Gå til innhold

Er det farlig om han (8mnd) har fått i seg en bitteliten dråpe honning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare si at det er helt vanlig med honning i barnemat i andre land. Vi bodde i Spania i et halvt år da nr en var liten, og vertfall halvparten av alle barneglassene inneholdt honning fra 6 mnd :) så jeg tror du skal slappe av jeg!!! det er forresten boksemat, altså hermetikk som oftest kan gi boutlisme har jeg blitt fortalt av min tante som jobber på riksen, men siden det ikke er mange som gir ungene hermetikk lissom, så er det honning som gir er "hyppigst" boutulisme hos de under ett år. men når vi snakker hyppig, så er det 37 tilfeller siden 1975, og da regner man med alle narkisene som har fått dette også! sist det var et dødsfall med hionning var det et muslimsk foreldrepar som ga ungen honning etter fødselen, fordi de etter deres tradisjon skal få noe søtt. dette var eldorado-honning, som er ikke-norsk og mer "uren" honning. norsk lynghonning skal visst være mer harmløst.

Skrevet

Ringte giftinformasjonen nå, og hun sa at når det var snakk om så små mengder og siden han er 8 mnd og har spist "vanlig" mat i 2-3 mnd så var sjansene for at han skulle bli dårlig minimale.

Det var ingen grunn til å sitte oppe eller vekke ham i natt, så da legger jeg meg og sover (forhåpentligvis) godt og krysser fingrene for at det ikke melder seg noen symptomer den neste uka :-)

HI

Skrevet

Så bra da:) Det er helt sikkert ikke farlig.

Skrevet

Og det er derfor vi som er mer opplyste ikke skal gi utenlandsk babymat med honning(miele i spania) til våre barn.

Det at de ikke vet bedre betyr ikke at det er ok.

Skrevet

jeg ringte nestle ang honning i barnematen, der jeg bodde litt i utlandet. den honningen i allefall nestle maten er spesial behandlet.. så den er trygg men hadde holdt meg unna de andre produktene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...