Gå til innhold

Noen som har vært på UL på Ahus her??

Anbefalte innlegg

Skal på ultralyd i morgen og er så spent :) Dette er nr to, så har jo forsåvidt vært på ul før. Men det er alltid spennende. Håper vi får se et friskt lite barn. Og så er det jo spennende om de kan se kjønnet også.

Men dere som har vært på Ahus - får man 3D-ultralyd der? Og fikk dere mange bilder med dere hjem? Hører gjerne deres erfaringer :)

Fortsetter under...

Var der for noen dager siden. Fikk ikke 3D-ultralyd, nei. Er ikke det vanlig senere i svangerskapet, når man velger det privat? Mulig jeg tar feil.

Var inne rundt 30 - 40 minutter. Jordmor to seg veldig god tid, og fortalte ivrig om alt hun så. På slutten prøvde hun lenge å få gode bilder, men junior var så aktiv at det ble litt vanskelig.... Fikk med 4 bilder.

Jordmor sa at det var litt lyst i rommet, og at hun ikke kunne få det mørkere. Hun sa at det var lettere å se på skjermen om kvelden, både for henne og pasientene. Jeg syns ikke jeg så junior veldig tydelig, men vet ikke om det har så mye med lyset å gjøre. Uansett en hyggelig opplevelse.

Takk for svar begge to :)

Har bare snappet opp en plass at de har mulighet til å gi 3D-ul på ahus, men da benytter de sikkert ikke dette på de ordinære ul-timene.

Høres bra ut at dere begge har positive erfaringer med jormødre som tar seg god tid :) Da er det bare å gruglede seg videre :)

Annonse

Jeg må og skryte av JM som gjorde UL på Ahus!! Jeg/vi - følte oss godt ivaretatt på alle måter. Hun forklarte alt hun så på - slik at vi og kunne følge med og forstå alt hun kikket på. Vi ville gjerne vite kjønn - og hun tok seg tid til det - selvom barnet lå vanskelig til for å kunne se dette.

Fikk med mange bilder! Gi beskjed når du kommer at du vil ha mange - så printer de ut underveis - ellers må alt letes opp igjen etterpå - ikke sikkert barnet ligger rolig/eller i posisjon til gode bilder da.

Føler ikke behov for 3D UL etter denne flotte opplevelsen!! (det kan jo endre seg om noen uker)

Lykke til alle sammen!!

• 1 år senere...

Jeg har vært på 3 ultralyder på Ahus hittil, og er 14+2 i dag.

Vi blir fulgt opp litt ekstra pga ufrivillig barnløshet.

Har blitt tatt kjempe godt vare på der. De tar seg god tid, og forklarer alt veldig nøye.

Jordmor er veldig rolig og hjelper deg med å stille spørsmål som du kanskje ikke kommer på med en gang selv.

Har fått med 1 bilde fra hver ultralyd, uten å betale for det.

Er veldig glad for at jeg blir fulgt opp på Ahus!

Jeg var på ca 6-7 UL på Ahus første svangerskap og har vært på en kontroll der dette svngerskapet. Har fått 3D hver gang bortsett fra første ordinære UL. Det aparatet han brukte på meg kunne han bare bytte skjermbilde mellom vanlig og 3D. Hatt ekstra oppfølging pga førstefødt med nyrefeil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...