Gå til innhold

Trøtt sliten


lurerlurer

Anbefalte innlegg

Er gravid i 7 uke, å fryktelig sliten. Kroppen min fungerer nesten ikke, og jeg kunne sikkert ha sovet døgnet rundt. I tilegg til å være kjempe trøtt og sliten, sover jeg dårlig om natten, har en slags urolighet i kroppen min.

Å det som er verst med alt er at familien, kjæresten ikke har forståelse for situasjonen min. De mener jeg skal fungere som om alt var bra, å at jeg nesten må yte maksimalt til en hver tid. Kroppen min er rett og slett så sliten til tider at jeg er redd det skal påvirke den lille i magen. Blir bare så lei meg når ingen rundt meg kan ha forståelse på hvor mye krefter man kan miste når man er gravid:-( Ønsker så klart å kunne gjøre alt, men kroppen min funker ikke. Graviditet er ingen sykdom sies det, men innimellom kan det nesten føles sånn:-(

Ønsker å bare legge meg inn i et mørkt rom helt for meg selv akkurat nå:-(

 

Hva skal man gjøre med et slikt problem? særlig når man faktisk ikke når inn til de nermeste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker jo som om de er svært lite forståelsesfulle, da.

Er du den første gravide kjæresten/ svigerdatter/ datteren de har opplevd? Kanskje de rett og slett er uopplyste eller uerfarne med gravide i familien?

Faktum er at alle opplever første trimester ulikt, og hvis de selv var i toppform (kvinnene altså) kan de tro at alle andre også er det.

Det er nesten så man ønsker å kunne "sykemelde seg" fra livet en stund, ihvertfall til ting normaliserer seg.

Hva med å ta med kjæresten på en samtale hos jordmor, og be henne på forhånd opplyse _særlig ham_ om alt som foregår og vanlige symptomer? Han burde i det minste stille seg på din side, unansett hvor mange "superkvinner" med symptomfrie svangerskap han kjenner eller har snakket med.

 

Ønsker deg lykke til, håper det bedrer seg! Ta vare på deg selv og den lille, det er det viktigste.

Hilsen 6+5 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...