om? Alle tre kveldene eller bare en? En bør holde seg til bare en dag, men i de fleste tilfeller skal det gå bra. Men er selvfølgelig ingen fasit Men som sagt bare litt, ikke hive innpå med alt en måtte ha lyst på. Jeg hadde prøvd med en dag med kos og minst en dag med trening i helgen også, hvis ikke du har prøvd det da...
Gjest Skrevet 22. mai 2010 #11 Skrevet 22. mai 2010 Nei det blir litt fredag og lørdag... men har kuttet sjokolade, så det blir litt potetgull. Burde nok prøve å få til en treningsøkt i helgen fast også ja,, prøver å få det til om jeg har mulighet, men det blir ikke så ofte.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 23. mai 2010 #12 Skrevet 23. mai 2010 Jeg går på Grete Roede, og koser meg med saltstenger og sånne godteri med mindre sukker i helgene. Av og til har jeg også spist sjokolade, men da har jeg passet godt på mengden! Jeg anbefaler deg å melde deg inn i vektklubben.no (gratis), der kan du registrere alle mattyper og finne ut kaloriinnholdet - da kan man lære mye! For eksempel er peanøtter noe av det verste man kan spise kalorimessig. Før opp alt du spiser i en uke og se og lær! :-) For en normal kvinne med normalt aktivitetsnivå og trening er man da anbefalt å ligge på ca 1600 kcal om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå