Gå til innhold

19 år og gravid med første, trenger råd. Noen andre her?


-Ch

Anbefalte innlegg

Er i uke 11+1 nå. Tror terminen min er 5. oktober. Jeg bor (sammen med kjæresten min) i Australia, uten å få noe særlig oppfølging fra hjemme i Norge. Kommer hjem i slutten av mai da, men inntil da (og videre) hadde det vært godt å ha noen å snakke og utveksle erfaringer med. :) Er det noen på min alder inne her, som er gravid med førstemann? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Gratulerer med den lille i magen :))

 

Vet ikke hvor kresen du er på hvem du vil snakke med jeg, men her inne på forumet treffer du en rekke flotte damer/ jenter i ulike aldre og som er gravid både for 1., 2., 3., osv. gang. Garantert mange å utveksle erfaringer med uansett! :)

 

Selv er jeg 26 og i 8. uke med barn nr 2. Føler meg egentlig som 1. gangs igjen, siden det er 9 år siden jeg var gravid med nr.1. Ble gravid da jeg var 17 og fikk jenten min da jeg var 18. Var alene med henne helt til jeg traff samboeren min som jeg nå har vært sammen med i 3 år.( Det er forøvrig siste 6 mnd datteren min og samboeren min har fått noe særlig til overs for hverandre (hehe), de har begge prøvd, men det har vært vanskelig for oss alle). Men per i dag er alt bare velstand og vi gleder oss til å utvide familien til 4 :))

 

Men som nevnt lengre oppe; her inne treffer du mange forskjellige damer med mange ulike historier og erfaringer, som alle er gravide og synes det er koselig å spennende å dele med alle de andre!

 

Velkommen til oss :))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei=)

jeg er 23 år og er gravid med første,kommet til uke 9 nå=)

 

Jeg lurer på noe til deg Nat26..hvordan taklet du,samboeren din og datteren din det at de ikke hadde noe særlig til overs for hverandre?

jeg har det sånn med sønnen til samboeren min..jeg får det bare ikke til!

Med mye dårlig samvittighet selvfølgelig..

 

Håper på svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Tusen takk! :)

 

Jeg er ikke kresen da, er glad for alle råd jeg kan få ;) Det er bare hyggelig!

 

Vi var på ultralyd i går, og da fikk vi se babyen i 4D, og vanlig. Det var helt fantastisk å se at den rørte på seg, og høre på hjerterytmen :) Så blir det vel en ny sjekk i uke 18? Da håper vi på å finne ut hvilket kjønn det er. Har en sterk følelse for at det blir gutt, men det er vanskelig å gjette seg til! Hehe.

 

Tusen takk for svar :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!! :)

Er 19 år selv, og gravid med min aller første! <3

Strax i uke 12 (til helga:) Noe jeg har sett frem til helt siden jeg fannt ut av graviditeten i uke 5.. Tiden har virkelig fløyet av gårde!

Har ikke vært på ultralyd enda, men fikk jordmor time allerede i uke 8, noe som var veldig greit :)

Ting har gått helt supert, bortsett fra at jeg spyr såm en gal.. Håper virkelig det gir seg snart!! :P

 

Har jentefølelse til de grader, blir spennende å se om jeg har rett :))

 

Er du langt på vei nå da chastr90? Og har ting gått bare bra?

Hvordan er formen din om dagene? =)

 

Lykke til,

Er spennende dette!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv 31 og venter barn nr 3, så er ikke i samme situasjon... Vil bare få gratulere deg med barnet du venter.

 

Det er mye informasjon å få tak i for den som er interessert. Selv liker jeg f.eks bøkene til Gro Nylander. Du vil også få mye ut av å snakke med andre nybakte mødre når den tid kommer.

 

Du kommer til å klare deg bra. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du!! Så du blir nede frem til mai!? Så tøff du er. Vi ble faktisk også gravide i Australia, og fikk en knall god oppfølging der nede, de pakket meg virkelig inn. (= Hadde 2 ultralyder uten grunn egentlig, mens her hjemme får man jo egentlig ikke noe ultralyd før uke 10 - 12 om ikke annet indikerer det. Men, jeg lurer på en ting..

 

Hva med penger etter svangerskapet? Det var grunnen til at vi fikk veeeldig hastverk med å komme oss hjem, hadde også planer om å bli i Australia frem til mai, men det ville da gjort at jeg mistet foreldrepengene mine, ettersom jeg ikke fikk jobbet i 6 mnd..Så vi kom hjem i begynnelsen av feb, og jeg går ut i svangerskapspermisjon i august, noe som gjør at det AKKURAT bør gå. Hilken planer har du da? Kan da hende du ikke trenger foreldrepenger for alt jeg vet. (=

 

HUSK en ting, med en gang du kommer hjem må du ta en MRSA test, for å utelukket virus, hvis ikke så får du ikke føde på norske sykehus.

 

Kos deg masse der nede! er du på øst eller vest side? Nyt dagene med sol, og velkommen hjem i vårsol, i mai. (=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...