Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 For å forenkle spørsmålet litt. La oss tenke at jeg heter "Laura Jensen Johansen" og mannens etternavn er Frantsen. Blir det rart om jeg velger å ta bort Johansen og tar Frantsen i tillegg? Altså ende opp som "Laura Jensen Frantsen"? Mitt mellomnavn synes jeg er veldig fint, og det er sjeldent. I tillegg har jeg god kontakt med den familien navnet stammer fra. Derimot er mitt andre etternavn et svært vanlig og kjedelig navn, og hvor jeg i tillegg ikke har særlig kontakt med familien av vanskelige grunner. Jeg føler ingen tilhørighet (bortsett fra til pappa) til familien der. Er det en veldig uvanlig løsning? Synes dere jeg bare burde ta mannens etternavn? Evt. barn vil bare få mannens etternavn. Og jeg har ingen mellomnavn utenom etternavnet. Takker for svar :-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Dette er det mange som gjør Og dette velger du heeelt selv. Det er jo du som skal ha dette navnet. Vet om mange som har behold sitt mellomnavn og tatt mannens etternavn. Gjør akkurat som du har lyst selv, du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå