Gå til innhold

Hvem føder ved Fredrikstad sykehus?=)


Lotta2010x2012

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal føde der, og har forløpig termin den 17.

Veldig spent - Fredrikstad har fått mye skryt etter at de åpnet de nye avdelingene :) Virker flott der synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig aldri vært der å sett, bare besøkt søsteren min da hun fødte. Men jeg håper det blir bra=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært der en gang på besøk, så har ikke fått sett så mye der, men jeg håper det blir bra=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 17 oktober, og venter min andre.

Fødte sist på B3 fordi jeg ble satt igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen her er kjempefin!! Din da?? Sist var jeg litt kvalm/uggen mellom uke 7 og 13, men nå kjenner jeg ingenting, noe jeg forsåvidt syns er helt topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Fredrikstad, har foreløpig termin 13.oktober :-) Fødte der forrige gang også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er sånn der kan man vel si.. Er ganske grei på morran, og så blir jeg dårlig utover ettermiddagen og kvelden. Brekker meg veldig mye, og noen ganger går det ikke så bra:P Veldig lite mat jeg synes er noe særlig å spise men.. Nå er jeg jo 11 uker, så håper det blir bedre snart=)

 

Deilig å slippe kvalmen tenker jeg! Men jeg synes det er litt betryggende også på en måte:)

 

Da begynner vi å bli noen som skal til fredrikstad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26. er bursdagen min=) Skorpion blir det hvir du fldet etter 22. okt. da får du litt å stri med, hehe:P Neida:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere jentene kjent noe liv enda??

Her ingenting enda, 14 uker i morgen,. Er jo litt tidlig, men venter spent:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal føde på Fredrikstad, men har ikke helt bestemt meg. Tror det blir planlagt keisersnitt denne gangen, så vurderer oslo. Har termin 17. oktober og venter nr. 3.

 

Har ikke kjent liv ennå, men tror jeg kjente noen kynnere før i dag.. Litt tidlig, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du søkt om planlagt keisersnitt? Siden du skriver at du vurderer oslo, er det kun der man kan få det planlagt?? hørt det er vanskelig å få det?

Vil det selv, tok hastekeisersnitt med nr 1 og vil ikke oppleve det engang til....

 

ps. De er veeeldig flinke på fredrikstad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke søkt noe sted ennå. Men fødte nr 1 på Ullevål og hadde en fantastisk tid etterpå på hotellet. Opplevelsen var ikke like god med nr 2 som ble tatt med hastekeisersnitt i Fredrikstad. Da måtte jeg dele rom med en annen og far måtte reise hjem.. Resten av oppholdet i Fr.stad var bare fint, så min vurdering om hvilket sykehus har kun med tiden etterpå å gjøre. Kan de garantere enerom i Fr.stad reiser jeg gjerne dit. Vi ble veldig godt tatt vare på sist!

 

Vet ikke hvor vanskelig det er å få "bestilt" KS, men de forrige fødslene mine taler nok for meg i så måte.

 

Har også hørt at man kommer seg mye raskere etter et planlagt enn et hasteKS, så med to små hjemme fra før er det å foretrekke for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay da skjønner jeg....

Jeg fikk enerom og far fikk være der.. men det har kanskje med kapasitet å gjøre ?:) så da er hotellet på ullevål genialt :)

 

Jeg skal sjekke opp dette med planlagt keisersnitt, høres jo veldig bra ut at man kommer seg raskere etter et planlagt, jeg synes nemlig det tok lang tid og var veldig vondt.... så med tre barn i hus er det å foretrekke for min del også :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også et haste-ks forrige gang, og har også lurt på om jeg "vil ha" ks neste gang, eller om jeg vil prøve og få til en vanlig fødsel.. Hehe, det er i det hele tatt to vondter å velge i syns jeg!

Syns også at det var veldig vondt og tok laang tid før jeg var i bra form igjen etter ks. Og mtp at man ikke skal løfte tyngre enn den nyfødte de første 6 ukene, er kanskje litt vanskelig med en gutt på halvannet år hjemme..? Sånn sett hadde det jo vært fint med en vanlig fødsel.. Godt det er leeenge til :) (17 oktober)

 

Jeg hadde også enerom og far var på sykehuset de 3 nettene vi var der. Klarer ikke å forestille meg å ikke hatt samboer der de dagene gitt!!

 

Jeg har heller ikke kjent noe liv ennå. Forrige gang kjente jeg noe såvidt i uke 13 en gang, og en gang i uke 14, før det ble stilt et par tre uker igjen, så skjønner jo at det var "flaks" at jeg kjente noe så tidlig den gangen kanskje. Er uke 14 akkurat i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også uke 14 i dag! Og har så vidt begynt å kjenne at noen beveger seg så smått.. Like overraskende hver gang og like fantastisk!

 

Litt mer om dette med fødsel/KS: jeg tror nok at vanlig fødsel er å foretrekke, tross alt, fordi kroppen kommer seg så fort i etterkant. Men jeg har en venninne som fikk planlagt KS og hun kom seg veldig raskt etterpå. Jeg brukte veldig lang tid etter mitt hasteks, synes jeg, 3 måneder omtrent før kroppen var litt i rute igjen. Min første fødte jeg normalt, og bortsett fra litt sårhet de påfølgende dagene, så var jo kroppen i gang igjen rett etterpå. Hadde gått for vanlig fødsel nå om ikke det hadde vært andre kompliserende faktorer som spiller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også føde der. Fødte der forrige gang også, og var kjempe fornøyd!! Virkelig søte jordmødre der :-) Termin er 5. okt og skal på UL 7 mai. Blir spennende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre at folk er fornøyde med fredrikstad, er betryggende=)

 

Nå i det siste, er jeg sikker på at jeg har kjent den lille<3 Et sånn lite knips/kribbling innimellom, veldig moro:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå ha jeg ikke kjent noe på ei uke, så veldig usikker nå på om jeg egentlig kjente noe sist... Regner meg det plutselig kommer etterhvert:)

 

Gleder meg til jeg kjenner det tydelig:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...