Gå til innhold

Redd for å gå på jobb......


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Til vanlig har jeg verdens beste jobb som miljøterapeut på en avlastning for autister og psykisk utviklingshemmede. Men etter at jeg ble gravid føler jeg meg mer og mer utrygg og redd på jobb. Vi har flere klienter som kan være veldig utagerende, og de utøver begge vold mot personalet på ukentlig basis. Jeg har blitt truet med at de vil slå/sparke meg i magen.

 

Jeg har selvfølgelig blitt fritatt fra å jobbe med disse to, og det letter situasjonen noe. Problemet er at når jeg har jobbehelg, er jeg den eneste i større stilling på jobb, noe som gjør at jeg sitter med ansvaret for klientene og personalet. Ekstravaktene kjenner ikke klientene så godt, og det er ofte på helg utagering forekommer.... Forrige helg måtte jeg låse meg inne på kontoret da det var utagering. Jeg kjenner jeg blir forferdelig stresset og redd, og føler jeg er mer i veien enn til hjelp på helgen min.....Det blir også en enorm belastning for de andre ansatte på denne helgen.

 

Selv om jeg er fritatt fra å være sammen med disse to, er det alltid en sjanse for slag/spark i magen, da vi jo er i samme hus hele tiden. Jeg har fått time hos legen imorgen, der jeg tenkte jeg skulle spørre han hva jeg skal gjøre. Vil gjerne jobbe så mye som mulig, men vil ikke at mitt fravær i utageringsepisoder skal gå utover de andre ansatte. Jeg vil heller ikke gå på jobb de neste månedene og være redd....

 

Hva ville dere ha gjort? Jobbehelgen er mest utsatt, da det bare er meg i større stilling. Men faren for å bli utsatt for vold er jo der så lenge disse klientene er på huset (de er forøvrig kun på 50 %, så annenhver uke er rolig og fin)....

 

Dette ble veldig langt, men håper på noen innspill allikevel...

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, skjønner godt at du er bekymret og redd i en slik arbeidssituasjon. Snakk med legen om dette. Barnet ligger jo ganske så godt beskyttet, men det er uansett ikke riktig at du skal risikere og bli slått/sparket. Finnes det ingen mulighet for å endre på turnus slik at du ikke jobber når disse som utagerer er på helg? Evt. bli sykemeldt 20% slik at du kan slippe disse helgene hvor du får ansvar? Tenk litt over mulige løsninger og evt. hvor høy gradert sykemelding du trenger for å slippe å jobbe med disse som er mest utagerende....

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortell dette til legen din så får du garantert sykmelding! kjenner ei som har samme jobb som deg som ble sykmeldt tvert. kan ikke ha jobb som kan være truende for barnet.

 

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Tusen takk for svar. Nå har jeg vært hos legen, og fått attest på at jeg ikke kan jobbe helg med disse klientene, og at arbeidsplassen derfor må tilrettelegge for meg. Det var en lettelse.....Og veldig godt å få støtte her inne. Tuuusen takk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da, høres ut som en løsning som du kan bli tilfreds med. Er jo godt å kunne jobbe siden du har lyst og føler deg i form til det. Lykke til på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...