3småtroll♥ Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Jeg skjønner ikke helt hvilket program jeg skal bruke på vaskemaskinen vår... Det ene tar 2 timer og et annet tar bare 1 time... Jeg pleier da å ta det lengste så jeg er sikker på at det blir rent. Men er det vanlig at en vanlig 40-vask tar 2 timer? Blir så usikker på om det andre programmet bare er til klær som ikke er så møkkete liksom?! Men er jo unødvendig å vaske i stykker klærne også da! HAr jo mange forskjellige programmer, men det er nå disse to det står mellom når det gjelder vanlig 40 graders vask.
3småtroll♥ Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #2 Skrevet 13. mai 2010 Ingen som vet hvor lang tid deres vaskemaskin tar?
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 Det kommer an på type vask. Kjører "Dagligvask"-programmet dersom det er, ja nettopp, dagligvask. Dette tar litt i overkant av en time. Dersom det er litt mer skittent kjører jeg et program som tar ca 2 timer.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 1.40 på litt møkkete tøy og 2.14 på skittent
mamma til lillingen Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 "Vanlig" 40 gradersvask tar 1.45, vanlig 60 gradersvask tar 2.15 - har sånn timer på maskina. Men varierer om det er finvask, syntetisk, bomull, ull osv. Klesvask er avanserte greier! Men heldigvis har vi sånn på maskina vår at jeg kan stille inn hvor lang tid det skal ta (hvor skittent tøyet er) - har 3 alternativer, det korteste tar vel 45 minutter, og mellomste er rundt 1.20. Det er den lengste (mest skitten) som tar 1.45.
3småtroll♥ Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 13. mai 2010 venter på lillingen- hvis det lengste (mest skittent) tar 1.45, er jo det kortere enn mitt "vanlige" program på 2 timer?! Jeg lurer nemlig på om jeg skal satse på det programmet som tar 1 time på vanlige klær som egentlig ikke er sååå møkkete. Er jo noen flekker på klærne til lilleknott på 2 noen ganger, men det holder kanskje med en dæsj vannish (eller hvordan det skrives;)
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. mai 2010 #8 Skrevet 13. mai 2010 Jeg har vanlig program, spare program og kjapt program. På 40 grader tar vanlig program ca 2 timer og kjapt program nesten 1 time (55 min ca). På 60 grader tar vanlig program litt over 2 timer og kjapt program 1 time og 5-10 min. På 95 grader tar det litt lenger enn på 60 grader. Ullvask tar ca 1 time. Øko programmet tar evigheter og blir aldri brukt. Jeg bruker alltid de korte programmene. Har jeg 1 plagg som ikke blir helt rent vasker jeg det heller en ekstra gang, på retta. Istedenfor å vaske alt i mange timer.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #9 Skrevet 13. mai 2010 40-vasken tar 1 time og 32 min, eller 1 t 11 min på hurtigprogram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå