Gå til innhold

Hvilket barne-tv husker du best fra 70, 80, og 90-tallet?


mamma til snusken

Anbefalte innlegg

Hvis du skulle velge ut et barne-tv program som du husker fra disse periodene, hvilket ville det da bli? Har du et fra det siste tiåret også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De jeg husker er:

*pernille og mr. nelson

*fraglene

*sesam stasjon

* portveien 2

* gullars

*emil i lønneberget

* postmann pat

* kvakk kvakk

 

masse jeg ikke husker navnene på hehe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80-tallet: da må jeg si "Lekestue" med Vibecke Sæther og et program der en mann (husker ikke navn)med høyhalsa genser og langt kjede leste fra en bok, tror han måtte ha et handikap av ett eller annet slag, CP? for han leste rart og klarte nesten ikke bla i boka, noen som husker, det må ha vært tidlig 80 tall? Også selvfølgelig; Halv 7, når vi var litt eldre..

 

90-tallet: Midt i smørøyet, Gulasj

 

Det var det jeg kom på i farta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han som leste bok var nok Finn Carling, han husker jeg også. Også Minken fossheim som leste i "Goooood boook" bababapambaramm. Ellers Vibeke Sæther i Lekestue. Jeg likte aldri Vibeke jeg, gjennomskuet henne- syntes hun virket vanvittig påtatt (har venninner som deler den oppfatningen, faktisk). Dessuten spiste hun alltid kake og gode ting, beøkte sjokoladefabrikker osv, og fristet ungene som så på noe helt sykt der hun stappet innpå godis i slutten av hvert program;

 

Portveien 2 med Eli, Jarl og Terje, selvsagt. Og Elefanten Babar på lørdager.

 

Halv Sju og Pelle Parafins Bøljeband var jo en klassiker. og Theodor og Sjonkel Rolf (jeg gråt alltid v introen til Theodor, for i starten kjører han ut i elva på sykkel og ingen kom og reddet ham. hjalp jo fint lite at han satt på en stein etter programmet og sa at det gikk bra, da hadde han jo sittet der en halv time:(. Og Bjørnen Colargol da, samt Halvdan og Labbetuss og Smitt & Smule. + Trond Viggo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøydokke Anna

 

Tøydokke Anna sier "Hei, hei!"

Tøydokke Anna legger i vei

ut på sine små eventyr

med en katt,

og Sara som syr.

 

Tøydokke Anna er som vi*,

hun vet at tre pluss seks er ni.

Hun er lagt av filt og vatt,

og har mange rosa blomster på en stor stråhatt.

 

(Mellomspill, Tuba)

 

Ja, med mange rosa blomster på en stor stråhatt.

 

 

Tøydukke Anna bor i første,...andre,...tredje etasje i et stort hus, sammen med Sara Sydame, Petra Prøvedokke, og den hvite katten. "Mjaao!"...

 

Og her kommer den som synges ETTER hver episode:

 

Tøydokke Anna hun er av filt,

fylt med vatt og fjær av vilt.

Hun har øyne, hår og sko;

og et sjal så fint må du tro!

 

Tøydokke Anna er vel flott.

Hun kan se og høre godt.

Tøydokke Anna er lagd av vatt,

og har mange rosa blomster på en stor stråhatt.

 

(Mellomspill, fortsatt tuba (eller var det eufonium..?))

 

Ja, hun har mange rosa blomster på en stor stråhatt.

 

Så kan du mimre litt Hellobaby=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velge en ja, det så jeg først nå. Da må det bli Lekestue, tross Vibeke sæther. De hadde morsomme magiske vinduer der

 

siste tiåret: Gisle Winks (?) eventyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekestue

Labbetuss (og smitt og smule;-))

Fragglene

Bompibjørnene

Punky

Portveien 2

Albert Åberg

Forelska 87

Borgen skole (de to siste ikke strengt tatt barne-tv da, men gooooode minner*sukk*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Trond Viggo med Kroppen vår - husker jeg syns den var så gøy:-) Samme med Gulllars (var jo fra Bergen og alt - ikke vanlig kost på den tiden, he he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahhhh......mimre,mimre. Shagma elsket jeg, Trond Viggo og Flode, Gullars fra Bergen. Også husker jeg godt Trim for eldre som pleide å gå på søndags morgen etter barnetv. "En, tso, tre.....bra!" Haha.....skjønte aldri hva som var så bra med å vippe foten opp og ned. ;oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! den husker jeg også - syns den utrolig spennende...og skummel til tider (hilsen en som var redd for å se Pippi;-)

Hvis jeg må velge noen favoritter, må det faktisk være Astrid Lindgren-seriene, særlig Madicken - de er jo klassikere og like kjekke for ungene i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekestue

Pompel og Pilt

Tøydokke Anna

Portveien 2

God Bok

Gularsj

Brødrene Dahl

Fraglene

Andungen Kvakk Kvakk

Lassie

Halv sju

Blikk Box

Borgen Skole

Forelska

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha - trim for eldre faktisk:-D

Shagma husket jeg også igjen nå når jeg leste det, knallbra! Og serien "det var en gang et menneske" har hele serien på DVD faktisk;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...