Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Søstra mi skulle på fest her en dag. I mangel på andre muligheter, så lot hun ei ho kjenner passe jenta si den natta. Greit nok. Det er en person hun stoler på, og hun vet hvordan hun skal ta seg av et barn. Men barnet har vel bare såvidt sett ansiktet før. Jeg synes det var litt rart jeg da... Jeg kunne ihvertfall ikke ha levert fra meg barnet mitt da hun var så liten til en person hun ikke kjente.... Hva synes dere? Søstra mi synes jo selvfølgelig at jeg er en helt hysterisk mamma...
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Jeg kunne ikke gjort det selv, hvertfall. HAdde ikke gjort det nå heller, selv om hun har passert året. Plasserer ikke ungen min hos folk jeg ikke vet hun er trygg på.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Jeg har tvillinger gutt/jente i samme alder. Jenta kunne jeg ikke gjort det med, hun hadde blitt fra seg. Bare en annen hun ikke kjenner godt løfter henne kommer tårene. Gutten er en helt annen, blid mot alle bare en smiler til han. Så det er mye opp til barnet, men det skulle vært viktige grunner til å levere fra seg over natta ikke en fest.
venterbarnnr2 Skrevet 3. mai 2010 #5 Skrevet 3. mai 2010 Vanskelig spørsmål syns jeg. Jeg hadde ikke gjort det med sønnen min som er 6 mnd nå, for å dra på fest. Hadde det vært en krisesituasjon så hadde jeg gjort det. Ellers syns jeg det er greit at barnet kjenner litt til personen før jeg leverer han der på overnatting :-)
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 Akkurat 6 mnd-alderen er jo spesielt ugunstig også, da de fleste babyer knytter seg spesielt til èn omsorgsperson da, som regel mor. Mange opplever at barnet viser litt separasjonsangst i den alderen. Er det en krisesituasjon så har man jo ikke noe valg (derav ordet "krise"), men i dette tilfellet var det snakk om en fest. Jeg hadde latt være å gå på fest!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Jeg hadde ikke gjort det. Ikke om barnet var eldre heller. Mine barn skal slippe våkne opp om natten med fremmede rundt seg. Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #8 Skrevet 3. mai 2010 Takk for svar! : ) Diskuterte dette med noen venninner (som ikke har barn selv), og de syntes det var helt uproblematisk. Men jeg synes nå det var litt spesielt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå