Gjest Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Hvordan gjør dere det? Og dere som har gjort det, hvordan ble resultatet? Fikk høre at trekket ikke skal legges til bløt og kun håndvaskes, men mener at sist jeg vasket det lå det lenge til bløt med vanish på, før jeg vasket det i maskinen på finvask el.l. program... Og det måtte til for da var det så skittent at det ikke ble reint da jeg vasket det 2x på finvask på rad.. Men ble litt usikker nå altså..!
sanfare25 Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Jeg vasket mitt på 4o grader med milo.. det er det samme som skal brukes på Reima dresser og Bergans/goretex klær så da blir det rent på en skånsom måte... Kalesjen vasket jeg med en klut, vaskevann med litt milo.. men har lest ett sted at det skal finnes noe vaskemiddel for barnevogner.. hehe.. men tenker dette gjør samme nytten Ble i allefall rent og fint
Mane Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Jeg vasket min kalesje(simo-vogn) med nylonvask. Synes dette fungerte veldig bra, Ingen flekker igjen, og støvet kom bort. Men litt falming etter sola derimot-den er der Ellers vasket jeg trekk og stellebag på 40 grader finvask. På barneutstyrsbutikk anbefalte de meg å kjøpe impregnering til vogna som i tillegg beskytter mot UVA og UVB stråler. Sprayer vogna etter vask!
Bea80 & Gullgutten Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Jeg har kun vasket sportsvogntrekket i maskinen, og det gikk helt fint. Tror jeg hadde vanlig vaskemiddel på finvask. Kalesjen er litt verre, kan ikke has i maskinen, men har tørket av den med en fille.....var ikke så skitten til tross for 3 års bruk Sprayet flekkfjerner på (kjøpte en til flossteppet, den kan brukes til alt)
fresh Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 nettop dette forhørte jeg meg om idag Damen i butikken sa man skulle være forsiktig med såpe, men kunne bruke litt. Hun tipset meg til å vaske kalesjen i dysjen-det var jo lurt Så kjøpre jeg imprigneringsspray som hun anbefalte:)
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Jeg har vasket alle trekk til sportvogndelen og kalesjen i badekaret. Sprayet med flekkfjerner og la det i vann med vanlig vaskepulver. Skuret etterpå med kjøkkensvamp. Den ble så fin atte. Vasket det 2-3 ganger før i vaskemaskinen, men den ble ikke ren da. Skal vaske trekket til bagen i vaskemaskinen nå, for den er ikk så møkkete. Og stelleveska må jeg nok skure før den får en runde i vaskemaskinen den også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå