Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 at noen er usikker på om Oslo S er en flyplass. Det er ikke for å være nedlatende. Uavhengig av interesser er en viss mengde allmennkunnskap forventet.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Og de er ikke deltakere i Paradise Hotel en gang..
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Jeg forstår ikke hvorfor du synes det er flaut at andre ikke har like god allmennkunnskap som deg. Anarki og enevelde er for mange ord som ikke betyr noe, det brukes ikke i hverdagen av mennesker som ikke er politisk eller historisk interessert. Folk som kommer fra andre kanter av landet enn Østlandet vet ikke nødvendigvis at hovedflyplassen i Oslo heter Gardermoen. Du er nedlatende, som sier at en viss mengde allmennkunnskap er forventet, og skjemmes på andres vegne for det du mener er mangelen på sådan. Kanskje de kan andre ting? Praktisk kunnskap som ikke er så synlig. Kanskje de er klok av erfaring men ikke boklærd. Mange har lærevansker, og sliter med å skjule menglende kunnskaper hele livet. På grunn av mennesker som deg er det ikke så enkelt å tilegne seg ny informasjon etter at man er voksen. Mye energi går med på å skjule det man ikke kan eller vet, istedenfor å være åpen om sine mangler. Hvor mange har ikke sittet i et klasserom eller forelesningssal og lurt på noe helt grunnleggende, men ikke turt å spørre i redsel for å virke dum? Jeg har ofte pustet lettet ut når en modig sjel stiller de mest banale spørsmål. Du stiller deg selv og hva du kan som mal og synes synd på dem som ikke er på ditt nivå. Du er nedlatende, og viser at du ikke er klok selv om du gjerne er intelligent.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #5 Skrevet 3. mai 2010 Er faktisk enig med HI. Man må kunne forvente en viss allmennkunnskap. Hvis man ikke vet at gardemoen er hovedflyplassen i Oslo, og at Oslo S er en togstasjon, så kan man ikke ha sett mye på nyheter iløpet av sitt liv. Jeg er tilbøyelig til å være enig i at man ikke kan forvente at alle kan vite at Anarki og Enevelde er to forskjellige ting, men siden det er to HELT forskjellige styreformer, så klarer jeg ikke helt å bestemme meg. Kunnskap er makt. Sånn er det bare. Og vi har alle ansvar for å holde oss oppdatert.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 Kjære 12:51. Anarki er da virkelig ikke en styreform. Såpass allmennkunnskap hadde jeg virkelig forventet av deg. Nå skuffer du meg. Blir faktisk flau på dine vegne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå