Gå til innhold

Ymse plager og spørsmål


Rottisjenta

Anbefalte innlegg

Hoppla jenter :)

 

Jeg er 12 uker med termin 30.10.10, tvillinger. Har vært mye kvalm, men det har bedret seg, men nå har jeg fått litt andre plager.

 

Jeg har litt høyt blodtrykk og eggehvitestofer i urinen. Mtp svangerskapsforgiftning er jo dette veldig tidlig... :-/ Noen med erfaringer på dette ? Når begynte plagene og hvordan gikk det ?

 

Har fått beskjed av legen om å ta kontakt med en gang hvis jeg får hodepine. I går var jeg helt skutt etter jobb og hadde kjempevondt i hodet, og etter en times tid med middagslur våknet jeg og følte meg kjempedårlig (hodepine, kvalme, diare). Endte med at vi dro på legevakten, men bt var det samme som det har vært (og takk for det :-D) og legevaktlegen sa han ikke mistenkte sv.sk.forgiftning. elv tror jeg da at hodepinen kommer fra nakke/skuldre. Jeg bruker vanligvis en god del Ibux for å holde nakken i sjakk, men det kan jeg jo ikke nå....Nå skal jeg dra å kjøpe meg bt-måler for jeg synes det er så "teit" og flaut å være så "hypokoderisk", men det er umulig å avgjøre om hodepinen kommer fra nakken eller noe annet og jeg må jo ta det alvorlig også.

 

De siste dagene har jeg imildertid også begynt å klø (først og frems på armene) og jeg sliter med at hendene mine dovner bort. Særlig gjelder dette hvis jeg prater i telefonen og holder armen bøyd - det går ikke mer enn noen minutter så må jeg rette ut armen og bevege fingrene for å få tilbake følelsen. Er dette symptomer som er knyttet til svangerskapforgiftning ? I så fall - bør jeg bestille legetime synes dere ? Eller skal jeg vente til hhv. 27.04 og 29.04 når jeg har time på Riksen for kontroll og legetime hos fastlegen ?

 

Noen som vet noe om det er noe man selv kan gjøre for

- å redusere væskeansamlinger i kroppen ?

- å holde bt i sjakk ?

 

Ellers er jeg 50% sm - har vært 100 % pga kvalme, men har nettopp gått tilbake til 50% og trodde det skulle fungere veldig bra - det føles veldig bra, men hvis de plagene jeg har nå forverres, så....

 

Tanker anyone ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner at du er bekymret for sv.sk.forg! Jeg hadde derfor ikke turt å stole på riktig alle tankene til de som er inne her, uten at jeg mener noe negativt med akkurat det. Jeg hadde villet snakka med lege/jordmor/annet egnet helsepersonell.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør jo det selvfølgelig :-D Men det er ok å høre andres erfaringer....

 

Har uansett kjøpt meg bt-målet da, så slipper jeg å flakse på legevakt i hytt og gevær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...