Gå til innhold

Yes, vår datter på Veronica født november 2007 har sluttet med bleier


Anne-mor har nå 2 søte jenter

Anbefalte innlegg

Ja, vi har klart å få vår datter til å slutte med bleie.

Arbeidet med bleieslutt startet sist sommer. Jeg skjønte på ansiktsuttrykket at hun skulle bæsje. Ja, så da tok jeg henne i armene og løp på do.

Det var umulig å se på henne når hun tisset(dobesøk for det kom på senhøsten).

Etter sommeren var det få eller ingen bæsjebleier. Hun skjønte nok at det var best å bæsje på do, godt å slippe å få bæsj i bleien.

På senhøsten hendte det at hun bæsjet i bleie(etter leggetid), men det skyltes at hun var blitt storesøster. Det sluttet hun med da det ble jul og ferie for hele familien.

Jeg hadde henne hjemme noen dager fra barnehagen i skolens vinterferie (uke 8) og da hadde vi forberedt henne på at det da skulle være bleiefrie dager. Hun var enig hun, og det gikk stort sett bra. Vi var mye inne, og kun 1 lekasje pr dag i noen dager(sønd., mand. og tirsdag).

Etter 1 uke sluttet vi med bleie også på natten, tar henne opp når vi legger oss.

Hun har bleie når hun er ute og leker (i barnehagen), nå så lenge det er snø og kuldegrader. Hun har ikke vært uheldig i barnehagen i det hele tatt!

 

Hilsen stolt mamma!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Flinke dere er !!! Så deiligg å slippe bleier på en unge :)

Vi har ikke prøvd enda, men starter trening til sommeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

så bra! tenkte å starte med hardtrening nå i sommer. kommer en liten en til i september, hadde vært godt å ikke ha to bleiebarn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...