Gå til innhold

Jeg er litt skuffet jeg.. over barselgaver..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt meg ned for å skrive inn i babyboken til det siste tilskuddet i familien.. Ingen av våre venner har gitt han velkommen til verden gaver!! Storebror for to år siden har en laaaang liste nedover over gaver og blomster han/vi fikk... Er litt lei meg for minsten sin del, ikke fordi jeg er så veldig kravstor av meg.. Gaver fra kun besteforeldre og 2 tanter. Mens storebror har gaver fra sikkert 25 stk... Bare litt lei forskjell.. :(

Skrevet

Og mindre blir det jo flere barn du får. Er visst bare første som er spennende ;-)

Skrevet

Sutre sutre!! Alt skal feires med gaver nå til dags. Gaver for at man er gravid, gaver når ungen er født, gaver når ungen blir døpt, gaver når ungen får navn osv osv.... Er ikke hendelsen nok i seg selv?

Folk er så jævla kravstore og gavesjuke. Jeg blir matt!§!

Skrevet

Lurer på hvor mange som svarer at du er utakknemlig nå..

Skrevet

Nyhetens interesse har lagt seg, et vanlig fenomen, men absolutt kjipt ja:)

Skrevet

Om det er for barnets del du er lei deg, noe jeg regner med det er, kan du jo bare pynte litt på sannheten :-)

Skrevet

Slik var det her også, men jeg tror nok det bare er slik det er.

Jeg har heller ikke gitt gaver til bekjente sine babyer utenom den første.

Til nær familie har jeg gitt til alle babyene.

Skrevet

HI er jo ikke kravstor, hun er bare lei seg på barnets vegne. Når de blir større og ser i bøkene sine vil de jo muligens oppdage at ene fikk mange ganger så mye ting som den andre, hva sier man da? "Sorry, men du var nok ikke like spennende du lille venn..."

Skrevet

Hos oss ble det motsatt! Sistemann fikk masse gaver siden vi hadde fått masse nye venner og bekjente siden vi fikk første. Vi var ny på et sted da vi fikk første, men nå kjenner vi halve bygda.

Skjønner at det er sårt at ingen ser ut til å "sette pris på" ungen din. Synes du har lov til å være skuffa jeg! Ingen som kom på barselbesøk en gang?

Skrevet

Koster det deg så mye å gi en liten oppmerksomhet når familie/venner av deg får barn 20:48? Jeg hadde med glede kjøpt en gave når noen av de nærmeste av meg hadde fått unge. Det trenger ikke å koste all verdens. Er tanken som teller!

Skrevet

Det er litt 'deja vo' over alt annet enn første fødsel. Rart det der. Jeg er ikke opptatt av hvem vi fikk eller ikke fikk gaver av til første eller andre, men registrerer at det er annerledes å få nummer to.

Skjønner du er skuffet over venner osv, en liten ting eller blomst er jo hyggelig å gi når andre får barn i hvertfall.

Skrevet

Når noen bekjente får sin første baby er det en stor begivenhet. Det er det også med nummer to, men man har liksom ikke tid og overskudd til å følge med på mer enn ett barn... Det blir for mye å holde orden på å markere nr to og tre på akkurat samme måte.

Så er det vel også noe med at klærne til nr 1 kan arves av dem som kommer etter.

Skrevet

Gaver fordi man er gravid? Noen som forventer det?

Man forventer vel gave når babyen er født, og så gaver til dåp/navnefest. Det er to anledninger. De færreste forventer vel gave både til dåp OG når barnet får navn, for såvidt meg bekjent er dette en og samme hendelse?

DU er en hissigpropp.

Skrevet

Jeg kjøper gaver. Men ikke fordi foreldrene forventer det og blir sure om de ikke får noe, men fordi jeg synes det er kjekt å gi bort gaver.

Det jeg synes er feil er presset og stresset etter gaver, hvordan gaven skal være, hva den skal koste osv.

20:48

Skrevet

Uff, det er en kjip følelse...! Husker jeg var skikkelig lei meg for lillesøster når jeg skrev inn EN gave i boken hennes... mens snuppen sin bok er full av gaver fra fjern og nær=(

Det plager faktisk enda litt at det er så stor forskjell! Men kan jo forklare det med at med lillesøster så var vi hjemme igjen 12t etter fødsel=) Men ingen grunn til å ikke besøke oss (se henne), og kanskje ha med et kort....

Det værste er faktisk det at de kommer med masse gaver til snuppens bursdag og Jul, men at de glemte?! lillesøsters bursdag... Er 3mnd siden hun fyllte 1år, og enda ingen fra familien som har gratulert henne..

Det er ikke det at jeg forventer gaver, men at OM de skal gi, så gi likt og ikke utelukk en av ungene mine!!!! HATER slik forskjellsbehandling=(

Åh, nå kom alle de følelsene igjen=( sorry langt og rotete svar=/

Skrevet

Hadde selvfølgelig regnet med noen innlegg om at jeg faktisk Er kravstor osv osv ;) men det orker jeg ikke bry meg om, for jeg er virkelig ikke en kravstor person. Synes bare det er trist om de skulle lese bøkene til hverandre, så har storebror en lang liste på over 20 gaver mens lillebror har 3 gaver innskrevet... Fikk faktisk ingen barselbesøk heller, men venter 3 stk da, så da håper jeg han får en liten oppmerksomhet.. Ja, det håper jeg faktisk. Så kravstor som jeg er ;p

Synes det er kjipt at man skal gjøre så stor forskjell på barna. Merka det faktisk på svigerforeldrene også. Storebror fikk 2 poser med MASSE klær, leker, babybok, nydelig blomsteroppsats og sikkert flere ting. Lillebror fikk en bamse (!!!!!!) men så skulle vi få penger til en lik babybok da.... Men likevell mangler det 10-15 klesplagg og litt leker for at det skal være likt... Ganske stor forskjell det.....

Hvorfor er det slik????

HI

Skrevet

Trist for tassen, ja. Og så kanskje man ikke har kjøpt inn noe særlig med klær fordi man forventer å få i gave?

Selv forvetner jeg et lass med strikketøy fra besteforeldre på begge sider, samt noe gave fra tanter og onkel, og kanskje fra ei veninne eller to. Men jeg satser ikke på noe særlig, og har handlet inn som om han ikke skulle får noe særlig. Har lite nettverk og liten familie, har nettopp flyttet så da.. Synes ikke du er storforlangende. Grunnen er vel at det er sværest med den første og så dabber det av...

Skrevet

Skjønner du synes det er sårt, love is in the air... For det er jo helt tullete å gjøre så stor forskjell på barna! :((

Nesten så jeg vurderer å hviske ut gavene de fikk, og bare skrive; Du fikk så mye fint, klær, leker osv osv :P

HI

Skrevet

Siden jeg ikke KREVER barselgaver som noen over her sier :P så mangler selvølfgelig ikke lillebror klær, men skulle jo ønske jeg kunne skrive på flere gaver i boken hans :)

Kjipt at det skal dabbe av da, det hadde jeg virkelig ikke trodd.. Jeg har en venninne som har fått to barn, og interessen for det siste barnet hennes var jo alldeles ikke mindre enn det første. Så jeg ble litt paff når jeg skrev i boken til lillebror og "oppdaget" at han hadde jo nesten ikke fått noe :(

HI

Skrevet

Jeg er faktisk også skuffet. Jeg har kun et barn og får kun et barn. Og barnet har ikke fått noen gaver store i hvertfall. Det ble kun strikket klær fra bestemor og tante..Fra bestefaren fikk barnet ingenting. Bestefaren mente at babyen var så liten, at den ikke trengte så mye..Så Hi kan jeg faktsik skjønne meg på..Skulle så ønsket at barnet fikk litt mer.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Alle barn fortjener å bli likt verdsatt. Om folk synes det var flott at nummer en kom til verden, burde nummer to osv. være like stas.

Hos oss har det blitt labrere og labrere for hvert barn, og som deg ble jeg oppriktig lei meg på barnets vegne. Kanskje det som større ikke vil føle seg like verdsatt - så rått kan det faktisk være.

Jeg har løst det med å ikke skrive inn hva hvert barn har fått og av hvem. Da kan de ikke sammenligne med hverandre.

Skrevet

Jeg fikk ingen barselgaver fra noen når jeg fikk mitt første og eneste barn. Verken fra familie eller venner.

Jeg burde vel gå inn i en dyp depresjon jeg da, siden du er lei deg fordi nr. 2 ikke fikk noe.

Tror det er ganske normalt å bare få til første. De regner vel med at dere har det dere trenger.

Skrevet

Forstår deg veldig godt!

Ble selv skuffet over ett vennepar, som var de eneste som ikke ga noe til lillegutt som ble født. Og det fordi at jeg ikke sa HVA de skulle kjøpe. Veldig lett når en sitter der utslitt etter å ha både nettopp født og syk i tillegg.

Tullballer...jaja. Så ble de eneste som ikke fikk takkekort heller. Og slik går nu dagan.

Syns det er naturlig å gi en liten oppmerksomhet til nyfødt baby til ei venninne eller noen i familien, kunne ikke falt meg inn å la være heller.

Skrevet

Jeg må bare få påpeke til 20:55 at dåp og navning ikke er samme hendelse.... Barnet får navn når foreldrene bestemmer seg og sender inn skjema til folkeregisteret, og døpt når foreldre/faddere lover å oppdra barnet kristent.

Barna mine har navn selv om de ikke er døpt:) (men fikk hauger av fødselsgaver gitt. Folk tar helt av når de får første babyen i slekta på lange tider...)

Skrevet

Skjønner godt at du synes det er sårt.

Et barn er en like stor begivenhet hver gang.

Det er nok ikke bare når man får barn nr 2 dette gjelder. Eldstedatteren min har en medfødt hjertefeil og er operert 3 ganger.

I forbindelse med den første operasjonen fikk vi masse opmerksomhet, telefoner, sms, blomster, bamser og andre gaver.

Vi fikk også masse besøk på sykehuset.

Da hun skulle opereres for andre og tredje gang følte jeg at vi ble behandlet som om det skulle vært noe dagligdags. Fikk ingen blomster/gaver eller telefoner. Og bare besøk fra de aller nærmeste.

Det syntes jeg var veldig trist. 2 og 3 operasjon var alvorlige åpne hjerteoperasjoner, og etter den 3 var vi innlagt på sykehus i flere måneder....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...