dolsi Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Hele familien reiser snart til Alanya med direktefly. vi reiser med 3 barn i alder 2 , 5 og 12. Vi kommer til å reise på natten og er forhåpentlig på hotellet i 4-5 tia på morningen. Vet jo at det er vanskelig å forrutsi barnas oppførsel og trøtthet men lurer på om det er noen som har erfaring med å reise med barn på natten. Vet jo ikke om jeg skal håpe på at ungene skal sove hele turen eller at vi skal klare å få de i seng når vi kommer fram....... Lurer også på hva jeg bør ha med meg på flyet til de? Kan gutten på 5,5 år ta passbilde på passkontoret sånn som vi voksene kan Eller må jeg ha medbragt bilde ? Ang Visum lurer jeg på om man må stå i kø en evighet på flyplassen for å få? Er det euro jeg må ha med og betale med? Håper det er noen som kan svare på noen av spørsmålene 25 dager igjen ! )
nybegynner07 Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 VI dro til Gran Canaria med en baby og en på nesten 3... MIn anbefaling er å ha med litt kjeks, rosiner, sjokolade etc som en kan ta frem som "bestikkelser" på turen. Ellers er aktivitetsbøker, andre bøker etc alltid greit. Flyet gikk 07.00 og vi måtte ta drosje klokken 4 om natten. Eldste sov ikke mye på flyet, men ble ikke lagt før til normal tid om kvelden. Det gikk heldigvis fint og vi kom inn i grei rutine med en gang. Om du går inn på politiet.no ser du at de vil at barna skal ta bilder på passkontoret. (Kan være greit å ha med bilder om du er redd for at det kan skjære seg.) Når det gjelder visum aner jeg ikke så det må noen andre svare på. God tur!!
Gjest irismor Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 En liten "nødbag" med tegnesaker, klistrebøker, rosiner, kjeks, eller lignende. Og så pleier jeg å ha med et lite teppe i tilfelle søta sovner så hun ikke blir kald. Visum??? trenger ikke visum til Tyrkia. Passbilde til femåringen kan du ta på passkontoret Ta ut noe penger på flyplassen her hjemme og så tar du ut mer når du er kommet frem. Bedre kurs der nede enn her hjemme. Er ikke så sikker på om det er euro som er valutaen i Tyrkia.
dolsi Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2010 Hei Irismor! Jo man må ha visum for å komme inn i Tyrkia. Nye regler. Man kjøper det på flyplassen. Det er ikke euro som er valutaen der men tenkte at man kanskje kunne betale med det på flyplassen. Ellers takk for gode råd!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Jo man må ha visum i Tyrkia. Det har vært kø, men ikke sååå ille for det på flyplassen i tyrkia, går ganske fort mener jeg å huske. Vi skal også til Alanya, vi reiser 31 mai. Hvor skal dere bo?
dolsi Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. mai 2010 Hei ! Vi reiser 30 mai! Vi skal bo på Villa moonflower. Har aldri vært i Alanya! Hvor skal dere bo? Gleder meg sånn!!!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 flower garden tror jeg det het der vi skulle bo! Jeg har vært i Alanya 3 ganger før og elsker det Jeg gruer meg til bussturen fra flyplassen og til hotellet da, sent på kvelden, etter en flytur, med 2 små. men det går sikkert greit, hehe.
dolsi Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. mai 2010 Ja det er den jeg gruer meg mest til også...men som du sier så går det nok bra! Tror faktisk at Flower garden er i nærheten av Villa moonflower! Vi reiser på kveld/natta og det er ikke akkurat noe jeg ser fram til...spesielt ikke med 3 barn! Hører fra andre som har vært i Tyrkia at enten så elsker du det eller så hater du det! Tror at det blir kanon!!
dolsi Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 5. mai 2010 Ble bare så nyskjerrig på hvor langt det var mellom. Flower garden er bare 2-3 gater nedenfor Vårt hotell! Kanskje vi møtes på butikker uten å vite det! Begynner faktisk å få litt reisefeber....Litt tidlig ja!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. mai 2010 #11 Skrevet 5. mai 2010 jeg må få en beskrivelse av deg og dere da, så skal jeg si hei dolsi ) hvis jeg tør, haha! hadde vært morsomt da!
dolsi Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 5. mai 2010 Ja ! Men det er jo ikke så lett! Er 31 og mårkt langt krøllet hår. Har det nesten alltid oppe i hestehale. Blåbleik sammenlignet med andre der Ellers så har jeg mann og 3 barn på slep! mellomblong gutt på 12, Lys gutt på 5 og lys jente på 2 Har med en sort emmaljunga 3 hjuling. Om du hører noen som roper MAMMA! MAMMAAA! MAAAMMMMMAAAA!!!!
dolsi Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #13 Skrevet 5. mai 2010 Så er det nok meg og mine søte gnagsår!! Ja det hadde virkelig vært artig å hilse på! Kan ikke du beskrive deg/dere og?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. mai 2010 #14 Skrevet 5. mai 2010 Jeg er en kraftig dame med mørkt hår, ikke så langt. Mannen min er litt lav og vi har en lys gutt på nesten 3 år og en mellomblond gutt på 20 mnd. Vi har med oss en grønn søskenvogn ) Håper vi ses )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå