Gå til innhold

Weleda er ikke bra for babyen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser det er mange her inne som snakker om weleda produktene, tenkte bare og opplyse om at disse inneholder en del allergifremkallende stoffer som IKKE er bra for babyen din. fant en artikkel på gronnhverdag.no som tester ut babyprodukter å weleda kom ikke bra ut. ta en titt selv.

Skrevet

Takk for tipset, jeg hadde planer om å prøve Weleda, da mange har anbefalt den - men dropper det nå!

På denne siden på gronnhverdag.no har de laget en oversikt over kremer og salver, Weleda kommer langt ned på listen.

http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Kosmetikk/Tester-og-undersoekelser/Test-av-pleieprodukter-til-baby-2009/Pleieprodukter-til-baby-2009-Kremer-og-salver

Skrevet

grunnen til at de blir sett på som allergifremkallende er de eteriske oljene. Weleda sine produkter er cruelty-free, altså ikke testet på dyr - og heller ikke miljøbelastende, så alt i alt vil jeg si at det er gode produkter.

• 2 uker senere...
Skrevet

og det er det jammen mange andre produkter som heller ikke er-av ulike grunner. synes det blir helt feil å henge ut et produkt på den måten med utgangspunkt i en tilfeldig artikkel man har lest.

feks er det mange av de vanligste firmaene som bruker både produkter med parabener og mineralolje.

Det at weleda får kritikk er pga de eteriske oljene som kan skape allergier til veldig følsomme barn, men er det bedre med parabener som trekker inn i huden, samler seg i lever og virker som hormonhermere (gir kroppen mer av noe som ligner på østrogen og får feks fisk og krypdyr til å bli tvekjønnede og få skader), vil du smøre inn barnet ditt med dette?

og hva med dyretesting? er det ok at man bruker produkter som er testet på grusomme måter på våre medskapninger? de fleste merker som selges i dagligvaren er testet på dyr, selv om det finnes glimrende testmetoder som er bedre og sikrere (men sikkert koster mer)

Skrevet

jeg bruker ikke produkter med parabener! og jeg bruker ikke produkter som er testet på dyr! men leser jeg på grønn hverdag at ikke weleda er det beste for babyen min så buker jeg ikke dette heller! sådetså.. Jeg bruker faktisk mori of norway som er helt trygg og testet på babyene til ho som lager det og det er den beste kremen og stellesalva jeg noengang har funnet (-:

• 2 måneder senere...
Skrevet

Men hallo, de kom jo bra ut!! De fikk fem av seks mulige poeng!

Du må jo lese ordentlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...